Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کمیته اطلاع رسانی و ارتباطات پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، اعضای ستاد برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان دوشنبه ۸ مهر ماه با شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کردند.

در این جلسه شهرام کرمی با بیان اینکه سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محدود کردن جشنواره ها است و برگزاری تعدادی از جشنواره ها ضرورتی ندارد، گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ جشنواره تئاتری در کشور برگزار می شود و جشنواره تئاتر مهر کاشان نیز جزو جشنواره های با هویت کشور شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان از لحاظ ماهیت هنری در حال رشد کردن است و برگزاری پانزدهمین دوره آن اتفاق خوب و مبارکی است، افزود: این ظرفیت و پتانسیل در کاشان وجود دارد که جشنواره سراسری تئاتر مهر به صورت بین المللی برگزار شود و ما اعلام آمادگی می کنیم که در این زمینه نیز کمک کنیم.

مدیر کل هنرهای نمایشی نقش جشنواره سراسری تئاتر مهر در روند تئاتر کشور را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: در دوره های گذشته این جشنواره اتفاقات خوبی رقم خورده و این رویدادی موثر است و برای همه ما اهمیت دارد که این برنامه در دوره پانزدهم به نحو احسن اجرا شود و ان شاالله کمک می کنیم این جشنواره به نحو خوبی انجام شود.

مرتضی والی زاده مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان‌ و رئیس ستاد برگزاری جشنواره نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند برگزاری در دوره های قبلی و در پانزدهمین دوره و ضمن قدردانی از همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این رویداد هنری، به رویکردهای اصلی جشنواره در حوزه اجتماع از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان اشاره کرد.

والی زاده ثبت جشنواره در تقویم جشنواره ها را مطرح کرد و گفت: انتظار می‌رود با ثبت ملی این جشنواره در تقویم رویدادهای فرهنگی هنری کشور و نیز ثبت برند به نام شهر کاشان، موجبات استمرار هر چه پویاتر این حرکت و دلگرمی هنرمندان این عرصه فراهم شود.

خیام وقارکاشانی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان نیز در این دیدار به بخش های مختلف این جشنواره  اشاره و گزارش کوتاهی از روند فعالیت‌های دبیرخانه در بخش‌های مختلف ارائه کر.

وی یادآور شد: ما در این دوره از جشنواره اقدامات خوبی با همفکری شهردار کاشان و اعضای ستاد داشته ایم و تلاش کردیم تا در کنار بخش های مختلف جشنواره، تمرکز ویژه ای روی آموزش علاقه مندان به هنر تئاتر داشته باشیم که خوشبختانه برگزاری «زنگ تئاتر» با مشارکت آموزش و پرورش کاشان برای آموزش دانش آموزان و اجرای کارهای هنری آنها در طول جشنواره یکی از موارد اضافه شده به پانزدهمین دوره جشنواره بود که با وجود ثبت نام از علاقه مندان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

وقار کاشانی، بخش آشنایی با تئاتر ملل با اجرای ۳ اثر از کشورهای مختلف، اجرای ۳ اثر برگزیده در بخش مسابقه صحنه ای به مدت یک هفته در یکی از سالن های تئاتر تهران، تشکیل ۷ ورکشاپ تخصصی در طول جشنواره با حضور اساتید به نام، برگزاری ۲ سمینار با عناوین گردشگری رویداد با تکیه بر ظرفیت های جشنواره سراسری تئاتر مهر و همچنین سمینار اجلاس دبیران جشنواره های شهروندی کشور به منظور ایجاد تفاهم نامه و تبادلات و نیز چاپ ۴ عنوان نمایشنامه در ۲ جلد از نویسندگان کاشانی را به عنوان بخشی از برنامه های پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان عنوان کرد.

وی افزود: قطعا تامین بودجه برای برگزاری رویداد مهمی چون جشنواره تئاتر مهر یکی از مشکلات عمده‌ای است که با آن مواجه هستیم اما تلاش می کنیم با حمایت های اداره کل هنرهای نمایشی این رویداد مهم در بهترین شرایط ممکن برگزار شود.

میثم نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان هم در بخش پایانی این جلسه ضمن قدردانی از تلاش ستاد برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان گفت: خوشبختانه کار ارزشمندی در حال انجام است و اتفاقات خوبی در این چند دوره از جشنواره رقم خورده است.

نمکی با اشاره به اینکه جشنواره سراسری تئاتر مهر با پشتوانه و همت شهرداری کاشان شکل گرفته و برای پانزدهمین دوره برگزار می شود، بیان کرد: اگر چه شاید برگزاری این جشنواره از سوی شهرداری برای تعدادی از دوستان خوشایند نباشد ولی با کمال صداقت اعلام می کنیم با همه محدودیت هایی که برای شهرداری وجود دارد اگر این نهاد اجتماعی پای ثابت کارهای هنری نباشد ما نمی توانیم شاهد برگزاری این قبیل برنامه ها باشیم.

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان به دبیری خیام وقار کاشانی ۲۱ تا ۲۸ آذر ماه با تلاش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

کد خبر 4734305 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: کاشان شهرام کرمی جشنواره تئاتر مهر تئاتر ایران فیلم سینمایی کارگردان تئاتر موسیقی ایرانی سازمان سینمایی خانه هنرمندان ایران سینمای مستند بازیگر تئاتر سریال ایرانی فیلم کوتاه بازیگر سینما اکران عمومی عکاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی آثار راه‌ یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۱۸ اثر شامل ۸ اثر صحنه‌ای و ۱۰ اثر خیابانی به مرحله نهایی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار راه پیدا کردند.

اسامی آثار بخش صحنه‌ای به شرح زیر است:

«کیلومتر ۹۴۴» به کارگردانی محمدرضا مولوی از گلستان

«هوران» به کارگردانی پویان سهرابی از گلستان

«پیکار کنار پل» به کارگردانی کیانوش احمدی از تهران

«شط و شوت» به کارگردانی مجتبی الله‌زاری از استان یزد

«بالاتر از سیاهی» به کارگردانی محدثه مهرپویان از سیستان و بلوچستان

«من دیگه از تاریکی نمیترسم» به کارگردانی محمد محمدی و پوریا رضایی از مرکزی

«بدریه» به کارگردانی مجید اقبالی از خوزستان

«نصرت» به کارگردانی علی زیستی از کرمانشاه

در بخش خیابانی نیز آثار زیر پذیرفته شدند:

«سفر» به کارگردانی مالک آبسالان از ایلام

«دعوت نشده» به کارگردانی مصطفی کولیوندی از ایلام

«مستر دیفالی» به کارگردانی سیدسروش پیمبری از کرمانشاه

«ناصر جانبازه» به کارگردانی مصطفی جعفری‌خوزانی از اصفهان

«ماهیار» به کارگردانی امین پورمند از مازندران

«رفاقت در حد تانک» به کارگردانی تکتم شاه‌تقی از تهران

«فوتبال» به کارگردانی محمد نقابی از گلستان

«دور و دورتر» به کارگردانی حمیدرضا میرزایی از گلستان

«شهرخوبان» به کارگردانی بهنام کاوه از خوزستان

«واپسین نفس» به کارگردانی مصطفی بوعذار از خوزستان

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری مهدی کرم‌الهی از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت ماه امسال در گلستان برگزار می‌شود.

جدول زمان اجرا‌ها به زودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • پرونده چهارمین همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری بسته شد
  • معرفی آثار راه‌‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌ یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • برگزاری سومین جشنواره پانتومیم در انتظار نظر مدیرکل ارشاد زنجان