Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@17:34:00 GMT

زیباترین کویر یزد را می‌شناسید؟

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۷۴۰۷

زیباترین کویر یزد را می‌شناسید؟

 اگر قصد بازدید از کویرهای یزد را دارید، حتما اول باید سراغ کویر کاراکال بروید که به جرات می‌توان گفت، زیباترین کویر یزد است. اما کویر کاراکال کجاست و چطور به آن‌جا برویم؟ این کویر زیبا چه ویژگی‌هایی دارد و چطور می‌توانیم از تهران با تور کویر کاراکال یزد همراه شویم؟ در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا نگاهی به این کویر زیبا و متفاوت در دل یزد بیندازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کویر کاراکال کجاست؟

برای رسیدن به کویر کاراکال تنها کافی است به شمال طبس و شهر بافق بروید و از آن‌جا خود را به روستای صادق آباد برسانید. کویر کاراکال در کنار این روستا قرار گرفته. جالب است بدانید که کویر کاراکال نام خود را از گربه کاراکال گرفته که در این منطقه سکونت دارند.

گربه‌های بسیار باهوشی که گوش‌های دراز و زیبایی دارند و شب‌ها به شکار حیوانات کوچک‌تر از خود می‌پردازند. در گذشته با اهلی کردن این گربه‌های زیبا و با آموزش‌های فنی از آن‌ها به عنوان حیوان شکارچی استفاده می‌کرده‌اند. از قدیم در کویر کاراکال از این نوع گربه سانان به وفور پیدا می‌شد، و به همین دلیل این کویر به کویر کاراکال مشهور است.

جاذبه‌های کویر کاراکال

کویر کاراکال به خاطر نخلستان‌های بسیار زیبا و تپه‌های شنی‌اش بسیار معروف است. قدم زدن در بین آن‌ها یکی از لذت‌بخش‌ترین لحظات کویرگردی را برای شما رقم خواهد زد. سکوت و آرامش عمیقی که بر این کویر حاکم است شما را کامل از هیاهوی زندگی شهری دور می‌کند و طبیعت را طور دیگری نمایش می‌دهد. این کویر محیط  بسیار مناسبی برای تفریحات جذاب کویری است. موتور سورای، سافاری، پیاده روی در نخلستان‌های و شن‌های طلایی کویر و البته شتر سواری از جمله تفریحات کویر در این منطقه است. شب نشینی در آسمان پرستاره کویر و لذت از یک چای ذغالی از جمله لذت‌های خوب در کویر است.

کویر کاراکال حیات وحش بسیار جذابی دارد. این روزهای تورهای طبیعت گردی و کویر گردی زیادی به مقصد کویر کاراکال برگزار می‌شود که مورد استقبال گردشگران زیادی نیز قرار گرفته است. پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به این کویر بکر داشته باشید.

در حاشیه کویر کاراکال چندین امکان تاریخی هم پیدا می‌شود. خانه وحشی بافقی از شاعران سده دهم ایران، آب انبار کاکامیر و قلعه باقر آباد که از زیباترین دژهای تاریخی ایران و استان یزد است در حاشیه این کویر قرار گرفته‌اند و تماشای معماری خاص ایرانی آن‌ها می‌تواند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کند.

تور کویر کاراکال یزد

تخفیفان می‌تواند پیشنهادهای بسیار جذابی برای کویر گردی به شما بدهد. پیشنهادهای تور طبیعت گردی تخفیفان امکان گردشگری از بسیاری از مناطق ایران را برای شما فراهم می‌کند. اگر به فکر همراه شدن با تور کویر کاراکال هستید حتما سری به تخفیفان بزنید؛ شما می‌توانید از بین خدمات متنوع این تورها، بهترین انتخاب را متناسب با سلیقه خود داشته باشید. البته اگر فرصت سفر چند روزه را ندارید ولی علاقه فراوان به کویرگردی دارید، می‌توانید با تورهای یک روزه تخفیفان همراه شوید و از کویرهای دیگر ایران لذت ببرید.

2121

کد خبر 1305847

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: باشگاه استقلال جام حذفی ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس دونالد ترامپ استان آذربایجان شرقی اربعین لیگ برتر نوزدهم پیاده روی اربعین عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۷۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد

حفیظی رئیس کتابخانه‌های عمومی اشکذر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کتابخانه باقر العلوم (ع) در سال ۱۳۷۹ در روستای عز آباد شهرستان اشکذر تاسیس شد این کتابخانه در حال حاضر دارای بیش از ۱۰ هزار نسخه کتاب است همچنین این کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق است.

او بیان کرد: در کتابخانه باقر العلوم (ع) فعالیت‌های فرهنگی از جمله قصه گویی، نقاشی نشست کتابخوان، نقد و بررسی کتاب، شو نشینی فرهنگی همراه با نشست‌های شاهنامه خوانی و .. برگزار می‌شود.

حفیظی اظهار داشت:روستای عزآباد رستاق در نهمین دوره جشنواره روستا‌های دوستدار کتاب کشور در سال ۱۴۰۲ حائز رتبه شده است.
 
او گفت: برنامه تقدیر از خانم راضیه رنجبر کتابدار کتابخانه با حضور مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد، فرماندار اشکذر، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد؛ بخشداربخش مرکزی اشکذر و جمعی از فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی برگزار شد.


رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر بیان کرد: روستای عزآباد در رستاق همواره در حوزه‌های مختلف پیشگام است و اغلب افراد روستا فرهنگی و اهل مطالعه هستند که با حمایت مسئولان می‌توان فرهنگ کتابخوانی را بیش از پیش در روستا ترویج داد.

او اظهار داشت: هرچند شبکه‌های مجازی امروزه مورد اقبال جامعه واقع شده است در حالی که هیچ چیز نمی‌تواند جای کتاب و مطالعه را بگیرد و به همین دلیل نقش کتاب همواره باید مورد توجه آحاد جامعه باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تصاویری زیبا از ایجاد یک دریاچه در کویر «تل شیطان» پس از بارش فراوان باران
  • آن چه از تهاجم ناکام آمریکایی‌ها بر پهنه کویر طبس باقی ماند
  • کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد
  • یوان هانگ وای7 ؛ این خودرو را بیشتر با برند دایون می شناسید! (+تصاویر)
  • اختراعی با قدمت دوهزار سال| یخچال‌هایی در دل کویر
  • زیباترین جاهای دیدنی ویتنام
  • نواک جوکوویچ: سانتیاگو برنابئو زیباترین استادیوم دنیاست
  • ورود یگان ویژه به کویر برای رشد ایران اسلامی
  • ورود یگان ویژه به کویر!
  • ساحل زیبا و شگفت انگیز «دَستیر» در خلیج فارس