Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در اولین تماس تنها پس از چند بوق گوشی خود را برداشت و با لهجه‌ای آذری گفت:

-بفرمایید؟

+ سلام من از باشگاه خبرنگاران جوان تماس می‌گیرم. خبرنگار هستم.

-سلام بله بفرمایید.

+ شما به گوشی آقای نماینده مجلس پیامک فرستادید؟

مشخص بود که از نام خبرنگار و نام نماینده مجلس جا خورده است و انتظار نداشت که از یک خبرگزاری با او تماس گرفته شود و از او درباره پیامکش به گوشی نماینده مجلس سوال بپرسند، پس از این سوال لحنش عوض شد و از من خواست که موضوع پیامک او به گوشی نماینده مجلس دستاویز رسانه‌های خارجی نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دقایقی گذشت تا به او ثابت شود در جهت رفع مشکل با او تماس گرفته‌ام و خبر او در رسانه‌های خارجی منتشر نمی‌شود.

در ابتدای مصاحبه از او خواستم تا خود را معرفی کند و بگوید اهل کدام استان است و به گوشی کدام نماینده مجلس پیامک ارسال کرده و مشکل خود را با او در میان گذاشته است.

نگرانی ابتدای تماس هنوز در او وجود داشت و از این رو خود را کارگری کم سواد از شهرستان خمارلو در استان آذربایجان شرقی معرفی کرد که به تلفن همراه الله قلی‌زاده نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی پیامک ارسال کرده است.

-چی شد که به گوشی نماینده مجلس پیامک دادی و شماره نماینده استانتون در مجلس رو از کجا پیدا کردی؟

+ والا گوشی من دست همکارام بود و این پیامک از طرف ۱۵۰ نفر کارگر کارخانه به گوشی الله قلی زاده ارسال شد.

-چرا ۱۵۰ نفر؟

+ ما ۱۵۰ نفر از کارگران شرکتی هستیم که ۷ ماه حقوق ما پرداخت نشده و هر چه کردیم و گفتیم نتونستیم پول و حقوق خودمون رو از مدیران شرکت بگیریم.

بیشتر بخوانید: گفت‌وگو با «آقای اشتباهی»/ شهروند معمولی که روزی 20 خبرنگار به او زنگ می‌زنند

هر چه بیشتر گذشت اعتماد او به من جلب شد و و راحت‌تر ار مشکلات خود صحبت کرد که او را واداشت با ارسال پیامکی با کوتاه‌ترین جملات از درد و مشکلات جماعتی ۱۵۰ نفره با نماینده استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی صحبت کند.

-میگی دقیقا مشکل شما چیه؟

+گفته باشم من نمی‌خوام به ماهواره‌ها کشیده بشه‌ها...

-خیالت راحت ما خبرنگار داخل کشور هستیم و تنها قصد داریم مشکل شما را مطرح کنیم و دلیل ارسال پیامک شما را بدانیم.

+والا حقوق ما ۲ تا ۲ و نیم میلیون در ماه است که ۷ ماه است این حقوق از طرف شرکت پرداخت نشده و به خدا این پرداخت نشدن حقوقمون مشکل مالی زیادی رو برای ما ایجاد کرده.

-دقیقا ۷ ماه حقوق عقب افتاده دارید؟

+آره ۱۵۰ نفر کارگر هستیم که ۷ ماه حقوق نگرفتیم.

تا همین جا می‌شد استنباط کرد که مشکل همیشگی که این روز‌ها گریبان‌گیر کارگاه و کارخانه‌های تولیدی شده است گریبان شرکت تولیدی آن‌ها را نیز گرفته است.

تحریم‌ها، فشار اقتصادی و در نهایت ورشکستگی.

همزمان با صحبت صدای ماشین آلات نشان می‌داد که کارگر ساده از محیط کارگاهی در حال صحبت است و این موضوع نشان می‌داد با توجه به تاخیر ۷ ماهه حقوق، او باز هم در کارخانه مشغول به کار است.

-گفتی به نماینده استان آذربایجان شرقی در مجلس پیام دادی؟

+ آره الله قلی زاده نماینده استانه.

-شمارشو از کجا آوردی؟

+چند تا از اون ۱۵۰ نفری که حقوق نگرفتن نمیدونم از کجا پیدا کرده بودن.

