Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جعفر مهدوی‌خواه، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی شامگاه گذشته، هشتم مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری برای 25 موقوفه در دادگاه دادخواست دادیم و تاکنون در 20 مورد حکم و رای اولی به نفع موقوفات صادر شده و هشت مورد در حال اجراست، یکی از این دعاوی حقوقی ملی است که ارزش آن بیش از یک میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه در طرح آرامش بهاری بیش از 26 هزار نفر از برنامه‌های فرهنگی این طرح استفاده کرده و 10 هزار نفر اسکان داده شدند، افزود: برپایی جشن ولایت علوی از دیگر برنامه‌های فرهنگی اداره اوقاف بود که به غیر از سطح شهر در مسجد جامع سبزوار نیز به مدت دو شب اجرا شد.

توجه به مناطق حاشیه شهر
ریس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار تصریح کرد: در طرح بصیرت عاشورایی، اطعام 18 هزار نفر از محل موقوفات مرتبط به انجام رسید، در سال جاری یکی از اولویت‌های اداره اوقاف و امور خیریه فعالیت در حاشیه شهر سبزوار بود و برای اولین بار از طریق مراکز نیکوکاری و فعالیت در بقاع متبرکه ابورفاعه(پیرحاجات)، امامزاده حسن کوشک(ع) و امام‌زاده شعیب(ع) به صورت هدفمند در سبزوار به افراد نیازمند با نظرات کمیته امداد و بهزیستی کمک شد.

وی عنوان کرد: از نمازگران و افراد نیازمند 24 مسجد حاشیه شهرستان 14 اتوبوس به زیارت امام رضا(ع) مشرف شدند، توزیع گوشت گرم به ارزش 50 میلیون تومان و توزیع لوازم‌التحریر به افراد نیازمند مناطق حاشیه شهر سبزوار از دیگر خدماتی بود که برای دانش‌آموزان این مناطق انجام شد.

مهدوی‌خواه با تاکید بر اینکه از محل موقوفات مرتبط به 150 هیئت عزاداری شهرستان در قالب طرح شمیم حسینی به ارزش 250 میلیون تومان کمک شد، تصریح کرد: راه‌اندازی دو مرکز قرآنی در راستای طرح حفظ ملی قرآن برای آموزش و حفظ کلام‌الله مجید از دیگر برنامه‌های فرهنگی اوقاف و امور خیریه در 6  ماه اول سال جاری بوده است.

بدهکارترین ادارات به موقوفات/ به نفع موقوقات نیست زمین به دولت واگذار شود
وی با اشاره به درخواست برخی افراد و ادارات دولتی برای سرمایه‌گذاری در زمین‌های موقوفات بیان کرد: یکی از بدهکارترین ادارات و نهادها به موقوفات شهرداری و آموزش و پرورش است که گاها در بهترین نقاط شهرستان از زمین‌های موقوفات استفاده کرده‌اند اما اجاره آن را پرداخت نکرده‌اند. بنابراین به نفع موقوقات نیست که بخواهیم زمین‌های وقف شده را به بخش دولتی واگذار کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار بیان کرد: در جوار امام زادگان خسروجرد(ع) 6 زائرسرا تکمیل و به 9 زائرسرا رسیده است، برای تکمیل شبستان این بقعه متبرکه دو میلیارد تومان هزینه برآورد شده که در سال جاری 154 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

مهدوی‌خواه با تاکید بر درآمدزایی موقوفات روستایی در بخش کشاورزی با اشاره به احیای قنوات و ساخت استخر آب در روستای رباط سرپوش، افزود: در گذشته در طرح ملی حفظ قرآن همه هزینه‌ها بر عهده اداره اوقاف بود اما با راه‌اندازی مراکز قرآنی در سبزوار به صورت مشارکتی با اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و آموزش و پرورش فعالیت‌های قرآنی ادامه خواهد داشت و بخشی از جوائز قرآن آموزان از جمله سفر به کربلا، مشهد مقدس و قم از سوی اداره اوقاف از محل موقوفات تامین شده است.

ایجاد وقف مشارکتی برای ترویج فرهنگ تشیع
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های اداره اوقاف در سال جاری راه‌اندازی انجمن وقف مشارکتی با موضوع ترویج فرهنگ تشیع و توسعه بقاع متبرکه است، در این طرح هر گروه از 6تا 12 نفر تشکیل شده و هر گروه قرار است با ایجاد موقوفه برای برنامه‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ تشیع و هر برنامه‌ای که در این راستا است قرم بردارند.

مهدوی‌خواه با تاکید بر اینکه ائمه اطهار همه نور واحدی هستند، با انتقاد از نبود موقوفه برای میلاد ائمه اطهار و یا 11 امام معصوم(ع) به غیر از سیدالشهدا(ع) افزود: برخی از ائمه معصوم مظلوم واقع شده‌اند و یکی از نیازهای شهرستان سبزوار در بخش موقوفات توجه به میلاد ائمه اطهار(ع) و برپایی جشن‌هایی مانند جشن نیمه و شعبان و توجه به ترویج معارف قرآنی است.

امامزاده عینعلی در سبزوار وجود ندارد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا درخصوص امام‌زاده عینعلی در مسیر جاده سبزوار به سلطان‌آباد و عدم ثبت آن، گفت: براساس ساماندهی بقاع متبرکه و اسنادی که وجود دارد، در سال 92 تمام بقاع متبرکه در سامانه جامع پالایش ثبت شده و امام‌زاده‌ای با نام عینعلی درسبزوار در این سامانه وجود ندارد و براساس تحقیقاتی که انجام شده ساختمان آن در دوره‌های گذشته چندین مرتبه تخریب شده اما مجددا برخی افراد آن را احیا کرده‌اند که از طریق دادستانی پیگیر این موضوع هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی شهرستان ها سبزوار اداره اوقاف و امور خیریه شمیم حسینی طرح ملی حفظ قرآن امامزاده شعیب ع احیای قنوات قرآن ائمه اطهار ع سیدالشهدا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۷۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای تبیین افکار عمومی پاسخ داد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمد حسین رمضانی گفت: در پی انتشار خبری در یکی از پایگاه‌های خبری گیلان در تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، با عنوان «تنبیه فیزیکی دانش آموز در یکی از مدارس سنگر» و رو تیتر «با معلم خاطی برخورد می‌شود؟»، اذعان می‌شود که این موضوع مربوط به سال گذشته است و با فرد خاطی هم برخورد شد.

وی افزود: پس از شکایت خانواده یک دانش آموز اهل سنگر از تنبیه بدنی فرزندشان در مدرسه، آبان سال گذشته، پس از بررسی‌های انجام شده و معرفی این معلم به هیئت تخلفات اداری، تخلف معلم مدرسه مشخص شده و رای محکومیت وی صادر شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: بر اساس مواد ۸۱ و ۸۲ آیین نامه اجرایی مدارس، هرگونه تنبیه بدنی دانش‌آموز و بدرفتاری ممنوع است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • الیمالات نور نابود شد؛ با عوامل اصلی برخورد کنید
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • منادی شفاف سازی در تولیت
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • ارسال ۳۰ اثر ادبی به کنگره ملی امام‌زادگان محروق(ع) نیشابور
  • لزوم هدفگذاری و تدوین برنامه جامع اشتغال در دشت آزادگان
  • اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای تبیین افکار عمومی پاسخ داد