Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سرویس سلامت همگانی انگلیس پیش‌تر این دارو را برای سرطان تخمدان استفاده می‌کرد و هم‌اکنون متخصصان سرطان آن را دارویی انقلابی برای مبارزه با سرطان پروستات تشخیص داده‌اند.

طبق اعلام کارشناسان در یک کنفرانس مربوط به سرطان، آزمایش‌ها نشان داده داروی اولاپاریب رشد تومور در مردان مبتلا به سرطان پیشرفته پروستات را کند می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصان امیدوارند این امر بتواند شانس بقا را در برخی از مردان مبتلا به این بیماری بهبود بخشد.

به گفته کارشناسان این امکان وجود دارد که اولاپاریب ظرف دو سال آینده در دسترس بیماران قرار گیرد. این دارو که ساخت شرکت دارویی "آسترازنکا" است، پیش‌تر در دسترس بیماران مبتلا به سرطان تخمدان در انگلیس قرار گرفته بود.

اولاپاریب که "لینپارزا" نیز نامیده می‌شود از طریق هدف قرار دادن و کشتن سلول‌های سرطانی با کد ژنتیکی معیوب ضمن محافظت از سلول‌های عادی با DNA سالم کار می‌کند.

بر اساس گفته‌های متخصصان این دارو برای همه افراد مبتلا به سرطان پروستات موثر نخواهد بود و تنها برای برخی از مردان مبتلا به این بیماری موثر است. بیماران می‌توانند پیش از استفاده از این دارو با انجام آزمایش‌هایی وجود خطاهای ژنتیکی را در خود بررسی کرده و در صورت داشتن چنین خطاهایی از آن استفاده کنند.

این رویکرد دقیق به این معناست که بیمارانی که از این دارو استفاده می‌کنند در عین بهره‌مندی از مزایای درمانی این دارو از عوارض جانبی احتمالی سایر داروهای دیگری که ممکن است برای آن‌ها به این اندازه مفید نباشند، دور می‌مانند.

متخصصان در آزمایشی اولاپاریب را با ابیراترون و انزالوتامید، دو داروی معمول تجویزی برای پروستات که در دسته هورمون‌تراپی‌ها قرار دارند، مقایسه کردند. نتایج نشان داد که استفاده از اولاپاریب رشد سرطان را تا ماه‌ها به تأخیر می‌اندازد و این بدان معناست که حتی در صورت پیشرفت بیماری، شانس بقای بیمار طولانی‌تر خواهد شد. متخصصان برای تأیید این موضوع، بیماران را تحت نظر دارند.

آمار به دست آمده در کشور انگلیس نشان می‌دهد که از هر هشت مرد یک نفر در طول زندگی به سرطان پروستات مبتلا می‌شود. این بیماری عمدتا در مردان بالای ۵۰ سال بروز یافته و خطر ابتلا به آن با افزایش سن تشدید می‌شود.

همه این تومورها نیازی به درمان فوری ندارند. اگر سرطان در مراحل اولیه باشد و علائمی ایجاد نکند، پزشکان به جای درمان فوری ممکن است نظارت دقیق را پیشنهاد کنند. اما برخی از تومورها نیز تهاجمی بوده و نیاز به درمان دارند که در صورت تشخیص زودهنگام درمان می‌شوند.

تمام درمان‌ها از جمله درمان با اولاپاریب می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد و از همین رو پزشکان با بررسی شرایط بیمار باید کم‌عارضه‌ترین نوع درمان را برای او به کار گیرند.

بنا بر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، این نوع از روش‌های پزشکی دقیق از پیش‌تر نیز برای معالجه انواع سرطان‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفته است. کارشناسان امید دارند اولاپاریب بتواند اولین روش درمانی در مورد سرطان پروستات باشد که مبتنی بر این نوع درک دقیق از تومور یک فرد است.

۲۳۵۲۳۵

کد خبر 1305943

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دارو سرطان پروستات باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس جام حذفی ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ استان آذربایجان شرقی استان البرز پیاده روی اربعین اربعین لیگ برتر نوزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۰۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دچار وسواس می شویم/ بارزترین نشانه‌های وسواس

به گزارش خبرگزاری مهر، سمیه معتضدیان افزود: وسواس مجموعه‌ای از افکار و یا تکانه‌های ناخواسته، مزاحم و تکراری است و مبتلایان به وسواس اضطراب‌های شدیدی را تجربه می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه در بیشتر بیماری‌های مربوط به روان ردپای ژنتیک دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: علامت‌های ابتلاء به وسواس در نوجوانی و یا اوایل دهه ۲۰ آغاز می‌شود.

