Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

مرزهای شرقی جمهوری اسلامی ایران همواره از جانب اشرار خارجی و قاچاقچیان مورد تهدید و حملات واقع شده‌است‌ و در مقابل نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران از مرزهای کشور محافظت کردند و  نگذاشتند که نا امنی‌ها به داخل کشور سرایت کند.


به گزارش خبرگزاری تسنیم ، اوج فعالیت‌های اشرار در مناطق شرقی در دهه 60 صورت می‌گرفت؛ امیر سرتیپ منوچهر نجفدری از فرماندهان ارشد سابق نیروی انتظامی در کتاب خاطرات خود که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده خاطره‌ای از نقش نیروهای انتظامی در برپایی امنیت در استان سیستان بلوچستان را بیان کرده است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نجفدری می‌گوید:
«‌سرهنگ حجت‌الله قاسمی‌، فرمانده حفاظت اطلاعات وابسته به ناحیه‌ ژاندارمری استان در تاریخ 20/2/1368 با مراجعه به دفتر من اطلاع داد یکی از اشرار معروف و بدسابقه‌‌ منطقه به نام ظاهر برآهویی فرزند عبدالکریم به اتفاق برادرش شاه‌نظر برآهویی، تبعه‌‌ افغانستان را که شرارت‌های فراوانی در محورهای اصلی زاهدان به مشهد و زابل انجام می‌داد دستگیر کرده‌اند.


از جمله شرارت‌های ایشان 11 فقره سرقت مسلحانه یا راهزنی در محور سفیدآبه به مشهد ، زاهدان و زابل به خصوص در اواسط سال 1367 بود که اوج ناامنی در آن محور است. از زمان شروع به کار این افسر شرافتمند و صادق سمت فرماندهی حفاظت و اطلاعات وابسته به ناحیه ژاندارمری استان سیستان و بلوچستان را داشت و با عنایت به صمیمیت و همکاری بسیار نزدیکی که ایشان با من و ناحیه ژاندارمری داشت، روحیه و تلاش مأموران افزایش یافته بود و موفقیت‌های بسیار فراوان و قابل توجهی در سرکوبی اشرار، دستگیری سوداگران مرگ و کشفیات قابل توجه مواد مخدر، اسلحه و مهمات از جمله در همین مأموریت داشتیم.


پس از اخذ اطلاعات واصله از سرهنگ حجت‌الله قاسمی، مشترک وارد عمل شدیم و مشخص شد که آنها اطلاعات دقیقی از مخفیگاه مقادیر قابل توجه‌‌ مواد مخدر از نوع تریاک، هروئین، اسلحه و مهمات دارند و اکنون که دستگیر شده‌اند قصد همکاری دارند. با  توجه به اینکه اخبار و اطلاعات واصله به ‌‌سرهنگ قاسمی اکثرا قابل توجه و دست اول بود، بلادرنگ به اتفاق وی و یکی دیگر از همکاران ایشان به نام سرکار ستوان یکم صادقی، که از کارکنان پرتلاش و صدیق حفاظت و اطلاعات ناحیه بود، وارد عمل شدیم.


پس از بازجویی و تحقیقات فنی و پلیسی از نامبردگان، معلوم و مشخص شد وی از اشرار بسیار قسى‌القلب، بی‌رحم و هتاک به نوامیس مردم و شقی منطقه بوده است. به طوری که یک مرتبه در سرقت یک کامیون باری در مسیر زاهدان به مشهد در حوالی پاسگاه ژاندارمری سفیدابه، ضمن سرقت وجوه نقد راننده، همسر راننده را به گروگان برده و هرچه راننده برای نجات همسرش التماس و گریه و زاری کرده‌، توجهی نکرده و پس از یک هفته اسارت و تجاوز به وی، همسرش را رها می‌کند.


