Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامبیز محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بنیاد برکت تا سال ۹۶ در کارهای عمرانی، امور خیریه، ایجاد کارگاه‌های کوچک و کارخانه‌های بزرگ در قالب طرح‌های اقتصادی بنگاه محور در کشور فعالیت می‌کرد.

وی افزود: از سال ۹۶ به بعد در کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت مدل توسعه روستا در قالب سه طرح سحاب، آسمان و آفتاب تدوین شد که به ترتیب شامل سرمایه گذاری حمایتی اشتغال برکت، آیین نامه سرمایه‌گذاری مردمی و اشتغال نیروی انسانی و آیین نامه فقر زدایی و توان افزایی اقتصادی برکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجری طرح های اشتغالزایی اجتماع محور بنیاد برکت یادآور شد: سال گذشته در استان کردستان ۲ شهر بیجار و سروآباد به عنوان شهرستان‌های دارای بیشترین روستاهای محروم برای اجرای این طرح ها انتخاب شدند.

وی اضافه کرد: جامعه هدف برای اجرای طرح سحاب در روستاهای هدف، افراد فاقد شغل یا کسانی که مبلغ درآمدی آنان از مبلغ مصوب شورای عالی کارکمتر باشد و همچنین زنان بی سرپرست و بدسرپرست هستند.

محمدی گفت: برای اجرای طرح، تعدادی تسهیلگر آموزش‌های لازم اقتصادی و اجتماعی دیده‌اند و یک صندوق پشتیبان کسب و کار نیز در روستا راه‌اندازی شده که حق عضویت آن ۵۰۰ هزار ریال وماهانه ۲۰۰ هزار ریال است و افرادی نیز که تسهیلات از صندوق دریافت کنند یک درصد آن به عنوان سرمایه در صندوق باقی می‌ماند.

وی تاکید کرد: همچنین افرادی که شامل جامعه آماری طرح هستند، می توانند تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات چهاردرصد با بازپرداخت پنج ساله می‌توانند دریافت کنند.

مجری طرح های اشتغالزایی اجتماع محوربنیاد برکت افزود: بر این اساس زنجیره شغلی در روستاها ایجاد می‌شود که بخشی شامل مشاغل خُرد و در قالب طرح سحاب و مشاغل کلان نیز در قالب طرح آفتاب انجام خواهد شد.

وی در ادامه گفت: طرح آسمان نیز که شامل افزایش سرمایه اجتماعی است، در روستاهای توسعه یافته تر و بزرگتر اجرا و مشکلات روستا شناسایی و با راه‌اندازی صندوق، مشکلات رفع می‌شود ضمن اینکه ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات به مخاطبان طرح آسمان نیز تعلق می‌گیرد.

محمدی اظهار داشت: سال گذشته ۲۵۰ طرح اشتغال اجتماع محور در روستاهای سروآباد و بیجار اجرا شد و امسال تمام شهرستان های استان کردستان زیرپوشش این طرح‌ها قرار گرفته و اجرای یک هزار و ۵۰۰ طرح تا پایان سال در این مناطق پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح درهر روستا کارگروه اشتغال با حضور چند نفر از معتمدین تشکیل می‌شود، گفت: سال گذشته در هر طرح برای یک و نیم نفر به صورت مستقیم و یک و نیم نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده و پیش بینی می‌شود امسال برای چهار هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد شود.

مجری طرح‌های اشتغالزایی اجتماع محور بنیاد برکت، هدف از طرح‌های اشتغال زایی بنیاد برکت را فعال کردن توانایی‌های روستاییان و قابلیت های این مناطق اعلام کرد و افزود: اجرای طرح‌های اشتغال اجتماع محور فازبندی‌های مشخص دارد و برای هرسال تعدادی طرح تعیین می‌شود و تا پنج سال پایداری طرح‌ها دنبال خواهد شد.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است و در زمینه‌های مختلف اشتغال‌زایی و عمرانی و غیره در مناطق محروم فعالیت می‌کند.
۷۳۴۸/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان تسهیلات اشتغال توسعه روستایی بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۶۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۷ طرح کشاورزی استان اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد

نوبخت اژدری عزم سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم را جدی ذکر کرد و گفت: این طرح‌ها در حال حاضر با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست که به تدریج تکمیل شده و در چند مرحله تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.

او افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۹۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال ایجاد شده و ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن نیز به توان تولید بخش استان اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزایش ظرفیت واحد‌های تولید کشاورزی استان را رویکرد جدید سازمان تحت مدیریت خود اعلام و اضافه کرد: بررسی کارشناسی نشان می‌‍دهد که ۲۹ طرح مهم کشاورزی استان شرایط فنی و کارشناسی لازم برای تحقق این هدف را دارند.

اژدری اظهار کرد: با افزایش ظرفیت این طرح‌ها نیز برای تعداد ۹۰ نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال ایجاد شده و توان تولید بخش نیز به میزان ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن افزایش خواهد یافت.

او همچنین افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص تکمیل و بهره‌برداری از پایاب سد خدا آفرین در سطح ۲۹ هزار هکتار صورت گرفته که پس از بهره‌برداری از این پروژه کلیدی و مهم، به میزان یک میلیون تن به مجموع تولیدات کشاورزی استان اردبیل اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ایجاد زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۵ هزار نفر را از جمله مزیت‌های این طرح ذکر کرد و گفت: عملیات تکمیل این طرح نیز با اختصاص بودجه مورد نیاز آغاز شده است.

اژدری در ادامه توسعه کشت متراکم گلخانه‌ای را از جمله رویکرد‌های جدید توسعه بخش کشاورزی در این استان طی سال جاری اعلام کرد و افزود: در این زمینه تکمیل و آغاز بهره‌برداری از ۴۱۲ هکتار واحد گلخانه در دستور کار قرار گرفته است.

او بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌های گلخانه‌ای در سال جاری ۵۶ هزار تن به میزان تولیدات کشاورزی استان افزوده شده و برای تعداد یک هزار و ۳۷۰ نفر به صورت مستقیم فرصت اشتغال ایجاد می‌شود.

اژدری فعال سازی ۳۸ واحد راکد و نیمه‌فعال، توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی، احداث باشگاه ورزشی، توسعه کشت متراکم گلخانه‌ای و ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را از دیگر برنامه‌های اولویت‌‍دار سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برای نیل به اهداف شعار سال عنوان کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ۱۴۷ طرح کشاورزی استان اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در کردستان
  • اجرای ۱۵۰۰ فقره بازدید نظارتی در کرمانشاه/ ۵۵ واحد تشویق شدند 
  • اشتغال ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در استان کردستان
  • اشتغال هزار و ۲۴۸ نفر از زندانیان استان کردستان در ۴۶ کارگاه فعال
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید
  • اشتغال ۱۲۴۸ زندانی کردستان در ۴۶ کارگاه فعال
  • اشتغال‌زایی برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان کردستان
  • ایجاد ۷۰ هزار ظرفیت اشتغال در دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای
  • ۱۵۰۰ هکتار اراضی پایاب سد قشلاق زیر آبیاری تحت فشار قرار گرفت