Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@11:07:32 GMT

دفاع از حقوق‌شهروندی رسالت ماموران انتظامی است

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۱۹۹۵

دفاع از حقوق‌شهروندی رسالت ماموران انتظامی است

محمدعلی طالبی روز سه‌شنبه در آستانه هفته بزرگداشت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا ۱۱ الی ۱۷ مهرماه ) در دیدار با فرمانده انتظامی استان و خبرنگاران افزود: این هدف و رویکرد در فعالیت ماموران انتظامی وجود دارد و ارزشمند است و باید روز به روز ارتقا یابد.

وی ادامه داد:  توجه به حقوق‌شهروندی، رعایت حقوق متهمان، توجه به توقعات مردم در حوزه مسائل امنیتی از جمله مسائل مهمی است که برای توسعه آن باید با همت دیگران بیشتر اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد  گفت: در هفته ناجا ،فرصت بسیار خوبی برای ارائه گزارش عملکرد از فعالیت‌های این نهاد به مردم و همدلی همه دستگاه‌های مختلف با این نیروست،انتظار می‌رود که با برنامه‌های خوبی که در این هفته اجرا می‌شود، سرمایه اجتماعی خود را تقویت کنیم.

وی افزود: در این هفته با گرامی‌داشت و تجلیل از خدمات و فعالیت‌های نیروی انتظامی باید اقدامات و فعالیت‌هایی را مورد برنامه‌ریزی و اقدام قرار داد و به نوعی حضور و اثرآفرینی دستگاه‌های مختلف را در این نیرو داشته باشیم.

استاندار یزد بیان کرد: نیروی انتظامی برنامه‌های خوبی برای تعامل و خدمت بیشتر با مردم فراهم کرده است از جمله  می‌توان به ایجاد میزهای خدمت، پاسخگویی به سوالات آنها، پیگیری مسائل مورد انتظار مردم اشاره کرد.

طالبی گفت: این ایام باید به هفته‌ای برای هم‌افزایی هرچه بهتر و بیشتر دستگاه‌های مختلفی که در دفاع از حقوق و آرامش مردم مسئولیت دارند، تبدیل شود.

استاندار یزد تاکید کرد: در آستانه برگزاری انتخابات ( دوم اسفند ۹۸ انتخابات مجلس) بزرگی هستیم که حساسیت‌ها و شرایط خاص خودش را دارد و تامین امنیت و آرامش هم در برگزاری آن همچنین به وجود آمدن فرصت و زمینه‌های حضور حداکثری مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

طالبی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی استان با مشکلاتی در رابطه با برخی تجهیزات روبروست و امسال بالاترین میزان قانونی حمایت از این نهاد در استان در نظر گرفته شده است.

استاندار یزد در خصوص پاسگاه شهید مدنی مهریز گفت: مشکل اصلی این است محل پیش بینی شده در منطقه حفاظت شده قرار دارد و با واگذاری زمین به شکل قطعی و صدور سند با محدودیت‌هایی روبروست که فرآیندهای قانونی آن با مشکل مواجه است ،همچنان در حال پیگیری موضوع هستیم.

طالبی یادآور شد: در این خصوص برای شروع کار ۱۲ میلیارد ریال بودجه پیش بینی شده است ،امیدواریم این امر مهم محقق شود.

همچنین فرمانده انتظامی یزد در این نشست از مواد مخدر، حاشیه نشینی و مهاجرت به عنوان سه چالش‌ مهم اجتماعی و فرهنگی استان نام برد و گفت: حاشیه‌نشینی از جمله مواردی است که در خصوص آن غفلت شده است .

در ۶ ماهه نخست امسال حدود ۱۲ تن انواع مواد مخدر به همت ماموران انتظامی استان یزد کشف شد و بر اساس آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ حدود ۸۲ هزار نفر به  یزد مهاجرت کردند.

به دلیل ۲ دهه خشکسالی در یزد ، این استان علاوه بر مهاجرت داخلی به مرکز استان و برخی شهرهای صنعتی و معدنی با مهاجرت از دیگر شهرها و کشور افغانستان روبروست  و این امر سبب افزایش حاشیه نشینی در تعدادی از شهرهای دشت یزد-  اردکان خصوصا در مرکز استان شده است.   

سرتیپ محدرضا میرحیدری با بیان اینکه امسال برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی با شعار «پلیس هوشمند، امین مردم» از ۱۱ الی ۱۷ مهرماه به مناسبت هفته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ( ناجا ) با همکاری دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود، افزود: اگر دستگاه‌های فرهنگی و مسئول دست به دست هم بدهند و مطالبات مقام معظم رهبری را اجرایی کنند این شرایط تغییر خواهد کرد و از توسعه و گسترش حاشیه نشینی جلوگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: نوعدوستی مردم یزد باعث شده است تا مهاجرت‌ها، استان را دچار مشکلاتی کند، به خصوص در رشد قارچ گونه خانه‌های مسافر حتما باید حقوق جامعه مدنظر مالکان قرار گیرد و با چارچوبی که پلیس و دستگاهای مسئول برای مالکان مشخص کردند، بروز جرایم و نگرانی‌هایی که حتی ممکن است جان مالکان را به مخاطره بیندازد مدنظر مالکان باشد و منفعت طلبی شخصی را ملاک قرار ندهند.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد محمدعلی طالبی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۱۰۰ کیلوگرم تریاک در استان قزوین

سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی قزوین گفت: با تلاش شبانه روزی پلیس مبارزه با موادمخدر قزوین و با آگاهی ماموران، یک دستگاه کامیون حامل بار صیفی جات که از کرمان عازم یکی از شهر‌های شمالی کشور بود، مورد رصد قرار گرفت.

 وی ادامه داد: با توقف کامیون حامل بار صیفی جات شامل خیار، گوجه و پیاز بود، ماموران با هوشیاری پس از بررسی و جستجوی دقیق موفق به کشف مقادیری موادمخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای نیز جاسازی شده بود را کشف کردند.

فرماندهی انتظامی استان قزوین ادامه داد: ماموران مبارزه با مواد مخدر در این رابطه علاوه بر کشف ۱۰۰ کیلوگرم موادمخدر، یک نفر را به عنوان متهم دستگیر و پرونده قضایی تشکیل شده در این رابطه نیز به مراجع قضایی استان ارسال شد.

سردار ابراهیمی با اشاره به اینکه پلیس در مقابله و مبارزه با سوداگران موادمخدر از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد، افزود: از شهروندان درخواست داریم تا در صورت مشاهده هرگونه اقدامات مشکوک در زمینه فعالیت موادمخدر، مراتب را بلافاصله به سامانه پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.
 
فرماندهی انتظامی استان قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۹۰ کیلوگرم ماده مخدر را کشف و ۴۹ قاچاقچی را نیز دستگیر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کشف ۲ تن چوب تاغ قاچاق در گرمسار
  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • قتل فروشنده به دست دختر ۱۱ ساله
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • خزعلی: رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • کشف و ضبط ۱۰۰ کیلوگرم تریاک در استان قزوین
  • یک گام به نفع حقوق شهروندی
  • کشف ۶ فقره سرقت در یزد
  • کشف بیش از ۴۱ هزار نخ سیگار قاچاق در خرمشهر