Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاضل گفت: بر اساس آمار معاونت پژوهشی وزارت بهداشت، استان گلستان جزو ۷ استان قطب سرطان کشور نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» امروز (سه شنبه 9 مهر) در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر شیوع سرطان در دنیا 210 تا 230 نفر در هر 100 هزار نفر است ولی این آمار در کشور 140 نفر در هر 100 هزار نفر است که رتبه 50 تا 60 کشور را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: میانگین استان گلستان در بیماری سرطان 147 نفر در هر 100 هزار نفر است و بر اساس آمار معاونت پژوهشی وزارت بهداشت، استان گلستان جزو 7 استان قطب سرطان کشور نیست.

 

سهل انگاری در فوت مادر باردار بندرگزی صورت نگرفت

وی در سوال خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص فوت مادر باردار شهرستان بندرگز در دو هفته گذشته، اظهارداشت: فوت این مادر باردار بر اثر سهل انگاری کادر پزشکی نبوده بلکه بر اساس خونریزی و بارداری خارج از رحم بوده است.

 

فاضل خاطرنشان کرد: بر اثر وارد شدن شوک به این مادر باردار در ساعت 3 صبح، وی به بیمارستان منتقل و cpr شده و بلافاصله با حضور پزشک متخصص مورد عمل جراحی قرار گرفت و با هوشیاری 3، داخل آی سی یو بستری شد.

 

وی ادادمه داد: با بد شدن دوباره حال بیمار به جراح دستور دادیم تا بیمار را دوباره مورد جراحی قرار دهند و 24 ساعت بعد از آن به بیمارستان صیاد شیرازی منتقل شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با تشکیل گروه 6 نفره در بیمارستان صیاد، اقدامات لازم برای این مادر صورت گرفت ولی تلاش ها بی نتیجه ماند.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته 8 مادر باردار در استان فوت شدند، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون 6 مادر باردار بر اثر خونریزی، بیماری های خونی، قلبی و ... فوت کرده اند.

 

فاضل یادآور شد: اگر در فرآیند رسیدگی سهل انگاری رخ دهد کمیسیون هایی در این راستا تشکیل و تمامی موارد به نظام پزشکی و تعزیرات معرفی می شود.

 

ویزیت روزانه ۷۰۰ کودک در بیمارستان طالقانی

وی با رد تعطیلی مطب پزشکان متخصص در درمانگاه بیمارستان تخصصی کودکان طالقانی نیز گفت: از 28 فوق تخصص این بیمارستان 7 پزشک مجوز مطب در بیرون از بیمارستان را دریافت کرده اند و تعهد دارند که دو روز در هفته را در بیمارستان طالقانی باشند و دو روز را در مطب خودشان به طبابت بپردازند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: روزانه 700 کودک در این بیمارستان ویزیت فوق تخصصی می شوند.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد هفته دفاع مقدس مجلس دفاع مقدس روزنامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان مادران باردار سرطان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۵۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی ۲ میلیون مسافر و گردشگر در بنادر هرمزگان

رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان، گفت: از ابتدای طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ تاکنون، دو میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر و گردشگر جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حسین عباس‌نژاد، اظهار داشت:  از ابتدای طرح سفرهای دریایی نوروز 1403 تاکنون استقبال گردشگران در استان حدود 15 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در بخش خودرویی نیز حدود 400 هزار خودرو در این مدت جابه‌جا شده است، گفت: با توجه به حجم تعطیلات بنادر و اسکله‌ها به دلیل ناپایداری جوی و دریایی در استان، درحال حاضر مشکلی‌ از نظر جابه‌جایی مسافران و گردشگران وجود ندارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به تمامی مسافران نوروزی توصیه کرد که ضمن رعایت نکات ایمنی از مسیرهای مجاز دریایی رفت‌وآمد کنند‌.

عباس‌نژاد گفت: از ابتدای طرح سفرهای دریایی نوروز 1403 تاکنون، دو میلیون و 800 هزار مسافر و گردشگر جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی ۲ میلیون مسافر و گردشگر در بنادر هرمزگان
  • توقف مرگ مادران باردار طی ۳ سال اخیر در رفسنجان
  • ورود حدود ۵ میلیون گردشگر به گیلان
  • انجام ۱۸۲ هزار ماموریت توسط اورژانس در کشور
  • ممنوعیت تردد از مرزن آباد به تهران از ساعت ۱۳ امروز
  • بیمارستان امام حسن دزفول دومین بیمارستان مجهز کشور در درمان سرطان
  • کمک ۴۰ میلیارد تومانی خیران برای تهیه غذای گرم در فارس
  • عوارض تزریق بوتاکس و ژل برای زنان باردار | اگر در آستانه مادر شدن هستید،‌ دور این ۴ مورد را خط بکشید
  • توزیع بیش از ۲۰۰ هزار اقلام غذایی در فارس
  • تشییع پیکر مادر شهیدان سنگدوینی در مرکز گلستان