وی، شیوع وسواس در بین زنان و مردان را یکسان عنوان کرد و گفت: زمانی که وسواس را ریشه یابی می‌کنیم در بیشتر موارد حداقل یکی از اعضای خانواده به این بیماری و یا بیماری‌های مرتبط مبتلا هستند.

معتضدیان ادامه داد: بدیهی است چنانچه ژن پیش زمینه در خانواده وجود داشته باشد، در اثر محیط و یا عوامل دیگر ممکن است این بیماری بیشتر و یا حاد تر بروز پیدا کند.

وی، آغاز ابتلاء به وسواس در میانسالی را تقریباً منتفی دانست و اضافه کرد: بروز رفتارهای وسواس گونه در سنین بالا می‌تواند متخصصان را به بیماری‌های ارگانیک و یا فیزیکی بیمار مشکوک کند.

این روانپزشک یادآور شد: تقریباً این انتظار را نداریم که یک زن یا مرد ۵۰ ساله به طور ناگهانی به وسواس مبتلا شود.

وی با اشاره به شایع‌ترین نشانه‌های وسواس عنوان کرد: افکار تکراری یا مزاحم مثل چک کردن‌های مدام یا وسواس شست‌وشو از بارزترین نشانه‌های رایج ابتلاء به واسوس هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: وسواس می‌تواند با نشانه‌های مختلفی بروز کند، برخی بیماران ممکن است فقط مبتلا به وسواس فکری مبتلا باشند به طور مثال فرد مدام با خود کلنجار می‌رود که مبادا دیگران از رفتار و یا حرف‌های من آزرده شده باشند البته نکته اینجاست که این موارد باید تفکیک شود و مشغله‌های روزمره با نشانه‌های ابتلاء به وسواس فکری اشتباه گرفته نشود. اگر استرس‌های ناشی از نگاه و قضاوت دیگران از حد متعارف خارج شود و برای فرد اضطراب ایجاد کند می‌تواند از نشانه‌های رفتارهای وسواس گونه باشد.

وی یادآوری کرد: شایع‌ترین نشانه‌های ابتلاء به وسواس، وسواس چک کرد ن و شست و شو است همچنین نگرانی مدام از احتمال ابتلاء به صدمه زدن به دیگران و افکار مزاحم، خطرناک و نگران کننده می‌تواند از نشانه های ابتلاء به وسواس باشد.

معتضدیان گفت: ترس بیش از حد ابتلاء به بیماری، چک کردن مدام وسایل، ترس از آسیب رساندن به خود یا دیگران، و وسواس نظم و یا تقارن اشیا از شایع‌ترین نشانه‌های اختلال وسواس است.

وی با بیان اینکه وسواس علاوه بر اینکه بیماری مربوط به روان است می‌تواند به جسم فرد مبتلا نیز صدمه وارد کند، ادامه داد: به طور مثال در مواردی دیده می‌شود که که پوست فرد در اثر شست و شوی زیاد دچار آسیب می‌شود یا افرادی که به دلیل ابتلاء به وسواس نظم و ترتیب و جابجایی وسایل دچار کمردرد و آسیب به ستون فقرات خود شده اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به درمان‌های متداول مبتلایان به وسواس اشاره کرد و گفت: درمان مبتلایان به وسواس معمولاً درمان‌های توأمان دارویی و روان درمانی است، ولی باید به این نکته توجه داشت که درمان این بیماری زمانبر و نیاز به صبوری دارد.

وی، تأثیر محیط بر اختلال وسواس را مورد توجه قرار داد و گفت: وسواس می‌تواند در خانواده‌هایی که رفتارهای وسواس گونه به صورت ژنتیکی وجود دارد، در کودک نیز از طریق یادگیری در محیط تشدید شود، ولی زمینه‌های ژنتیکی در این بیماری بسیار مهم است چون اگر فقط تأثیرات محیطی مد نظر باشد بعد از بهتر شدن شرایط این رفتارها از بین می‌رود.

معتضدیان در خاتمه با بیان این موضوع که وسواس بیماری سمج روانپزشکی است، توضیح داد: این بیماری برای فرد و اطرافیان بسیار آزاردهنده است. باید برای درمان صبور بود ولی قطعاً زندگی کردن با وسواس زندگی زجرآوری است، بنابراین باید با مراجعه به پزشک این شرایط را تسهیل کرد.

کد خبر 6080659 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود
  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران
  • محک میزبان «سرزمین جدید»
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • چرا دچار وسواس می شویم/ بارزترین نشانه‌های وسواس