Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 استقلال دو قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا دارد و پرافتخارترین تیم ایرانی در رقابت‌های باشگاهی قاره کهن است. استقلال با اتکا به بازیکنان بزرگی به این قهرمانی‌ها رسید، اما هر دو تیم یک نقطه مشترک داشتند. نقطه مشترک دو قهرمانی استقلال حضور زنده‌یاد ناصر حجازی و احمدرضا عابدزاده به عنوان بهترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال ایران، درون دروازه استقلال است که با این تیم در آسیا به عنوان قهرمانی رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دروازه‌بان‌هایی که لقب عقاب آسیا را داشتند. فصل گذشته رحمتی و حسینی هر کدام در مقطعی دروازه‌بان استقلال بودند.

چه حسینی و چه رحمتی به میدان می‌رفتند شعاری که هواداران استقلال می‌دادند لقب عقاب آسیا برای این دو بازیکن بود. انصافاً آمار‌ها هم نشان می‌دهد هر دو دروازه‌بان استقلال فصل گذشته در جمع بهترین‌های لیگ بودند و حتی نگاهی به آمار‌های رحمتی نشان می‌دهد از بیرانوند هم درصد گل خورده کمتری دارد.

در پایان فصل گذشته آمار رحمتی و حسینی را با هم مقایسه کردیم که رحمتی در ۱۷ بازی ۶ گل را دریافت کرده بود و میانگین ۰/۳۵ گل خورده در هر بازی را داشت و از طرفی حسینی هم در ۱۳ بازی ۷ گل خورده بود و ۰/۵۳ گل خورده در هر بازی را ثبت کرد تا خیال شفر از درون دروازه راحت باشد، اما لیگ نوزدهم همه چیز تغییر کرد و با رحمتی تمدید نکردند و حسینی با قراردادی نجومی ماندنی شد تا دروازه‌بان جوان‌تر بدون رقیب در همه بازی‌ها فیکس به میدان برود. در این مدت مشخص نشد چه اتفاقی برای حسینی افتاد که دیگر خبری از آن عقاب سابق نیست که پنالتی بازیکن العین را می‌گرفت یا برای فیکس ماندن در ترکیب رکورد کلین‌شیت لیگ برتر را زد.

از طرفی رحمتی هم کمی افت کرده، ولی تجربه به او کمک می‌کند تا بازی‌های پراشتباهش تکرار نشود و تنها کمی میانگین گل خوردن او افزایش پیدا کرده است. استقلال که تا فصل قبل دو دروازه‌بان بزرگ داشت و با کمک آن یک جام حذفی را برد و یک بار هم به جمع ۸ تیم لیگ قهرمانان صعود کرد و بهترین خط دفاع لیگ را داشت این روز‌ها حال و روز خوبی درون دروازه ندارد و لانه عقاب‌هایی مثل حجازی و عابدزاده را نمی‌شود با گلرهای نچندان کم اشتباه نگهداری کرد.

 

دروازه‌ای که رقابت رحمتی و حسینی برای بسته نگه داشتنش باعث شد کمترین گل خورده در لیگ هجدهم را ثبت کند و به رکورد کم‌ترین گل خورده در تاریخ لیگ برتر برسد. استقلال با رفتن رحمتی و رقابت از تیم به یازدهمین خط دفاع لیگ تبدیل شده و فقط سایپا، نساجی، پیکان، ماشین‌سازی و شاهین شهرداری از این تیم بیشتر گل خوردند.

