Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس جمهوری در پیامی با تبریک فرا رسیدن هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین به دولت و مردم این کشور، روابط تهران – پکن را تاریخی و راهبردی توصیف کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به شی جین پینگ به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای شی جین پینگ
رئیس جمهوری خلق چین
فرا رسیدن هفتادمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین را به جناب‌عالی و مردم آن کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بی‌تردید نگاه بلندمدت به روابط تاریخی دو کشور، اشتراکات فرهنگی و تحولات روابط بین‌الملل، روابط فیمابین را راهبردی ساخته است. اطمینان دارم تشریک مساعی با جناب عالی موجب پیشبرد منافع مشترک در راستای صلح و ثبات بین‌المللی خواهد شد.
سلامتی و موفقیت آن جناب و بهروزی مردم جمهوری خلق چین را آرزومندم.
حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روحانی سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۷۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند

دولت فرانسه در اعتراض به آنچه که اقدامات جمهوری آذربایجان در آسیب زدن به روابط دوجانبه توصیف شده، سفیر خود را از باکو فراخواند.

به گزارش فارس؛ وزارت امور خارجه فرانسه بامداد چهارشنبه از فراخوانده شدن «آنه بویلون» سفیر این کشور در باکو برای انجام مشورت‌هایی خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که سفیر فرانسه در جمهوری آذربایجان به دلیل تداوم اقدامات باکو که به روابط دوجانبه آسیب زده، برای انجام مشورت‌هایی فراخوانده شده است.

به نوشته وبگاه «فرانس۲۴»، در این بیانیه آمده است که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با سفیر این کشور بعد از بازگشت به پاریس، دیدار و گفتگو کرده است. وزارت خارجه فرانسه توضیح داد که ماکرون در دیدار با بویلون گفت که از اقدامات باکو متاسف است و ابراز تمایل کرده که جمهوری آذربایجان در مورد نیات خود شفاف‌سازی کند.

طبق این گزارش، این بیانیه می‌افزاید که فرانسه بر حمایت خود از عادی‌سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان با رعایت قوانین بین‌المللی و تمامیت ارضی دو کشور تاکید می‌کند.

دیگر خبرها

  • پیام وزیر دفاع به ابراهیم رئیسی
  • قدردانی وزیر دفاع از رئیس جمهور در پی عملیات «وعده صادق»
  • وزیر دفاع: از حمایت‌های همه‌جانبه رئیس جمهور در عملیات «وعده صادق» تشکر می‌کنم
  • نمایندگی پارک علم و فناوری قزوین در کشور بلاروس تاسیس می‌شود
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • فرهنگسازی اهدای خون در بین جوانان و بانوان
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار با چین
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت با چین