Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@13:46:39 GMT

۱۲B؛ ویتامین ضروری برای عملکرد صحیح بدن

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۸۷۷۹

۱۲B؛ ویتامین ضروری برای عملکرد صحیح بدن

وجود ویتامین ۱۲B یا کوبالامین برای عملکرد صحیح بدن ضروری است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی،  این ویتامین به بدن شما کمک می‌کند چندین فرآیند مهم را انجام دهد. به عنوان مثال، به بدن شما کمک می کند تا مواد غذایی که می‌خورید را به گلوکز تبدیل کنید. بدن شما برای تبدیل غذا به انرژی به گلوکز نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویتامین  ۱۲B یک ویتامین محلول در آب است که برای تشکیل سلول های خونی، متابولیسم سلولی، عملکرد عصبی و تولید DNA بسیار مهم است. همچنین ، به جلوگیری از کم خونی مگالوبلاستیک کمک می کند.

میزان ویتامین  ۱۲B که باید مصرف کنید به سن شما بستگی دارد به طور مثال نوزادان باید در طول سال اول زندگی خود از ۴ تا ۵ میکروگرم و تا ۳ سالگی ۹ میکروگرم مصرف کنند.

کودکان سه تا هشت سال باید ۲۱ میکروگرم و هشت تا سیزده سال ۱۱ میکروگرم مصرف کنند. کودکان سیزده تا هجده ساله باید ۲/۴ میکروگرم دریافت کنند و سپس این دوز ثابت باقی می ماند. زنانی که باردار هستند و در حال شیردهی هستند به ترتیب بین ۶۲ و ۸/۲ میکروگرم نیاز دارند.

با خوردن غذاهای سرشار از ویتامین ۱۲B ، اسید معده شما  ۱۲B را از پروتئین هایی که به آن وصل شده جدا می کند. سپس، این ویتامین با یک پروتئین معده ترکیب می شود تا بدن شما آن را جذب کند.

با این حال، برخی از مردم  از کم خونی خطرناک رنج می برند، معده آن‌ها نمی تواند این پروتئین لازم را تولید کنند. بنابراین آنها معمولاً در جذب ویتامین B۱۲ مشکل دارند.

اگرچه کمبود کوبالامین بسیار نادر است، اما غیرممکن نیست. افرادی که از آن رنج می برند علائمی همچون احساس سوزن سوزن شدن در دست و پا ، مشکلات حرکتی از آسیب دیدن عصب محیطی ، پوست کمرنگ یا زرد ، خستگی شدید ، مربوط به کم خونی لعنتی ، ضربان قلب سریع ، تنگی نفس دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۸۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ عبور صحیح از خیابان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ استفاده صحيح از قوانين راهنمایی و رانندگی در جوامع امروزی ما که هر روز به تعداد خودروها در خیابان افزوده می شود نیاز به آموزش و آگاهی بخشی بیشتر بخصوص برای کودکان دارد تا با رعايت قوانین حادثه ای رخ ندهد، یکی از قوانين رد از چراغ راهنمایی و رانندگی و خط عابر پیاده است.

مردم چقدر این قوانین را رعایت می کنند و به آن احترام می‌گذارند.

{$sepehr_media_11036817_600_350 }

دیگر خبرها

  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • فرهنگ عبور صحیح از خیابان
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت