Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد سرور روز سه‌شنبه در کارگاه آموزشی اورژانس هوایی ویژه مسوولان و کارکنان اورژانس قطب شمال فارس، در آباده با اشاره به اینکه کشور ما، دهمین کشور در جهان و جزو شش کشور نخست آسیا در زمینه حوادث غیرمترقبه است، گفت: در سال گذشته ۱۷ هزار کشته ترافیکی و ۶۲۰ هزار مجروح در این حوادث در کل کشور به ثبت رسیده که استان فارس جزو سه استان نخست این آمار است و بر این اساس، لزوم توجه به خدمات اورژانس، به ویژه اورژانس هوایی احساس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سرورهمچنین میزان جاده‌های اصلی کشور را ۲۶ هزار کیلومتر و جاده های فرعی را ۱۶۸ هزار کیلومتر اعلام کرد و افزود: استاندارد کشوری زمان ارایه خدمات اورژانس در جاده‌های اصلی، حداکثر ۱۵  دقیقه و در محدوده شهرها ۸ دقیقه باید باشد.

این مقام مسوول با بیان اینکه  ۴۴ فروند بالگرد در اورژانس های هوایی  کشور مشغول ارایه خدمات  هستند، یادآور شد: چهل و چهارمین اورژانس هوایی کشور، چندی پیش در آباده به بهره برداری رسیده است.

دکتر سرور درباره مزایای اورژانس هوایی توضیح داد: استفاده از اورژانس هوایی، مدت زمان رسیدن بیمار به مراکز درمانی را بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ درصد کاهش می دهد که شامل انتقال سریع بیماران به مراکز درمانی، انتقال سریع نیروی متخصص بر بالین بیمار، انتقال تجهیزات به مکان های موردنظر و پشتیبانی از ناوگان زمینی و امکان دسترسی به نقاط با دسترسی محدود و سخت گذر و غلبه بر ترافیک می‌شود.

بر اساس آمار های موجود اورژانس هوایی   در ۲ سال و نیم گذشته توانسته نزدیک ۲۷ هزار مصدوم را به مراکز درمانی و بیمارستانی برساند که ۶۵ درصد آنها با دلیل شدت جراحات و مصدومیت شدید با قید فوریت به اتاق عمل منتقل شده‌اند و این یکی از کارهای است که توانست مرگ و میر ناشی از حوادث را در کشور کاهش دهد.

این کارگاه با هدف راه اندازی و آغاز به کار اورژانس هوایی قطب بهداشتی درمانی شمال فارس در آباده و لزوم آشنایی کارکنان اورژانس شهرستان های شمال فارس با استانداردهای ارایه خدمات اورژانس هوایی، برگزار شد.

شهرستان آباده در فاصله ۲۷۳ کیلومتری شمال شیراز در استان فارس قرار دارد.

۶۱۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اورژانس هوایی سازمان اورژانس کشور سازمان اورژانس کشور آباده فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۱۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ایران ۴۰۳/۰۲/۰۵؛تداوم بارش‌ درمرکز، شرق و جنوب کشور

سازمان هواشناسی اعلام‌کرد: امروز (چهارشنبه) به‌تدریج ابرناکی و بارش در شرق سواحل دریای خزر، تهران و استان‌های سمنان و خراسان شمالی کاهش یافته و در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سازمان هواشناسی، در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق بارندگی خفیف است.

پنجشنبه در شرق، شمال شرق کشور و استان فارس، رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

جمعه در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

برپایه این گزارش، شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. همچنین ساعات بعد از ظهر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

یکشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، غرب فارس و شمال بوشهر، افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

قابل ذکر است تا روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت در برخی از ساعات روز شدید و گاهی با گردوخاک همراه خواهد بود.

چهارشنبه و پنجشنبه خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است.

هوای امروز تهران ابری همراه با بارش پراکنده است، اما به‌تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد را شاهد خواهیم بود.

بیشینه دمای امروز پایتخت 20 و کمینه دمای آن 11 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف هوایی محتاج هیچ کشوری نیست
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان
  • هواشناسی ۴۰۳/۰۲/۰۵؛ تداوم بارش درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • هواشناسی ایران ۴۰۳/۰۲/۰۵؛تداوم بارش‌ درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق : شکوفایی و بالندگی امروز کشور ثمره خون شهدا
  • چالش‌های سیاست خارجی در ۱۴۰۳؛ ایران با کدام پرونده‌های مهم روبروست؟