این جانی و شرور پست فطرت ضمن اعتراف صریح به این عمل زشت خود و شرکت در چند‌ مرحله حمل قاچاق مواد مخدر به خصوص تریاک، هروئین، اسلحه و مهمات، به اصطلاح خود حال که توسط مأموران حفاظت اطلاعات ناحیه‌‌ ژاندارمری استان دستگیر شده بود، برای رهایی حاضر به همکاری شده و درصدد برآمده بود مقداری مواد مخدر از نوع تریاک، هروئین و تعدادی اسلحه و مهمات را که از محل اختفای آن باخبر است در اختیار مأموران ژاندارمری قرار دهد.


به اتفاق ‌سرهنگ قاسمی و ‌ستوان یکم صادقی و تعدادی از مأموران ژاندارمری ناحیه به آبادی دومک در حومهی زاهدان عزیمت و دو قبضه اسلحه ‌ کلاشینکف و یک قبضه اسلحه‌‌ کلت کمری کالیبر 65 با 279 تیر فشنگ کلاش و 6 عدد خشاب مربوطه و 78 تیر فشنگ کلت کمری در داخل یک حلقه چاه متروکه و دو دستگاه موتورسیکلت ایژ روسی در داخل ارتفاعات مشرف به دومک کشف و ضبط شد.


در مرحله ‌دوم به سفیدابه و محور زاهدان به مشهد و زابل در نزدیکی های مرز افغانستان عزیمت و با راهنمایی او در داخل یک سیاه چادر در آبادی چشمه زرد، شخصی را که خواب بود در ساعت 2 بعد از نیمه شب دستگیر کردیم. او خود را نور محمد براهویی تبعه ‌افغانستان معرفی کرد و با هدایت وی به ارتفاعات گچسر عزیمت کردم و حدود 750 کیلوگرم تریاک خالص افغانی و 30 کیلوگرم هروئین در بسته های یک کیلویی آکبند کشف کردیم.


با تشکیل پرونده ضمن تشریح اعمال شنیع شرور یادشده به همراه سه نفر از متهمان دستگیرشده‌‌ همراه مواد، اسلحه و مهمات مکشوفه‌‌ یادشده و دو دستگاه موتورسیکلت ایژ روسی تحویل دادسرای انقلاب اسلامی استان زاهدان شد. در نتیجه پس از رسیدگی کامل به پرونده‌ی نامبردگان از طریق مقامات قضایی استان هر سه نفر به اعدام محکوم و پس از تأیید از طریق مرکز، حکم صادره ‌اعدام درباره ی آنان اجرا شد.‌

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: همکاری پلیس صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۴ تن برنج احتکار شده در زاهدان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان از کشف ۱۴ تن برنج احتکار شده در زاهدان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سرهنگ حسینعلی کریمی، اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی سیستان و بلوچستان با اشراف اطلاعاتی و استفاده از روش های نوین پلیسی از دپوی کالاهای اساسی فاقد مدارک مطلع شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان، افزود: ماموران پس از هماهنگی لازم قضائی در بازرسی از انبار این واحد صنعتی مقدار 14 تن برنج احتکار شده کشف کردند.

وی از معرفی یک نفر متهم در این راستا به مرجع قضایی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را هفت میلیارد و 700 میلیون ریال برآورد کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار در کابل
  • شرور گروگان‌گیر در شاهرود دستگیر شد
  • کشف ۱۴ تن برنج احتکار شده در زاهدان
  • نمایشگاه عفاف‌و حجاب در موزه زاهدان افتتاح شد
  • ماجرای رشوه به داور معروف‌ ایران؛ پیشنهاد پرادو و سکه داشتم!
  • ماجرای رشوه به داور معروف‌ ایران/ پیشنهاد پرادو و سکه داشتم!
  • گنج یابی که به گنج نرسید
  • دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش
  • دستگیری سارق مغازه با همکاری پلیس یزد و کاشان
  • ناگفته‌های محسن رضایی از مهدی باکری