Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی جوهری روز سه شنبه در مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان سمنان در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان، با اشاره به قدمت سه هزار ساله ورزش زورخانه ای و پهلوانی در ایران، افزود: نبود وحدت و انسجام رویه در بین مدیران و همچنین فقدان نظم و آیین نامه این رشته ورزشی در سال های گذشته سبب عقب افتادگی آن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت ۹۱۲ زورخانه در کشور، بیان کرد: طی یک ماه گذشته ۱۲ زورخانه در استان های مختلف کشور در نتیجه تلاش هیات های ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی  به بهره برداری رسید.

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای ادامه داد:  همراهی و همفکری روسای هیات ها و مدیران ادارات کل ورزش و جوانان استان ها با هدف پیشبرد اهداف و ترویج و توسعه این رشته ورزشی در جامعه به ویژه نسل جوانان لازم است.

وی با بیان اینکه برخی آسیب‌ها از جامعه ورزش شروع می‌شود، گفت: بزرگان ورزش نباید مقابل هم قرار بگیرند و بنای تخریب داشته باشند.

جوهری به تاکید مقام معظم رهبری برای رشته ورزشی زورخانه ای اشاره و تصریح کرد: مسولیت متولیان ورزش زورخانه ای و پهلوانی با وجود تاکیدهای مقام معظم رهبری نسبت به سایر رشته ها بیشتر است، اما برخی از کمبودها و کوتاهی ها سبب عقب ماندگی این ورزش شده است.

رئیس فدراسیون زورخانه ای و پهلوانی، به اقدام های سال های اخیر برای تدوین آیین نامه این رشته ورزشی اشاره و اضافه کرد: با هدف گسترش، ترویج و همسان سازی این ورزش در سراسر کشور، آیین نامه ورزش های پهلوانی و زورخانه ای تدوین شد.

وی افزود: به منظور ارتقای آیین نامه ورزش زورخانه ای و پهلوانی از کارشناسان و صاحبنظران دیدگاه های کارشناسی و تخصصی اخذ و در آیین نامه برای اصلاح و به روزرسانی اثرداده می شود.

حضور ۲۰۰۰ عضو در شورای عالی پیشکسوتان و جوانان

جوهری گفت: شورای عالی پیشکسوتان و جوانان رشته زورخانه ای و پهلوانی برای تحقق اهداف و سیاست های فدراسیون مبنی بر توسعه همگانی این رشته ورزشی با استفاده از تجربه نسل گذشته و توان اجرایی نسل جوان شکل گرفت.

رئیس فدراسیون زورخانه ای و پهلوانی ادامه داد: یک هزار پیشکسوت و نیز یک هزار جوان دانش آموخته دانشگاهی با عنوان قهرمانی در این رشته ورزشی عضو شوراهای عالی پیشکسوتان و جوانان هستند.

وی به ضرورت ساماندهی و به روزرسانی آیین نامه و مقررات این رشته ورزشی با بهره گیری از مبانی علمی و خرد جمعی تاکید و بیان کرد: هیات های استانی ورزش زورخانه ای و پهلوانی راه اندازی و شورای عالی پیشکسوتان و جوانان را مورد توجه قرار دهند.

جوهری، تعیین شاخص های استعدادهای ورزش زورخانه ای را مقدمه شناسایی ظرفیت های این رشته ورزشی برشمرد و گفت: شاخص های استعدادهای ورزش زورخانه ای و پهلوانی در کشور وجود نداشت، اما در حدود ۲ سال اخیر، کارشناسان این حوزه در حال مشخص کردن این مولفه ها هستند.

رئیس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و پهلوانی یادآور شد: در ۲ المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور حدود ۵۰ ورزشکار رده سنی نونهالان این رشته ورزشی شناسایی شد.

مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی‌ پهلوانی استان سمنان امروز با حضور جوهری رئیس فدراسیون ورزش‌های زوخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور و مجتبی جانعلی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان برگزار شد، سید حسن سبزواری و حسنعلی حسین‌پور ۲ نامزد ریاست هیات بودند که حسین پور پیش از برگزاری این انتخابات انصراف داد و در نتیجه سبزواری با کسب ۱۶ رای به مدت چهار سال به عنوان رئیس این هیات ورزشی انتخاب شد.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان ورزش ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۷۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محبیان عصر چهارشنبه در مراسم پهلوانی و زورخانه‌ای ضمن تبریک این هفته اظهار کرد: هر حرکتی که در راستای ترویج ورزش انجام می‌شود ارزشمند و مقدس است بالاخص ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی که اهمیت زیادی دارد.

محبیان اضافه کرد: در شرایطی که تکنولوژی بر جامعه حکمفرما شده است و میزان سرانه ورزشی کاهش یافته است هر حرکتی در ترویج ورزش بسیار مهم است افزایش چنین برنامه‌های بسیار مهم و ارزشمند است.

وی گفت: ورزش زور خانه‌ای در بیجار بیش از ۵۰ سال است که قدمت دارد و این نشان از اهمیت ویژه ایست که اینکه این ورزش در این شهرستان دارد.

محبیان تاکید کرد: ورزش باستانی از معدود ورزش‌هایی است که نقش پهلوانی در آن بر نقش قهرمانی غلبه دارد و علاوه بر سلامتی اخلاق مداری، مردانگی و افتادگی هم در این ورزش وجود دارد.

وی ادامه داد: فضائل اخلاقی در ورزش باستانی اهمیت زیادی دارد و چه خوب است که این ورزش را بین همه آحاد مردم و جوانان و نوجوانان ترویج دهیم.

فرماندار بیجار خاطر نشان کرد: آنچه که در ورزش پهلوانی ما می‌بینیم عصاره آن را در شهدا و رزمندگان اسلام مشاهده می‌کنیم چرا که یک تقارن مبارک اتفاق افتاده است و تلفیق این برنامه با یادواره شهدا صورت گرفته است.

کد خبر 6088076

دیگر خبرها

  • فرهنگ پهلوانی از گود زورخانه تا گرد جهان
  • فرهنگ پهلوانی باید در تمام عرصه‌های ورزشی تثبیت شود
  • فیلم| اینجا مشق پهلوانی می‌کنند
  • فیلم| اینجا تمرین پهلوانی می‌کنند
  • پهلوانی به قامت «حیدر»
  • ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود
  • تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/۷ زورخانه در منطقه ۱۲
  • انتخاب رییس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان
  • انتخاب رییس هیات ورزش زورخانه‌ای خوزستان
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است