Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@22:34:38 GMT

کشف اسناد مشارکت القاعده و داعش در جنگ یمن

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۳۲۷۷

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن جزئیات مرحله دوم عملیات نصر من الله" ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه متجاوزان سعودی را تشریح کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در سخنانی مطبوعاتی گفت: بعد از موفقیت مرحله اول عملیات "نصر من الله"، مرحله دوم عملیات "نصر من الله" به نام "شهید ابوالحسنین" نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بعد از تکمیل مقدمات و آمادگی ها، نیرو‌های ما با روحیه بالایی عملیات سوم سپتامبر گذشته را آغاز کردند.

یحیی سریع تصریح کرد: اهداف مرحله دوم شامل پیشروی، آزادسازی مناطقی گسترده در چارچوب محور نجران و به طور مشخص مناطق کتاف بود.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تصریح کرد: نقش مهم یگان‌های اطلاعاتی پیش از انجام عملیات "نصر من الله"، به موفقیت دو مرحله این عملیات کمک شایانی کرد.

وی افزود: یگان‌های مختلف نیرو‌های مسلح ما که بارزترین آن‌ها یگان موشکی و پهپادی بود، در این عملیات شرکت داشتند.

یحیی سریع گفت: یگان موشکی شش حمله انجام داد که بارزترین آنها، حمله به فرودگاه نجران با موشک‌های بالستیک بود.

وی تصریح کرد: یگان پهپادی نیز ۱۶ حمله با مشارکت واحد موشکی و توپخانه انجام داد.

این سخنگو افزود: واحد پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز ۴۰ عملیات مقابله با بالگرد‌های آپاچی متجاوزان انجام داد و آن‌ها را مجبور به فرار کرد.

وی تصریح کرد: فرماندهانی از وزارت دفاع و ریاست ستاد مشترک در مدیریت نبرد شرکت داشتند.

یحیی سریع گفت: اجرای عملیات براساس طرح تدوین شده نشان از قدرت مبارزان ما در مقابله با شرایط مختلف نبرد دارد.

وی افزود: ما به توانمندی نیرو‌های مسلح خود در اجرای ماموریت‌های محوله تا رسیده به پیروزی اعتماد و اطمینان کامل داریم.

یحیی سریع گفت: ما با ملت خود پیمان می‌بندیم که در دفاع از میهن خودمان و تامین امنیت آن تردید به خرج نخواهیم داد و دیر یا زور برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

وی گفت: اطمینان و اعتماد کامل داریم که ملت مجاهد ما بر تلاش خود برای حمایت از نهاد نظامی یمن خواهد افزود.

این سخنگو افزود: فرماندهی نیرو‌های مسلح از نقش افتخار آمیز و تاریخی اعضای قبایل اصلی یمنی ستایش می‌کند.

وی تصریح کرد: امروز نیرو‌های مسلح به مواضع مطرح شده از سوی سید عبدالملک الحوثی رهبر انقلاب یمن در جریان سخنرانی اخیر در روز پایداری ملی، جنبه عملی می‌بخشد.

یحیی سریع تاکید کرد: هرگز به ملت ما تعدی کند و حق زندگی با کرامت و آزادی آن‌ها را مصادره کند، زندگی و قدرتش را به یاری خداوند از او سلب خواهیم کرد.

وی گفت: تاریخ ثبت خواهد کرد که چه انسان‌های شریفی یمنی در این مرحله از کشور حمایت کردند. تاریخ همچنین از همه خائن‌ها و مزدوران ملت و میهن نیز یاد خواهد کرد.

این سخنگو تصریح کرد: نتایج مرحله دوم عملیات "نصر من الله" تامین امنیت بیش از ۱۵۰ کیلومتر مربع بود.

وی افزود: نیرو‌های ما موفق شدند که دو منطقه الفرع و الصوح را تا ارتفاعات مشرف بر شهر نجران آزاد کنند.

یحیی سریع گفت: دشمن سعودی در دو مرحله عملیات بیش از ۳۵۰ خودروی زرهی و نظامی و انبار را از دست داد.

وی تاکید کرد: عملیات نظامی ما تنها با توقف تجاوزگری علیه یمن متوقف خواهد شد.

