Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی قوه قضائیه امروز در نشست خبری، تماس تلفنی مالک شرکت کنتورسازی از زندان برای انجام کار‌های اداری را یکی از تدابیر دستگاه قضا برای جلوگیری از تعطیلی واحد‌های صنعتی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شرکت کنتورسازی قزوین ایران یکی از شرکت‌هایی است که سازمان خصوصی سازی آن را به شخص واگذار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این شرکت که از سال ۱۳۸۷ وارد بخش خصوصی شد به خاطر سوء مدیریت، با بحران مالی روبرو شد. به طوریکه بنابرگزارش‌های منتشرشده کارخانه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ کارگر داشته که طی دو تا سه سال گذشته تعداد کارگران به حداکثر ۲۰۰ کارگر تقلیل یافته است.   اما حالا سهامدار شرکت در زندان به سر می برد؛ اما شواهد حاکی از مدیریت وی در زندان می کند.
به گفته کارگران؛ مالک کارخانه در اسم، در زندان است؛ اگر نیاز باشد می‌تواند تماس بگیرد و با مسئولان استانی ارتباط بگیرد. او حتی مدیر عامل شرکت را هم در زندان عزل و نصب می‌کند.   بیشتر بخوانید: کنتور سازی قزوین هم از خصوصی سازی در امان نماند زخم خصوصی‌سازی بر سینه کارگران کنتورسازی قزوین مالک شرکت کنتورسازی ایران از زندان در امور شرکت دخالت می کند + سند اسماعیلی: ارتباط تلفنی مدیر شرکت کنتور سازی قزوین با خارج از زندان مورد تایید است
در این راستا، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه امروز در یازدهمین نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص مدیریت کارخانه کنتورسازی ایران قزوین و ارتباط تلفنی وی از زندان برای انجام امور کارخانه گفت: این مطلب که مدیرعامل شرکت کنتورسازی قزوین، تحت بازداشت قوه قضائیه است و اجازه دارد از طریق تماس تلفنی، کار‌های اداری و حقوقی خود را انجام دهد، مورد تایید قوه قضائیه است.
اسماعیلی مطرح کرد: مدیرعامل شرکت کنتورسازی قزوین تحت بازداشت قوه قضاییه است، اما چون پرونده و اتهامات سنگینی دارد، مجبور به بازداشت این فرد شدیم و اجازه دادیم تا با تماس تلفنی، کار‌های حقوقی و اداری خود را انجام دهد.

سخنگوی قوه قضاییه با تایید تماس‌های تلفنی مدیر عامل شرکت کنتور سازی قزوین گفت: تماس‌های این فرد برای انجام کار‌های حقوقی و اداری خود یکی از تدابیر دستگاه قضاست تا در زمانی که چاره‌ای جز بازداشت افراد نیست، تسهیلاتی جهت جلوگیری از تعطیلی واحد تولیدی و صنعتی وجود داشته باشد و به نظر می‌آید این از اقدامات خوب دستگاه قضاست و باید با دید مثبت به آن نگاه کرد؛ چرا که ما خود را مقید به این می دانیم تا در کنار رسیدگی قضایی، از تعطیلی واحد‌های صنعتی و تولیدی و اداری کشور به دلیل رسیدگی قضایی و یا تخلف مدیران آن شرکت خودداری کنیم.

وی تصریح کرد: البته نمی‌دانیم تا کی این مسیر را با این تفاسیر می‌توان ادامه داد؛ اما امیدواریم این تدابیر اثرگذار باشد و به هیچ عنوان کارخانه‌ای تولیدی به خاطر تخلف مدیران آن تعطیل نمی‌شود.   لازم به ذکر است، با وجود انکه قوه قضائیه از واحدهای صنعتی و تولیدی حمایت می کند و به مالک شرکت اجازه مدیریت از زندان برای روال کارهای اداری و تولیدی را داده و با وجود اسنادی مبنی بر عزل و نصب مدیر شرکت توسط مالک از داخل زندان؛ اما همچنان این شرکت تولیدی ندارد و در حال حاضر 180 کارگر کارخانه بیکار هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سخنگویی قوه قضاییه قوه قضاییه رئیس قوه قضاییه شرکت کنتور سازی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۹۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی

خبرگزاری علم و فناوری آنا ـ حسین بوذری؛ «برنامه‌ریزی، مدلسازی ریاضی و استفاده بهینه از منابع محدود و انرژی با هدف بالابردن سود و کاهش هزینه‌های کارخانجات صنعتی» درراستای ارائه خدمات به واحدهای تولیدی و صنعتی تعبیه شده تا به این ترتیب واحدهای صنعتی بتوانند با هزینه حداقلی و سود حداکثری بیشترین کمک را به واحدهای تولیدی ارائه کنند.

یک هسته فناور درصدد است با ارائه راهکارهای مبتنی بر روش‌ها و مدلسازی‌های ریاضی علاوه بر تشخیص و ارزیابی نقاط ضعف و قوت واحدهای تولیدی و صنعتی، راهکارهایی را برای پیشگیری از ناکارآمدی این واحدها ارائه کند.

در سالی که به «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، این شیوه می‌تواند در تولید حداکثری با حداقل منابع (منابع محدود) بخشی از مشکلات اقتصادی که مرتبط با تولید است را برطرف کند.

هسته فناور «بهینه‌ساز گلستان» مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان به مدیریت سیما مددی به سمتی حرکت کرده که بتواند ظرفیت‌های ناشناخته واحدهای تولیدی و صنعتی را شناسایی کرده و الگوهای پیش‌بینی نشده تر استفاده شده را در قالب مدلسازی ریاضی ارائه کند.

خبرنگار خبرگزاری آنا درراستای آشنایی بیشتر با این هسته فناور، گفت‌و‌گویی با مددی رئیس این هسته فناور ترتیب داده است.

مددی که عضو هیئت علمی گروه ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، دکتری ریاضی کاربردی (گرایش تحقیق در عملیات و بهینه‌سازی از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران) را دارد، دارای چندین مقاله علمی ـ پژوهشی، کنفرانس‌های علمی ملی و بین‌المللی و ISI در زمینه تحقیقاتی تحلیل پوششی داده‌ها، بهینه‌سازی و برنامه‌ریزی تولید است.

ارزیابی نقاط ضعف و قوت واحدهای تولیدی و صنعتی

مدیر این هسته فناور با ۲۰ سال سابقه تدریس دروس ریاضی و تحقیق در عملیات رشته‌های ریاضی، صنایع و مدیریت، فعالیت علمی خود را در سال ۱۳۸۲ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان آغاز کرد.

مددی با بیان اینکه در دی‌ ۱۴۰۲ قرارداد هسته فناور در مرکز رشد مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان منعقد شد، اظهار کرد: این قرارداد با حمایت مرکز رشد در چارچوب ارائه خدمات در زمینه برنامه‌ریزی تولید و مدلسازی ریاضی برای ارائه خدمات به واحد‌های تولیدی، صنایع یا خدماتی در راستای بهبود عملکرد کارایی و استفاده بهینه از منابع تحت اختیار منعقد شده است.

وی متذکر شد: این هسته فناور درراستای ارتقای صنایع تولیدی استان گلستان با مشاوره و برنامه‌ریزی تولید به مدیران این حوزه کمک می‌کند تا حداقل هزینه یا بیشترین سود را در تولید داشته باشند.

فعال حوزه فناوری متذکر شد: همچنین ارزیابی واحد‌های تولیدی ـ خدماتی، یافتن نقاط ضعف و قوت واحد‌ها و ارائه راهکار و پیشنهادها برای رفع ناکارایی واحدها از فعالیت‌های این هسته است.

مددی یادآور شد: از آنجا که این هسته فناور در ابتدای مسیر خود بوده، امید است مورد اعتماد واحد‌های تولیدی و خدمایی تصمیم‌گیرنده قرار بگیرد تا در جهت ارتقای صنایع فعال در استان گلستان مثمر باشد.

وی توضیح داد: براساس قرارداد، مبلغ ۱۰ درصد از قرارداد منعقد شده با دستگاه‌ها حق‌السهم دانشگاه خواهد بود و بر خود لازم می‌داند به‌عنوان مدیر هسته فناور از تلاش‌های دکتر دادگر مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان به‌دلیل راهنمایی و حمایت‌های زیاد کمال قدردانی کنم.

مدیر این هسته فناور تأکید کرد که پیشنهاد می‌‌کنیم درراستای رشد مراکز رشد در دانشگاه‌ها ارتباط بیشتری با صنایع و کارگاه‌های تولیدی و خدماتی ایجاد شود تا دغدغه مدیران این بخش‌ها شناسایی و درراستای رفع این دغدغه، مسائل طراحی شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت گاز کردستان 1268 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرد
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر