Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@21:26:12 GMT

رضا کیانیان از «شهرزاد» می گوید

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۸۸۲۹

رضا کیانیان بازیگر عرصه سینما و تلویزیون، اخیرا توضیح دار کردن فیلم «قصر شیرین» به کارگردانی رضا میرکریمی را در اکران ویژه نابینایان این فیلم که توسط سوینا برگزار شده بود، بر عهده داشت.

اخبار چهره ها - وی در گفتگو با رادیو سوینا تجربه خود از صوتی کردن «قصر شیرین» را این چنین توضیح داد: بیشترین فعالیت من در عرصه سینما است و دوست دارم همه مخاطبانی که فیلم را مشاهده می کنند متوجه همه صحنه‌های فیلم و موضوع آن بشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشحالم که حالا با توضیح دار کردن صحنه های بدون دیالوگ، مخاطبان نابینا نیز می توانند تماشاگر فیلم ها باشند.

این بازیگر سینما فیلم «قصر شیرین» ساخته میرکریمی را فیلمی با ظرافت بسیار زیاد دانست و گفت: این فیلم را دوست دارم و داستان خوبی دارد. همچنین چند جایزه بین المللی دریافت کرده است و با ظرافت بسیار زیادی کارگردانی شده است که از عهده کارگردانی چون میرکریمی برمی آید.

رضا کیانیان در بخشی از این گفتگو درباره نقش خود در سریال نمایش خانگی «شهرزاد» نیز اظهار کرد: نقش من در این سریال بسیار نقش منفی و ترسناکی بود. با آقای فتحی صحبت کردم تا تناقض هایی در این شخصیت ایجاد کند و داستان‌هایی از کودکی او گفته بشود.

وی ادامه داد: می خواستم اینگونه برای مخاطب چالشی ایجاد شود که آیا این شخص آدم منفی است یا از جامعه و مشکلات تاثیر گرفته است. این شخصیت را بر اساس زندگی قاتل سریالی بچه ها، به نام بیجه در نظر گرفتیم که در دادگاه قاضی با شنیدن داستان زندگی این شخص، در اعلام حکم اعدام او دچار تردید شده بود.

این بازیگر سینما در پایان بیان کرد: قصد داشتیم تا با ایجاد چنین شخصیتی در فیلم، مخاطب متوجه بشود که نباید زود قضاوت کند و قضاوت خود را به تعویق بیاندازد و به جای قضاوت سریع کمی فکر و تامل کند.

سوینا، سینمای ویژه نابینایان است که علاوه بر اکران فیلم های مناسب این قشر، رادیو سوینا را نیز تدارک دیده و همچنین به برگزاری جلسات نقد کتاب صوتی نیز می پردازد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رضا کیانیان قصر شیرین سریال شهرزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۸۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما

آفتاب‌‌نیوز :

داستان فیلم سینمایی «مست عشق» همزمان با دوران زندگی مولانا و شمس تبریزی اتفاق می‌افتد که شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی، پارسا پیروزفر در نقش مولانا و هانده ارچل در نقش کیمیا خاتون حضور دارند.

زنده‌یاد مرتضی پورصمدی که در این فیلم با حسن فتحی همکاری داشته است، همانند همیشه تصاویری جذاب به یادگار گذاشته است؛ تصاویری که با رنگ‌بندی‌ها و قاب بندی‌ها، برای مخاطب چشم‌نواز است.

البته ثبت این تصاویر برای فیلمبرداری که تجربه عکاسی و مستندسازی داشته، دور از ذهن نیست، اما افسوس که نمایش «مست عشق» در فقدان پورصمدی برای سازندگان فیلم باقی ماند و در اولین شب نمایش آن در یک محفل سینمایی، فرهاد توحیدی فیلم‌نامه‌نویس این اثر، از او یاد کرد.

مرتضی پورصمدی می‌گفت، «معمولا سعی دارم برای کارگردان و حقوقی که او در زیبایی‌شناسی خروجی و نهایی کار دارد، احترام قائل باشم و در ابتدای کار نیز سعی می‌کنم، تصاویری تهیه و درباره آن‌ها با کارگردان گفتگو کنم تا به آن‌چه دلخواه اوست نزدیک‌تر شود» و حالا نتیجه این سبک کاری در مست عشق» حسن فتحی نمایان است.

او همچنین می‌گفت از دیگر شانس‌های بزرگ من آن است که تربیت‌شده نسلی هستم که با افراد بسیار جذابی کار مشترک داشته‌ام و مسایل متعددی را از آن‌ها آموخته‌ام. افرادی، چون فرهاد ورهرام، ناصر تقوایی، ضابطی جهرمی و ... هریک علاوه بر عرصه‌های کاری نکات اخلاقی مهمی را به من آموختند که از تمام آن‌ها سپاسگزارم.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • «دروغ پارلمانی» در پردیس شهرزاد بازگو شد
  • مسعود فروتن فیلم «همسر» فخیم‌زاده را برای نابینایان روایت کرد
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • مسعود فروتن «همسر» را شنیدنی کرد
  • عبور «مست عشق» از هفت خان
  • نماوا بایکوت می‌شود؟/ رضا کیانیان: از شانه‌ساززاده شکایت می‌کنیم/ همایون اسعدیان: با شما قطع همکاری می‌کنم/ فرحبخش: برو سرامیکت را بفروش !
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان