Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلویزیون برنامه جدیدی را برای حجاب و عفاف تدارک دیده است که «چراغِ» آن از این هفته روشن می‌شود. ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تهیه‌کننده «چراغ» اعلام کرد این برنامه جدید از این هفته با موضوع عفاف و حجاب چهارشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها از شبکه پنج سیما روی آنتن می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی هیودی تهیه‌کننده «چراغ» درباره ویژگی‌های این برنامه تازه شبکه پنج گفت: «چراغ» درباره عفاف و حجاب و دعوت به این فرهنگ است؛ ما تجربه‌های موفقی را که افراد مختلف اعم از پژوهشگر، نویسنده و فعالان فرهنگی در این حوزه داشته‌اند در برنامه معرفی می‌کنیم و در هر قسمت با یکی از آنها گپ می‌زنیم.

وی افزود: تیم تحقیق و پژوهش ما افراد مختلفی را پیدا کرده‌اند که در مدارس گوناگون چنین فضایی را تجربه کرده‌اند؛ افرادی که برخی‌ از آنها به دبیرستان‌ها سر زده‌اند و بین نوجوانان بوده‌اند یا در دانشگاه‌ها برای جوانان کارگاه آموزشی درباره حجاب و عفاف برگزار کردند و...

هیودی درباره تفاوت این برنامه با دیگر برنامه‌هایی که در این فضا تولید شده‌اند، تصریح کرد: بعضاً برنامه‌هایی در تلویزیون دیده‌ایم که مربوط به افرادی بوده که قبلا بی‌حجاب بودند و حالا حجاب را انتخاب کرده‌اند؛ اما «چراغ» درباره کسانی است که در این حوزه دغدغه‌مندند و به سمت تشویق دیگران حرکت کرده‌اند. البته در کل 26 قسمت شاید چهار، پنج نفر داریم که قبلاً بی‌حجاب بوده‌اند و حالا محجبه‌اند و البته به صرف این موضوع به برنامه دعوت نشده‌اند؛ بلکه آنها خودشان حالا دیگر مبلّغ عفافند و دلیل دعوت ما از آنها همین است.

"تلاطم" از امشب در تلویزیون

این تهیه‌کننده یادآور شد: در «چراغ» نشان می‌دهیم از راه‌هایی ساده، با سلیقه، توأم با احترام و محبت می‌توان در حوزه ترویج عفاف و حجاب حرکت کرد و بعضاً هم خیلی موثر واقع شد.

وی اذعان کرد: از سوی دیگر در جامعه این موضوع رواج پیدا کرده که حجاب فقط چادر است، در حالی که ما در «چراغ» پوشش و عفاف را مدنظر قرار داریم و فرد مانتویی که حجاب خوبی دارد هم نماینده عفاف است؛ اصلاً مجری برنامه یک خانم مانتویی است که حجاب مناسبی دارد.

تهیه‌کننده «شما و آی فیلم» درباره یکی از آیتم‌های برنامه جدیدش گفت: در «چراغ» آیتمی داریم که افراد مختلف روی صندلی می‌نشینند و داستانکی را گوش می‌دهند که مربوط به ترویج فرهنگ عفاف در مشاغل گوناگون است؛ مثلاً یکی از داستانک‌ها درباره راننده تاکسی است که وقتی دو مسافر صندلی عقب او خانم‌اند حواسش جمع است که مسافر خانم سوار کند و این نمونه را در مشاغل مختلف دیگر هم داریم.

هیودی در پایان اعلام کرد: سردبیر، هماهنگ‌کننده و سوژه‌یاب «چراغ» حسن وزیری است و این برنامه با کارگردانی فرزام محبی و اجرای المیرا سماواتی آخر هفته‌ها از شبکه پنج پخش می‌شود، ضمن اینکه تیتراژ برنامه را حسین حقیقی با شعری از عارفه دهقانی خوانده است و ویدئوی تیتراژ کار هنری خانم صدیقه احمدی با کاغذ و تجربه‌ای تازه و منحصر به فرد است.

وی همچنین صدف صادقی و رویا متهور را مهمانان دو قسمت اول این برنامه معرفی کرد که از 10 مهر چهارشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها ساعت 22:30 از گروه اجتماعی شبکه 5 سیما روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شبکه پنج سیما رسانه ملی تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شبکه پنج سیما رسانه ملی تلویزیون شبکه پنج سیما رسانه ملی تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمین حجاب استایل‌ها در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم/ تولیدات عبا از چادر بیشتر شده است

یکی از بخش‌های پایه ثابت نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که هر سال نرخ قیمت‌گذاری محصولاتش نقلِ محافل رسانه‌ها و عموم شده، غرفه محصولات عفاف و حجاب است. امسال این غرفه در رواق غربی مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه‌مندان به پوشش ایرانی - اسلامی است. با وجود اینکه هر کدام از غرفه‌ها مشغولِ فروش بخشی از لوازمات حجاب هستند، اما گویا از چادر مشکی به عنوان حجاب برتر ایرانی کمتر خبری است و در مقابل انواع و اقسام عبا با رنگ‌بندی و طرح‌های مختلف نظرِ بانوان بخصوص خانم‌های چادری را برای انتخاب و حذف چادر جلب کرده است!

اسدالله سلیمانی، مسئول بخش پوشش ایرانی - اسلامی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و رئیس انجمن تولید محصولات حجاب در پاسخ به این سوال که چرا غرفه‌های بخش عفاف و حجاب نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بیشتر بجای چادر تمایل به تولید و فروش عبا دارند؟ آن هم عبا‌هایی که در رنگ‌بندی‌های مختلف با لوازم تزئینی تولید شده، گفت: کم بودن غرفه‌های فروش چادر دستپختِ مسئولین ما در این چند سال است. تقریباً ۱۰ سال است که انجمن تولیدکننده محصولات حجاب می‌گوید چادر گران شده و مردم به سمت مانتو و عبا گرایش پیدا کردند. این تغییر ذائقه چیز خوبی نیست! ولی گوش شنوایی نیست. وقتی چادر گران شد، این بهانه را به کسانی که در دو راهی بین چادر و حجاب شرعی بودند، داد.

سلیمانی ادامه داد: الان بیشتر همکارانم به سمت تولید مانتو عبا رفتند و چادر خیلی کم تولید می‌شود. این یک واقعیتی است. وقتی حمایت نمی‌شود و هنوز در جانمایی محصولات عفاف و حجاب در نمایشگاه مشکل داریم، وقتی در تامین مواد اولیه با مشکل رو‌به‌رو هستیم و هیچ تسهیلاتی داده نمی‌شود، چقدر می‌توان مقاومت کرد؟! الان پر مخاطب‌ترین بخش نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بخش عفاف و حجاب است. امکانات این غرفه را با سایر غرفه‌ها مقایسه کنید. بدترین شرایط را بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن دارد. بنده به عنوان رئیس انجمن تولید محصولات حجاب بر این باورم که دست‌های پشت‌پرده‌ای در کار است که بگوید هیچ حمایتی از شما نمی‌شود. 

رئیس انجمن تولید محصولات حجاب گلایه کرد، که بنده به عنوان کسی که به آقای رئیسی رای دادم و برای ایشان ستاد تبلیغاتی راه انداختم می‌گویم که تولیدکنندگان محصولات حجاب در دولت آقای روحانی شرایط بهتری را داشتند. روز به روز شرایط ما بدتر می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که در موضوع قیمت‌گذاری گاهی قیمت یک عبای مجلسی با یک چادر مشکی برابری می‌کند و الزاماً تمام عبا‌ها قیمت کمتری نسبت به چادر ندارند، که بگوییم هزینه مزید بر علت شده تا یکسری از خانم‌ها به سمت عبا گرایش پیدا کنند، گفت: بله، موضوع قیمت یک چیز است، جریان‌سازی چیز دیگری است. پنج سال گذشته همه چادر می‌دوختند و اکثر همکارانم به سمت دوخت عبا نمی‌رفتند. چون دوخت عبا برایشان سخت بود. ولی الان مجبور شدند به سمت دوخت عبا بروند.

مسئول بخش پوشش ایرانی - اسلامی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه اگرچه دوخت عبا سخت‌تر است، ولی عبا مانند چادر نیست، خاطرنشان کرد: هرچه در دوخت عبا جلو بروید، تزئین، گلدوزی و رنگ‌آمیزی‌اش بیشتر می‌شود. اصلاً دیگر حجاب محسوب نمی‌شود! به قولِ دوستانمان عبا لاکچری می‌شود. 

سلیمانی در پاسخ به این سوال که در زمان برپایی نمایشگاه مد و لباس و عرضه محصولات حجاب از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس گمانه‌زنی شده بود که تولیدکنندگان محصول عفاف و حجاب خود از مروّجان حجاب‌استایل‌ها هستند و خودشان در نحوه پوشش‌شان تغییر رویه دادند، توضیح داد: بله، بنده گفتم باز هم می‌گویم بنده کسانی را که مانتو شیشه‌ای و مانتو کوتاه تولید می‌کنند، نسبت به کسانی که با حجاب استایل مردم را بازی می‌دهند، بیشتر ترجیح می‌دهم! چون تکالیف آنها مشخص است. این تولیدکنندگان نسبت کسانی که با چادر و حجاب بازی می‌کند، ارجحیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • سودابه آقاجانیان از دلیل غیبتش در تلویزیون پرده برداشت
  • شک داریم که نفوذ خارجی پشت پرده لایحه عفاف و حجاب باشد
  • نمایشگاه عفاف‌و حجاب در موزه زاهدان افتتاح شد
  • تبلیغات شهر قزوین در حوزه عفاف و حجاب قابل قبول نیست
  • فضای تبلیغات شهر قزوین در حوزه عفاف و حجاب قابل قبول نیست
  • راه‌اندازی نمایشگاه عفاف‌ و حجاب در موزه زاهدان
  • قدردانی از هنرمندانی که چراغ تئاتر را روشن نگه داشته‌اند
  • عرصه عفاف و حجاب، عرصه فرهنگ سازی است
  • کمین حجاب استایل‌ها در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم/ تولیدات عبا از چادر بیشتر شده است