این فرمانده یمنی گفت: نیرو‌های ما سلاح‌های ویژه‌ای به غنمیت گرفته اند. آن‌ها همچنین اسنادی غنمیت گرفته اند که نقش القاعده و داعش در نبرد در کنار ائتلاف متجاوز به یمن را ثابت می‌کند.

وی افزود: تصاویر نشان می‌دهد که نیرو‌های ما به نیرو‌های زیادی از دشمن اجازه فرار می‌دهند.

یحیی سریع افزود: نیروی هوایی متجاوزان به طور گسترده در نبرد شرکت داشت و بیش از ۶۰۰ حمله هوایی در بخش دوم عملیات "نصر من الله" علیه نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن انجام داد.

وی تصریح کرد: تلاش‌های هوایی دشمن برای نجات نیروهایش به شکست انجامید.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: مواضع خط مقدم ما از قدرت بیشتری برخوردار است و مواضعی را در عمق بیشتری در نجران به کنترل خود در آورده ایم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هزینه سفر اربعین حسین فریدون نیکول پاشینیان بیژن قاسم زاده گذرگاه البوکمال القائم مولانا اتحادیه اقتصادی اوراسیا القاعده عملیات نصر من الله داعش جنگ یمن یحیی سریع حمله به فرودگاه نجران انصارالله یمن هزینه سفر اربعین حسین فریدون نیکول پاشینیان بیژن قاسم زاده گذرگاه البوکمال القائم مولانا اتحادیه اقتصادی اوراسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۳۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخار آفرینی نیرو‌های مسلح در عملیات«وعده صادق» را به جوانان شرح دهیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاهیان آزاد اسلامی واحد شهر قدس در حمایت از مجاهدت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ قاطع به رژیم صهیونیستی با عنوان «وعده صادق» در کنار مزار شهدای گمنام این واحد دانشگاهی تجمع کردند.

حامد افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس حاشیه این تجمع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: با تدابیر حکیمانه فرماندهی کل قوا، پاسخ جمهوری اسلامی به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه در عملیاتی با عنوان«وعده صادق»، ماحصل قدرت نظامی و دفاعی کشور به نتیجه رسید.

وی افزود: ایران ۱۲ روز زودتر خبر داده بود که عملیات خواهد کرد و به فرمایش رهبری این فقط یک تنبیه است و می‌طلبد بیش از پیش قدردان چنین دستاورد‌هایی باشیم که همانند «طهرانی‌مقدم‌ها» برای رسیدن به آن از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس عنوان کرد: تحلیل‌ها نشان می‌دهد موشک‌ها یا پهباد‌ها از خاک اردن عبور کردند و چندین موشک به خاک رژیم غاصب وارد شده و پایگاه‌هایی را مورد اصابت قرار دادند این عملیات باعث شد که جبهه مقاومت و فلسطین روحیه تازه‌ای بگیرد.

 افشاری تأکید کرد: در دانشگاه با ایجاد روشنگری، جریانات فکری و بحث کرسی‌های آزاد اندیشی غرور، افتخار و اقتدار ملت ایران و نیرو‌های مسلح کشور را باید به جوانان و دانشجویان شرح دهیم. جریانات فرهنگی و فکری بدانند که این اقتدار و امنیت را مدیون خون شهدا هستیم و قدر دان شهدا و نیرو‌های مسلح کشور هستیم.

به گزارش آنا، در این اجتماع، دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس، حمایت خود را از مجاهدت سربازان سپاه اسلام در پاسخ قاطع به رژیم خونخوار صیهونیستی اعلام کردند و با قرائت بیانیه بسیج دانشجویی پایان یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر
  • حمایت مردم بوشهر از عملیات تنبیهی «وعده صادق»
  • حمایت نمازگزاران جمعه بوشهر از عملیات تنبیهی «وعده صادق»
  • عملیات وعده صادق دفاع مشروع از کشور بود
  • افتخار آفرینی نیرو‌های مسلح در عملیات«وعده صادق» را به جوانان شرح دهیم
  • راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»
  • مشکلات اراضی مردم در استان بوشهر برطرف شود
  • عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ بود
  • نیروی مسلح ایران از قوی‌ترین و محبوب‌ترین‌های جهان هستند
  • عملیات وعده صادق موازنه قدرت نظامی در منطقه را تثبیت کرد