خیلی‌ها معتقدند رحمتی نباید می‌رفت و حالا رحمتی آمار بهتری از حسینی دارد تا نشان دهد در مورد او زود تصمیم‌گیری شد. در ادامه عملکرد دو دروازه‌بان را در ۵ هفته ابتدایی بررسی می‌کنیم.
رحمتی زیر ذره‌بین خبرورزشی
دقایق بازی: ۴۵۰
تعداد بازی: ۵
مهار شوت: ۱۲
گل خورده: ۳
کلین‌شیت: ۲
میانگین گل خورده در هر بازی: ۰,۶
درصد مهار شوت: ۸۰ درصد
میانگین مهار در هر بازی: ۲,۴
کارت زرد: صفر
کارت قرمز: صفر
حسینی زیر ذره‌بین خبرورزشی
دقایق بازی: ۴۵۰
تعداد بازی: ۵
مهار شوت: ۸
گل خورده: ۶
کلین‌شیت: صفر
میانگین گل خورده در هر بازی: ۱,۲
درصد مهار شوت: ۵۷ درصد
میانگین مهار در هر بازی:۱,۶
کارت زرد: یک
کارت قرمز: صفر
در مورد آمار دو بازیکن باید توضیح دهیم شوت عبدی در بازی با پرسپولیس شوت داخل چهارچوب حساب نمی‌شود و حسینی روی شوت خارج چهارچوب هم گل خورده و درصد مهار‌های او نسبت به شوت‌های داخل چهارچوب حساب شده است. آمار‌هایی که مشاهده می‌کنید نشان از برتری رحمتی می‌دهد و این در حالی است که فولاد و نفت مسجدسلیمان دو حریف مشترک حسینی و رحمتی بودند و هر دو از هر دو تیم گل خورده‌اند.

منبع: وانا

کلیدواژه: استراماچونی سید حسین حسینی سید مهدی رحمتی بازیکن ورزشی استقلال ورزش فوتبال جام نیوز عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۳۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم انضباطی دیدار آلومینیوم و استقلال؛ محرومیت تعلیقی سید حسین حسینی

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای کاپیتان تیم استقلال تهران یک جلسه محرومیت تعلیقی و ۳۰۰ میلیون تومان جریمه در نظر گرفت.

به گزارش مشرق، دیدار تیم‌های آلومینیوم اراک و استقلال تهران از هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران در حالی با برتری یک بر صفر آبی‌های پایتخت به اتمام رسید که در جریان بازی و پس از پایان آن، حواشی و اتفاقات متعددی رخ داد.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با بررسی دقیق گزارش ناظر مسابقه و تطبیق موضوع با مقررات انضباطی، آراء مربوط به این دیدار را به شرح ذیل اعلام کرد:

باشگاه آلومینیوم اراک

تخلف: استفاده از الفاظ توهین‌آمیز و پرتاب اشیاء از سوی تماشاگران منتسب و ورود تماشاگر به داخل زمین مسابقه

مستند: ماده ۸۶

تنبیهات: ۲۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی+اجرای یک جلسه محرومیت از حضور تماشاگران در مسابقه رسمی موضوع دادنامه تعلیقی شماره ۲۰۶۹ پس از قطعیت دادنامه(قابل تجدیدنظر)

حامد بصیری(بازیکن آلومینیوم اراک)

تخلف: رفتار غیرورزشی

مستند: ماده ۶۴

تنبیهات: ۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی(قابل اجرا_قطعی)

باشگاه استقلال

تخلف: استفاده از الفاظ توهین‌آمیز و پرتاب اشیا از سوی تماشاگران منتسب

مستند: ماده ۸۶

تنبیهات: ۱۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی(قابل تجدیدنظر)

سیدحسین حسینی(بازیکن استقلال)

تخلف: نقص اصول کلی رفتار و بدرفتاری نسبت به مقام رسمی مسابقه

مستند: مواد ۵۱ و ۵۵

تنبیهات: یک جلسه محرومیت که به مدت ۶ ماه تعلیق می‌شود+۳۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی(قابل تجدیدنظر)

محمدحسین مرادمند(بازیکن استقلال)

تخلف: بدرفتاری نسبت به مقام رسمی مسابقه

مستند: ماده ۵۵

تنبیهات: ۱۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی (قابل تجدیدنظر)

دیگر خبرها

  • درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک
  • جانشین بیرانوند در آستانه رسیدن به رکورد حسین حسینی
  • واکنش سیدحسین به محرومیت
  • عکس| واکنش سیدحسین به محرومیت
  • واکنش سیدحسین به محرومیت: لبخند!(عکس)
  • حکم انضباطی دیدار آلومینیوم و استقلال؛ محرومیت تعلیقی سید حسین حسینی
  • محرومیت یک جلسه‌ای حسین حسینی؛ مرادمند جریمه نقدی شد
  • سید حسین حسینی نقره داغ شد!
  • جریمه نیم میلیارد تومانی استقلالی‌ها/ سیدحسین حسینی نقره داغ شد
  • پشت پرده احضار مدافع استقلال به کمیته انضباطی