Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@03:30:47 GMT

اولین نشست ملی رستاخیز علمی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۸۶۳۸

اولین نشست ملی رستاخیز علمی برگزار می‌شود

سردار مهدی محمدی‌فر روز سه شنبه در جلسه خبری اولین نشست ملی رستاخیز علمی با محوریت علم و فناوری در گام دوم انقلاب، گفت: مخاطبین ما در این نشست حدود ۲۰۰ دانشجوی نخبه از مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های تهران هستند.

وی بیان داشت: سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع، شرکت مپنا از وزارت نیرو، ستاد فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد سلول‌های بنیادی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، پژوهشگاه صدرا، پژوهشگاه رویان، سازمان انرژی اتمی، مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و دانشگاه دفاع ملی؛ آخرین دستاوردهای خود را به اطلاع دانشجویان حاضر در این نشست می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی‌فر ادامه داد: همه مراکز و مجموعه‌هایی که در این نشست حضور دارند در لبه علم، دانش و فناوری هستند و آخرین دستاوردهایشان را در اختیار این دانشجویان می‌گذارند.

وی افزود: در این نشست ۲ روزه مهمترین یافته‌های علمی علوم بین رشته‌ای مانند هوافضا، انرژی هسته‌ای، فناوری‌های نانو و علوم شناختی و به عبارتی علومی که در فرایند آینده کشور قدرت ساز هستند، توسط مسئولان آن‌ها مطرح می‌شود.

محمدی‌فر به اهداف برگزاری این نشست ملی اشاره کرد و گفت: عملی کردن بیانیه گام دوم رهبری، شناسایی و گزینش دانشجویان نخبه و فعال دانشگاه‌ها و شبکه‌سازی نخبگان، از مهمترین اهداف این نشست است.

رئیس پژوهشگاه امام سجاد (ع) با اشاره به اینکه تلاش ما این است که گفتمان و ترویج زمینه‌های تحقق محورهای گام دوم انقلاب فراهم شود، اظهار داشت: شبکه نخبگان به منظور توسعه گفتمان علم، دانش و فناوری در سطح کشور با هدف مشارکت و حضور بیشتر دانشجویان نخبه ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه جامع امام حسین (ع) با توجه به بیانیه گام دوم رهبری اقداماتی در حوزه‌های مختلف انجام داده که یکی از کارهای اساسی و فرا ملی، برپایی همایش بین‌المللی گام دوم انقلاب، نظام انقلابی تمدن ساز است.

محمدی‌فر بیان داشت: به نظر می‌رسد این همایش بین‌المللی در بهمن ماه امسال برگزار شود و ستاد و دبیرخانه این همایش بین‌المللی تشکیل شده است.

وی افزود: مقرر شد تا قبل از همایش اصلی، نشست‌هایی در مجموعه دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های دانشگاه امام حسین(ع) در پروژه‌های مختلف گام دوم برگزار شود که مقدمه‌ای باشد برای همایش اصلی که اولین نشست ملی با عنوان رستاخیز علمی با محوریت علم و فناوری در گام دوم انقلاب در روزهای آینده برپا می‌شود.

محمدرضا نجفی دبیر علمی اولین نشست ملی رستاخیز علمی با محوریت علم و فناوری در گام دوم انقلاب در ادامه این مراسم اظهار داشت: در این نشست مهمترین گزاره‌های پیشرفت کشور از زبان برجسته‌ترین مسئولان علمی به گوش نخبگان کشور رسانده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با گذشت چهل سال از انقلاب شاهد پیشرفت‌هایی در عرصه‌های مختلف هستیم، اضافه کرد: در صنعت هسته‌ای، صنعت هوا و فضا، فناوری نانو، فناوری فضایی و علوم شناختی به موفقیت بسیار خوبی دست یافتیم.

نجفی افزود: همچنین فعالیت‌های بسیاری توسط شرکت‌های دانش بنیان انجام شده که مردم مطلع نیستند و این موضوع سبب شده تا دشمان در جنگ رسانه‌ای تلاش کنند تا یاس و ناامیدی را در جامعه گسترش دهند.

وی با اشاره به اینکه در این نشست ۱۶ استاد برجسته که شاهد پیشرفت‌های علمی بودند این پیشرفت‌ها را به دانشجویان نخبه اعلام می‌کنند، گفت: نخبگان دانشجو کشف راه‌های میان‌بر و الگوهای پیشرفته را توسط افراد برجسته خواهند فهمید.

دبیر علمی اولین نشست ملی رستاخیز علمی ادامه داد: این دانشجویان نخبه در آینده پیشرفت‌هایی را برای کشور رقم خواهند زد و اگر این رویداد الگوی پیشرفت را به آنان نشان دهد، سبب می‌شود تا کشور خیلی سریع تر به این هدف برسد.

نجفی با اشاره به اینکه در عرصه‌های مختلف پیشرفت‌ها در این مراسم بیان می‌شود، گفت: این نشست در واقع یک اردوی جهادی علمی است و می‌خواهد به هدف شبکه سازی نخبگان در این همایش دست پیدا کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان انرژی اتمی ایران محمدرضا نجفی پژوهشگاه رویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، نشست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با روسای دانشگاه‌های استان در محل استانداری برگزار شد. حجت الاسلام خسروپناه در این نشست گفت: به منظور ایجاد بستری برای حکمرانی نخبگانی در کشور، هیات‌های اندیشه ورز در استان‌ها راه اندازی شد تا تصمیمات کشور منطبق با نظرات افراد در استان‌ها اخذ شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: تاکنون دو نشست و یک همایش توسط هیات اندیشه ورز در استان قزوین برگزار شده است. متاسفانه ۸۰ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در رشد علمی کشور دخالت ندارند و نیاز به بازنگری در حقوق دریافتی این اعضا و افزایش آن است تا انگیزه‌ای برای فعالیت مستمر علمی باشد.
وی اظهار کرد: به منظور شناسایی نخبه ها، رصدخانه‌های علمی راه اندازی شد و با افرادی که در زمینه مهاجرت نخبگان تشویق کننده باشند به شدت برخورد خواهد شد. دانشگاه آزاد قزوین جزو دانشگاه‌های برتر دنیاست و از دانش بنیان‌ها باید حمایت شود.
سایر رووسا و اساتید دانشگاه‌ها هم در این نشست توجه به مهارت آموزی، تمرکز بر فرهنگ سازی و حمایت از نخبگان در راستای جلوگیری از مهاجرت نخبگان، توجه ویژه به مساله بودجه دانشگاه ها، توجه به امنیت روانی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و حرکت به سمت دانشگاه‌های حکمت بنیان را از مسائل مهم پیش روی دانشگاهیان عنوان کردند.

دیگر خبرها

  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر
  • برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود
  • نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود
  • دهمین نشست شورای راهبری برنامه ملی آبادیران برگزار شد
  • نشست علمی « وعده صادق و جامعه ایرانی » برگزار می شود
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی
  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس
  • پیشرفت‌های چشمگیر ایران در منطقه و جهان با کاربست های فناوری
  • نشست «درآمدی به اخلاق قرآنی» برگزار می شود