Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سازمان مدیریت پسماند قانون مدیریت پسماند را در کنار روش های تشویقی سرلوحه کلیه خدمات خود قرار داده و از طریق فرهنگ سازی و کاربرد روش های نوین موجبات کاهش پسماند شهر تهران را فراهم آورده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند، در جلسه شورای اداری استانداری تهران که در جمع مدیران و شهرداران شهرستان های استان تهران در محل استانداری تهران و با حضورصدر الدین علیپور، مدیر عامل سازمان و در راستای ارائه توضیحات در زمینه رهنمود های انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران به این سازمان  برگزار شد، دکتر علیپور با تاکید بر فرهنگ سازی در راستای مدیریت بهینه پسماند و تفکیک در مبدا به عنوان یکی از اهداف اصلی سازمان که در راستای رهنمود های استانداری تهران نیز است؛ خاطر نشان کرد: موضوع مدیریت پسماند تنها با حمایت و پشتیبانی شهروندان و حمایت دستگاه ها و پشتیبانی ایشان بصورت بهینه اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با اشاره به اقدامات این سازمان در خصوص آموزش تفکیک پسماند در مبدا در ساختمان های اداری گفت: در تهران 8116   ساختمان اداری وجود دارد که از این میزان،  5323 ساختمان اداری تحت پوشش تفکیک پسماند در مبداء و سیستم جمع آوری قرار گرفته اند.
دکتر علیپور، افزود: در شهر تهران حدود 760 تن پسماند خشک تولید می‌شود که در این میان پتانسیل پسماند خشک مراکز اداری و آموزشی شهر تهران   120 تن در روز برآورد شده است.
او با اشاره به میزان 21 درصدی تفکیک و جمع آوری پسماند خشک در مراکز اداری و آموزشی نسبت به پتانسیل و میزان در حد توان آن مراکز،  بر لزوم افزایش مشارکت و همکاری این مراکز در اجرای تفکیک پسماند در مبداء تاکید کرده و به عنوان یکی از برنامه های در حال اجرا توسط این سازمان اعلام کرد.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند در ادامه گفت: در همه جای دنیا مبحث تفکیک به عنوان پایه و اساس مدیریت پسماند مطرح است و در همین راستا این سازمان طرح کاهش تولید پسماند را دنبال کرده و به دنبال راهکار بوده و نیازمند پیگیری و حمایت دستگاه های  اجرایی هستیم.
محسنی بندپی در این نشست با اشاره کاربرد ابتکار و خلاقیت در مدیریت پسماند شهر تهران گفت: با دقت، نظارت و مدیریت هوشمند در مدیریت پسماند شهر تهران وارائه کارهای تازه‌ و نوین در این زمینه عملکرد این سازمان در کل کشور پایلوت خواهد شد.
استاندار تهران در بخش دیگر از سخنان خود به تمرکز بیشتر بر فرهنگ‌سازی در زمینه تفکیک پسماند در مبدا توسط این سازمان اشاره کرده و گفت: تفکیک زباله باید از دستگاه‌های دولتی و ساختمان های اداری آغاز شود که در این مسیر همه دستگاه‌ها به ویژه شهرداری‌ها باید نسبت به فرهنگسازی و آموزش شهروندان در حوزه تفکیک زباله اقدام کنند.
علیپور در انتها با بیان اینکه قانون مدیریت پسماند و قانون مدیریت سبز دستگاه ها و سازمان های اداری را مکلف به رعایت تفکیک پسماند از مبدا درساختمان های اداری کرده است ادامه داد که ما آمادگی داریم در این حوزه گزارشات لازم را ارائه دهیم تا گام های موثر و رو به جلو با تعامل استانداری تهران برداریم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تعامل سازمان پسماند استانداری تفکیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۶۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام ۸۰۰۰ شهروند تبریزی در سامانه جمع‌آوری پسماند بهروب

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از ثبت‌نام ۸۰۰۰ نفر از شهروندان تبریزی در سامانه جمع‌آوری هوشمند پسماند بهروب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حبیبه هراتی صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیستم جمع آوری هوشمند پسماند خشک فعالیت خوبی داشته و پس از کلان‌شهر مشهد، فعال‌ترین شهر در این حوزه تبریز است.

وی افزود: ثبت‌نام هشت هزار نفر در طول سه ماه گذشته در سامانه بهروب آمار خوبی است، اما کافی نیست و باید تلاش بیشتری در این حوزه انجام داد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با اشاره به زیرساخت‌های تفکیک از مبدا پسماند شهری، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه‌ای با ۶۰۰ مدرسه در نقاط مختلف شهر برای استفاده از بهروب منعقد کرده و مقرر شد پسماند مدارس ۳۰ درصد بالاتر از قیمت پایه خریداری شود.

هراتی ادامه داد: ۳۰ درصد عوارض شهروندی کسانی که با سازمان مدیریت پسماند همکاری می‌کنند دریافت نمی‌شود.

کد خبر 747434

دیگر خبرها

  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • ثبت‌نام ۸۰۰۰ شهروند تبریزی در سامانه جمع‌آوری پسماند بهروب
  • فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند