Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظرآهاری با بیان اینکه تاکنون ۱۶ سند بین کشورهای حاشیه دریای خزر با هدف توسعه پایدار منعقد شده است گفت: اولین موافقتنامه تحقیقات علمی دریای خزر بین پنج کشور حاشیه خزر تدوین شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا نظرآهاری» امروز (سه‌شنبه، 9 مهر ) در بیست و دومین اجلاس اتحادیه دانشگاه‌های دولتی حاشیه دریای خزر در تالار حکمت دانشگاه گیلان اظهار کرد: دریای خزر زمینه تعامل، دوستی و همکاری‌های علمی و پژوهشی کشورهای حاشیه را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل دفتر هماهنگی‌های سیاسی دوجانبه و ابتکارات منطقه‌ای وزارت امور خارجه با بیان اینکه همکاری‌های علمی سهم مهمی در تفاهم کشورهای حاشیه دریای خزر شمرده می‌شود، گفت: تا کنون 16 سند بین پنج کشور حاشیه دریای خزر منعقد شده است.

 

نظرآهاری اذعان کرد: محیط زیست، امنیت، اقتصاد، شیلات و حمل و نقل از جمله مهمترین موضوعاتی است که به امضاء کشورهای حاشیه دریای خزر رسیده است.

 

وی اضافه کرد: تبادل اطلاعات در حوزه‌های مختلف علمی مربوط به دریای کاسپین زمینه ایجاد بانک اطلاعاتی دریای خزر، تبادل اطلاعات و دانشجو، همکاری‌های علمی و دانشگاهی میان دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی کشورهای ساحلی دریای خزر و  همچنین تأمین رفاه در منطقه را فراهم کرده است.

 

مدیرکل دفتر هماهنگی های سیاسی دوجانبه و ابتکارات منطقه‌ای وزارت امور خارجه تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر، برقراری امنیت، اقتصاد، حمل و نقل، ایمنی دریانوردی و مبارزه با صید غیرقانونی ماهیان از اهم برنامه‌هایی است که در دستور کار کشورهای ساحلی قرار دارد.

 

وی از تدوین موافقت‌نامه تحقیقات علمی در دریای خزر خبر داد و گفت: این سند نخستین موافقت‌نامه علمی در دریای خزر است که با هدف تعیین چارچوب همکاری در تحقیقات علمی دریایی بین پنج کشور حاشیه دریای کاسپین منعقد شده است.

 

 نظرآهاری افزود: افزایش همکاری‌های علمی و تحقیقاتی بین موسسات علمی و تحقیقاتی کشورهای دریای خزر یک فرصت مناسب برای ارتقای دانش و رونق اقتصادی و رفاهی منطقه است.

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد پیاده روی اربعین اربعین کانون های مساجد دفاع مقدس اردبیل هفته دفاع مقدس مجلس تحقیقات علمی دریای خزر توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۸۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کنفرانس ملی مهارت ایران برگزار می‌شود

غلامرضا محمد قاسمی رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان سیستان وبلوچستان گفت: زمان برگزاری کنفرانس مذکور ۳ و ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ می‌باشد که حاوی برنامه‌های علمی متنوعی شامل برگزاری سخنرانی‌های کلیدی، میزگرد‌های تخصصی و ارائه مقالات علمی و کارگاه‌های آموزشی است که پیرامون حوزه مهارت و از منظر حکمرانی آموزش عالی مهارتی به صورت علمی ـ تخصصی برنامه‌ریزی شده است. 

 در این کنفرانس پنج محور اصلی شامل حکمرانی آموزش عالی مهارتی، آینده مشاغل و مشاغل آینده، مهارت‌آموزی و برنامه هفتم توسعه، نقش بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • گروه ۷ کشورهای همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • طالبان و همسایگان آن: یک قالب منطقه ای برای غلبه بر چالش‌ها در افغانستان و فراتر از آن
  • هشت پیشنهاد ایران به نشست وزیران علوم سازمان همکاری شانگهای
  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • واحد علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • لزوم همکاری ‌های امنیتی در بستر سازمان شانگهای
  • اولین کنفرانس ملی مهارت ایران برگزار می‌شود
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است