Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در جریان سفر به ارمنستان برای شرکت در اجلاس سران اتحادیه اوراسیا و در دیدار نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، با بیان اینکه طرح‌ها و پروژه‌های مهمی بر اساس ظرفیت‌های گسترده دو کشور برای تحکیم هر چه بیشتر روابط ،در دستور کار دو کشور قرار دارد گفت: تهران و ایروان در زمینه‌های مختلف اقتصادی به ویژه حوزه انرژی، ساخت نیروگاه های آبی، بادی و خورشیدی، حمل و نقل، ارتباطات، فناوری های نو ، داروسازی و خدمات فنی مهندسی می توانند همکاری های سازنده ای به نفع ملت های خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جمهور با اشاره به اینکه تهران و ایروان در زمینه حمل و نقل، ارتباطات و ترانزیت از ظرفیت‌های زیادی برای همکاری در سطح دوجانبه و منطقه‌ای برخوردار هستند، گفت: همکاری  دو کشور در بخش کریدور شمال به جنوب و اتصال دریای سیاه به خلیج فارس از طریق راه آهن و جاده ، به نفع دو ملت و ملت های منطقه بوده و می تواند جهشی در مناسبات -  ایروان و سایر کشورهای منطقه ایجاد کند.
 رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تا یک ماه آینده اولین گام را برای فعالیت در قالب اتحادیه اوراسیا بر می دارد، گفت: می‌بایست کارگروه‌هایی برای آغاز همکاری ایران با اوراسیا ایجاد کرد که در زمینه‌های مختلف از جمله انرژی، برق و حمل و نقل ظرفیت های موجود را بررسی و روند اجرایی شدن آنها را پیگیری کند.
 رئیس‌جمهور همچنین تسریع در اجرایی شدن توافقات دوجانبه و اهمیت توجه به مسایل زیست محیطی را مورد تاکید قرار داد و گفت :مناطق آزاد مرزی می تواند نقش بسیار مهمی در توسعه روابط دو کشور ایجاد کند و در این زمینه باید بخش خصوصی و کارآفرینان را برای سرمایه‌گذاری در این مناطق تشویق نماییم. دکتر روحانی همچنین ضمن اعلام آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای تامین نیازمندیهای ارمنستان در حوزه انرژی تصریح کرد: قرارداد تهاتر گاز و برق بین دو کشور می تواند در حوزه کالا و خدمات نیز توسعه یابد.
نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر دکتر روحانی به ایروان ، با بیان اینکه کشورش خواهان توسعه هر چه بیشتر روابط با تهران است، گفت: مصمم هستیم حجم روابط و مناسبات دو کشور به ویژه در زمینه اقتصادی را هر چه بیشتر افزایش دهیم.
 وی خاطر نشان کرد: همکاری تجاری در مناطق مرزی با ایران اهمیت به سزایی برای ارمنستان برخوردار است و به دنبال تقویت همکاری در این مناطق هستیم.
نخست وزیر ارمنستان با اعلام علاقه مندی نسبت به خرید گاز از ایران گفت: ایران منبع پایداری برای تامین انرژی و گاز ارمنستان است و ایروان خواستار تمدید موافقتنامه تهاتر گاز و برق با ایران تا سال۲۰۴۰ است.
نخست وزیر ارمنستان خاطرنشان کرد:  ارمنستان  از حضور و مشارکت شرکت‌های ایرانی در پروژه های راه سازی ارمنستان به خاطر کیفیت بالای این شرکت ها استقبال می کند.
 وی گفت: اتصال بنادر ایران از خلیج فارس به دریای سیاه برای دورنمای روابط دو کشور و منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است لذا به دنبال همکاری و مشارکت  در این حوزه هستیم.
همچنین دو طرف بر لزوم اتمام پروژه خط سوم انتقال برق میان دو کشور تا سال ۲۰۲۰ تاکید کردند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۰۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان بوشهر آماده توسعه روابط با تاجیکستان است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده بعد از ظهر پنج شنبه در نشست مسئولان استان بوشهر با سفیر تاجیکستان با اشاره به ظرفیت‌های مهم استان بوشهر اظهار داشت: این استان طولانی‌ترین مرز دریایی و ساحل با خلیج‌فارس دارد و با ۵ کشور حاشیه خلیج‌فارس همسایه است.

وی تولید ۷۴ درصد گاز مصرفی کشور، فعالیت ۲۳ مجتمع پتروشیمی و تولید ۵۰ درصد محصولات صنایع پتروشیمی را از دیگر ویژگی‌های استان بوشهر برشمرد و بیان کرد: ۹۳ درصد نفت خام کشور از استان بوشهر صادر می‌شود و در کنار صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، ظرفیت‌های مهمی در عرصه تولیدات محصولات کشاورزی از جمله خرما، میگو وجود دارد.

استاندار بوشهر وجود ۶ میلیون اصله نخل، تولید ۲۰ درصد خرمای کشور و ۵۰ درصد محصول میگو پرورشی را از دیگر توانمندی‌های استان برشمرد و بیان کرد: استان بوشهر دارای ۱۶ بندر در بخش‌های مختلف است که ظرفیت قابل توجهی برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان برای معادلات تجاری با کشورهای جنوبی خلیج‌فارس دارد.

محمدی‌زاده بندر دیر را یکی از قطب‌های تجارت دریایی با کشور قطر نام برد و افزود: استان بوشهر با این ظرفیت‌ها آمادگی توسعه روابط با تاجیکستان را دارد.

وی خواستار بررسی تعیین خواهرخواندگی یکی از شهرهای استان بوشهر با یکی از شهرهای تاجیکستان شد و گفت: تاجیکستان می‌تواند در امر صادرات محصولات مختلف از استان بوشهر اقدام کند.

استاندار بوشهر خواستار راه‌اندازی نمایشگاه مشترک محصولات استان بوشهر با تاجیکستان و اعزام هیئت‌های تجاری ۲ کشور برای آشنایی با محصولات در امر توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری شد.

محمدی‌زاده پیشنهاد کرد: با توجه به اینکه تاجیکستان مرز دریایی ندارد از ظرفیت بنادر استان بوشهر در ساخت انبار پشتیبانی برای صادرات به کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس استفاده کنند.

کد خبر 6082065

دیگر خبرها

  • بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد
  • بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد
  • استان بوشهر آماده توسعه روابط با تاجیکستان است
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است
  • اگر اسرائیل از پایگاه‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس به ایران‌ حمله کند آن پایگاه‌ها را خواهیم زد
  • متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم