Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت، صبح امروز 9 مهر در مراسم اختتامیه جشنواره شعر آئینی استان سمنان در فرهنگسرای خورشید تابان گرمسار با بیان اینکه تفکیک شور و شعور دینی از یکدیگر یک آسیب فرهنگی جدی در اثر آئینی محسوب می‌شود، اظهار کرد: تقویت محتوای شعاری در دستور کار هنرمندان، شاعران و نویسندگان استان سمنان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در وقایع فرهنگی باید سعی کنیم تا شور و شعور دینی به یک اندازه در اتفاقات ما سهم داشته باشند که در این راستا حفظ تعادل و برابری بین این دو مقوله باید در جشنواره شعرهای آئینی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ابیان اینکه شعرا باید کمک کنند تا شعر ما حامل شعار باشد و شعار نیز برخاسته از شعور است، متذکر شد: یکی از مهم‌ترین تفاوت انسان با حیوان گرایش‌های فطری انسان است و گرایش به زیبایی را می‌توان یکی از شاخص‌ترین آن‌ها برشمرد.

فضیلت بر لزوم تولید آثار مسئله محور تاکید کرد و افزود: شعر مسئله محور شعری است که برخاسته از شعور و معرفت باشد و آنگاه اثرگذاری لازم را در بدنه جامعه دارد.

فضیلت زیبایی را در قالب‌های متفاوتی مانند صدا، تصویر و کلام عنوان کرد و گفت: در برخی مواقع به شعر به‌عنوان سرگرمی نگاه می‌شود که بافرهنگ اصیل ما مطابقت ندارد و شعری که مغز و مفهوم نداشته باشد اثرگذار و حاوی ارزش نیست.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن فضیلت سمنان شعور دینی شعر ایینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۶۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته

نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است.

به گزارش ایلنا، عباس مقتدایی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: نامه‌ای را در معرض دید همکاران، افکار عمومی، رسانه‌ها قرار می‌دهم که ده‌ها نفر از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور خواستند با توجه به اینکه اصفهان جایگاه ویژه‌ای در حوزه گردشگری، فرهنگ، هنر، صنعت، علم و کشاورزی دارد به این خطه رسیدگی ویژه‌ای شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: آقای رئیس جلسه! الان هم کشاورزان اصفهان حرف‌هایی دارند که بعضا شنیده نشده و مورد بی مهری قرار گرفته اند. البته موضوع آب اصفهان هم که باید در کانون توجه قرار می‌گرفت قرار نگرفته است.

وی افزود: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است و این سوال وجود دارد که آقای وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است.

دیگر خبرها

  • ریل پیشرفت استان سمنان از مسیر تدوین پیوست فرهنگی می‌گذرد
  • نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته
  • از اولین دانشگاه شیعی در پاکستان چه می دانیم؟
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین
  • حوزه های علمیه از اساسی ترین پایگاه های فرهنگی جامعه هستند
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های دینی است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تببین آموزه‌های دینی است
  • آیات و روایات، طبیعت را دارای شعور می‌دانند/ تاثیر تربت و آب زمزم بر گیاهان