Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@08:38:25 GMT

«واو» اثر طلبه یزدی منتشر شد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۶۹۸۰

«واو» اثر طلبه یزدی منتشر شد

به گزارش ایکنا از یزد به نقل از روابط‌عمومی حوزه هنری یزد، محمدصادق کوچک‌زاده، رئیس حوزه هنری یزد با اشاره به انتشار رمان «واو» نوشته اسماعیل واقفی، این اثر را اولین خروجی کارگاه آموزش داستان طلاب در این نهاد عنوان و اظهار کرد: این رمان تاریخی و اجتماعی با موضوع سبک زندگی اسلامی‌ـ‌ایرانی در 317 صفحه و قطع رقعی به همت واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری یزد توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوچک‌زاده با بیان اینکه «واو» به اهمیت رشد و پیشرفت جامعه با تکیه بر معارف دینی اشاره دارد افزود: این اثر، داستان عشق یک مرد به نور و حقیقت را روایت می‌کند؛ مردی که حتی با از دست دادن همه چیزش، مسیر حقیقت را می‌پیماید. راهی که باید با صبر، مقاومت و حفاظت از مرزهای ایمان و حقیقت طی کند تا به حق‌ خود برسد.

وی ادامه داد: در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «الدورادو شهر جادویی و گمشده بشرِ آن طرف اقیانوس اطلس که همه ساختمان‌هایش طلاست. کافور جوری یزد را توصیف می‏‏‌کرد انگار الدورادوی واقعی را اینجا دیده. وقتی دیوارهای کاهگلی نورِ خورشید را منعکس می‌‏‏کردند شهر یکپارچه طلا می‌‏‏شد. مثل یک سینه‌ریز طلایی. گنبد فیروزه‏‏ای امامزاده‏‏‌ها از آن بالا مثل سنگ‏‏‌های فیروزه ریز و درشت روی این سینه‏‏‌ریز بودند.».

رئیس حوزه هنری یزد یادآور شد: دوره‌ آموزش داستان‌نویسی ویژه‌ طلاب و روحانیان با هدف تقویت جریان داستان‌نویسی در استان، مجهز شدن طلاب و دانشجوان به فضیلت نویسندگی و ابزار تبلیغی داستان و ادبیات، پرورش نویسنده در زمینه موضوعات دینی و انقلابی و تولید مجموعه داستان‌های فاخر بومی از دهه فجر 1394 در حوزه هنری یزد آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره‌ها می‌توانند به حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36231400 داخلی 25 تماس بگیرند.

یادآور می‌شود اسماعیل واقفی متولد 1366در یزد است که فعالیت حرفه‌ای خود در عرصه نویسندگی را از سال 1395 با حضور در کارگاه‌های داستان‌نویسی حوزه هنری یزد آغاز کرد و این رمان حاصل دو سال تلاش وی است.همچنین واقفی هم اکنون سطح دو حوزه علمیه را طی می‌کند و دو رمان دیگر نیز در دست تدوین و انتشار دارد.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد حوزه هنری یزد یزد نویسندگی روحانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۶۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب صوتی «برزویه پزشک» منتشر شد/اقتباسی از داستان‌ کلیله و دمنه

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب صوتی «برزویه پزشک» نوشته خسرو کیان‌راد به‌تازگی با گویندگی بهمن وخشور و سحر حسینی توسط مؤسسه آوای چیروک منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب که نسخه مکتوب آن توسط انتشارات آفتابکاران منتشر شده، با اقتباس از داستان‌های کلیله و دمنه نوشته شده. نویسنده در این کتاب که شامل دو داستان کوتاه است، قصه‌هایی قدیمی از ایران‌زمین را روایت می‌کند. در یکی از داستان‌های این کتاب با نام «برزویه پزشک»، ماجرای بیمار شدن همسر انوشیروان، ملکه‌ی ایران‌زمین را دنبال می‌کنیم.

کتاب صوتی «برزویه پزشک» شامل دو داستان کوتاه با حال‌وهوای افسانه‌های کهن پارسی است. در اولین داستان این کتاب که «برزویه‌ی پزشک» نام دارد، ماجرای بیمار شدن همسر انوشیروان، ملکه‌ی ایران‌زمین را می‌شنویم. قصه از این قرار است که بانوی اول دربار که از محبوبیت ویژه‌ای نزد پادشاه برخوردار است به بیماری ناشناسی مبتلا شده که هرروز او را ضعیف‌تر و نحیف‌تر می‌کند. پادشاه هر آنچه می‌توانسته از حاذق‌ترین اطباء و بهترین داروها را برای همسرش فراهم کرده ولی هیچ نشانه‌ای از بهبودی در حال او مشاهده نمی‌شود. تا اینکه خبر می‌رسد یک پزشک جوان خوزستانی از راه رسیده و ادعا می‌کند که می‌تواند بیماری ملکه را درمان کند و حال او را بهبود بخشد.

در بخشی از این کتاب می‌شنویم:

«هیچ آدمیزادی تاکنون به آن جزیره پا نگذاشته و هرکس که از روی نادانی به آنجا رفته ناپدید شده و هرگز بازنگشته است.» این شایعه‌ای بود که سال‌های سال در میان بندرنشینان دهان به دهان می‌شد. جزیره‌ی مرموز، درست روبه‌روی بندر و در فاصله‌ی نه چندان زیادی از آن قرار داشت. هیچ‌کس در جزیره زندگی نمی‌کرد. می‌گفتند پای هیچ‌کس به آنجا نرسیده. غیرمسکون بود و رازآلود. بومی‌ها آن تکه‌ی دورافتاده را از آن خورشید می‌دانستند، چون هر بامداد، چهره‌ی تابنده‌ی خورشید را می‌دیدند که از پشت تنها کوه جزیره سر بر می‌آورد، انگار که از درون جزیره برخاسته باشد. از همین رو بود که آن خشکی را جزیره‌ی خورشید می‌نامیدند؛ خاستگاه و خانه‌ی خورشید. هرچند تابستان‌ها با پرتوی سوزانش بندر و ساحل‌نشینان را می‌سوزاند، اما زندگی آن انسان‌های آفتاب‌سوخته از خورشید بود. با نبودنش دل آسمان هم می‌گرفت.

نسخه صوتی «برزویه پزشک» با ۱ ساعت و ۴۷ دقیقه و قیمت ۲۴ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6084502 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • استدلال استاد قرائتی برای ورود جوانان به حوزه
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد
  • کتاب صوتی «برزویه پزشک» منتشر شد/اقتباسی از داستان‌ کلیله و دمنه
  • پادشاه داستان‌های ترسناک چگونه اولین گام را برداشت؟
  • کتاب‌های ادبیاتی جذاب
  • کتاب های پرفروش سال ۱۴۰۳
  • جنگ موقعیت‌های دراماتیکی برای نوشتن دارد
  • پادشاه داستان های ترسناک چگونه اولین گام را برداشت؟
  • آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان