Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره لزوم تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، اظهار کرد: در درجه اول انسان‌ها باید به نقطه‌ای برسند که با حجاب بودن را بر کم حجابی یا بی‌حجابی ترجیح دهند و بدانند که حجاب صیانت بیشتری برای سلامت زندگیشان فراهم می‌کند بنابراین جنبه معرفتی، اغنایی و ارزشی حجاب رکن اصلی آن است و اگر در این مهم موفق نشویم، توفیقی در توانمندسازی جامعه پیدا نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سید سعیدرضا عاملی ادامه داد: تجربه ناموفق جوامعی که از حجاب و عفاف دور شده‌اند مسیر عفاف و حجاب را به عنوان بهترین و سالم‌ترین مسیر زندگی به تصویر می‌کشد. امروزه در بعضی از کشورهای غربی کسانی که ازدواج کرده‌اند روابط پنهانی با شخص ثالث دارند برای مثال در کشور انگلستان ۸۰ درصد مردهای ازدواج کرده با شخص ثالثی ارتباط دارند. جامعه‌ای که دائما در مسیر طنازی‌های شهوت آلود قرار می‌گیرد سلامت همگان را به مخاطره می‌اندازد. حجاب و عفاف یک الزام عقلی و شرعی است که همه اهل حکمت به ضرورت آن حکم می‌کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه از سوی دیگر درباره موضوع حجاب، بحث قانونگذاری نیز وجود دارد، تصریح کرد: همه کشورها قوانینی در حوزه لباس و پوشش دارند. کشور ما بر اساس قانون اساسی مکلف به قانون‌گذاری مبتنی بر موازین اسلامی و همت و تدبیر برای تحقق قوانین اسلامی است.

عاملی در پایان گفت: قانون حجاب علاوه بر ریشه داشتن در قانون اساسی کشور به‌ویژه اصول اول تا چهارم، مشروعیت الهی دارد و بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی یک امر قانونی و الزام آور است بنابراین حجاب از نظر شرعی و قانونی یک وظیفه‌ اجتماعی است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۵۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل های مردمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه دیدار با فعالان فرهنگی گفت: رهبر انقلاب مسئولیت راهبری تشکل های مردمی را به شورای عالی انقلاب سپردند، در حوزه های مختلف سند های راهبردی تشکیل شده و به تمام نهاد ها ابلاغ شده است.
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه افزود: این اسناد راهبردی را نخبگان همان حوزه تدوین کرده اند و به تمام زوایای هر موضوع توجه شده است.
وی بیان کرد: ملاک و مبنای تدوین این اسناد فرمایشات مقام معظم رهبری است، در کنار فرمایشات رهبری از فرهیختگان هر حوزه نیز بهره گرفتیم.
به گفته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ موشک های سپاه در عملیات وعده صادق آسیب های جدی به تاسیسات نظامی اسرایبل زده است.
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه ادامه داد: روزگاری روسیه و چین این موشک ها را به ما نمیدادند اما امروز خودشان مشتری ما در این حوزه هستند.

دیگر خبرها

  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی جایگاه قانون‌گذاری ندارد!
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل‌های مردمی
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل های مردمی
  • در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • فراجا وظایف ذاتی و قانونی در حوزه عفاف و حجاب، به موجب قوانین مختلف و مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دارد
  • ۳۰ درصد مراحل قرارگاهی شدن شورای فرهنگی استان‌ها انجام شده است
  • نهادهای فرهنگی در زمینه حل مسئله حجاب مسئولیت دارند