-چی شد که مجبور شدی به گوشی نماینده مجلس پیام بدی و مشکل خودتون رو به او بگید؟

+والا بعد از گذشت ۷ ماه که از بی حقوقی هر جایی رو که فکر می‌کردید از استانداری تا پاسگاه رفتیم و درد خودمون رو اعلام کردیم و به اون‌ها گفتیم که این‌ها در حال جمع آوری ماشین و دستگاه‌های کارخانه هستند در حالی که ۷ ماه حقوق ما را پرداخت نکردند.

دوباره تکرار کرد که نمی‌خواهد مشکلش در دیگر رسانه‌های خارجی مطرح شود و در همین جا بود که دوباره شک کرد و به سوال‌های ابتدایی خود برگشت و موضوع ارسال پیامک را انکار کرد.

مشخص بود که از تجربه تجمعات کارگری و تحصن های آن‌ها بابت حقوق‌های معوقه دل خوشی ندارد و با رد این موضوع از سوی که من پیامک ندادم به ابتدای بحث برگشتیم.

-شما کی هستید با من تماس گرفتید؟

+من خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان هستم و برای پیامکی که به گوشی نماینده مجلس ارسال کردی تماس گرفتم تا ببینم مشکل شما چیه؟

-چه پیامکی ارسال کردم؟

+عکاس ما از صحن مجلس شورا عکسی گرفته که نماینده مجلس در حال خوندن پیامکیه که در آن شماره شما افتاده و پیامک دادی کارگر شرکتی هستی که ۷ ماه به شما حقوق ندادن.

-آره اون پیامکو من دادم.

+بعد از ارسال پیامک نماینده مجلس جواب شما را داد؟

-آره داد گفت جلسه میذاره یا استاندار آذربایجان شرقی و مشکل ما رو مطرح می‌کنه و قرار شد دو نفر به نمایندگی از کارگران در جلسه نماینده مجلس با استاندار حاضر شن تا مشکلات ما رو مطرح کنن.

+اسم کوچیک شما چیه؟

-برای چی میخواید؟ نمی‌خواد بزنید ما ۱۵۰ نفر هستیم که مشکل یکی داریم.

+فک می‌کنی نماینده استانتون در مجلس مشکل حقوق شما رو حل کنه؟

-آره قول داده حل کنه.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اجتماعی شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۳۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال پیامک ذخیره سازی آب برای شهروندان تهرانی | ماجرا چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ارسال پیامک ذخیره‌سازی آب به مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران ارتباطی به قطعی و نوبت‌بندی آب در تهران ندارد.

طی روزهای گذشته برای تعدادی از مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران پیامک «ذخیره‌سازی آب» ارسال شد. متن این پیامک این بود که با توجه به مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان فراهم‌سازی مخزن ذخیره آب با گنجایش حداقل ۷۵ لیتر برای هر نفر الزامی است. لطفاً اقدامات لازم را در این خصوص به عمل‌ آورید. »

آن طور که وزارت نیرو اعلام کرده، واقعیت این است که این پیامک ارتباطی به قطعی و نوبت‌بندی آب در تهران ندارد. از آنجا که سال گذشته بروشور اطلاعیه فوق بین شهروندان توزیع شده بود، مجدداً با آغاز سال جدید، به وسیله پیامک به شهروندان اطلاع‌رسانی شده است.

بعد از بارندگی های اخیر چند درصد سدهای تهران پر شده است؟

ماجرا از این قرار است که همه ساختمان‌ها براساس ابلاغیه مبحث ۱۶ قانون مقررات ملی ساختمان باید نسبت به تجهیز پمپ و مخزن اقدام کنند.

ذکر این نکته ضروری است که برخی ساختمان‌ها به جهت افت فشار آب فقط از پمپ استفاده می‌کنند که این اقدام نه تنها باعث پایمال شدن حقوق دیگر همسایه‌ها می‌شود و بیشترین ظرفیت آب شبکه کوچه و محله را به سمت ساختمان خود هدایت می‌کنند، بلکه تخلف محسوب می‌شود. زیرا نصب و قرار دادن پمپ بعد از کنتور آب غیرقانونی است. بنابراین شهروندان ابتدا با نصب مخزن بعد از کنتور و سپس نصب پمپ، اقدام قانونی، فنی و تأسیساتی انجام داده و باعث پایداری فشار آب می‌شوند.

پیامک پدافند درباره ذخیره سازی آب و غذا واقعیت دارد؟!

لازم به ذکر است با شروع تابستان و استفاده از کولرهای آبی در روزهای گرم، به جهت اینکه ساختمان‌ها دچار افت فشار آب نشوند، پیامک «ذخیره‌سازی آب» ارسال شده است، بحث کمبود و قطعی آب مطرح نیست و در صورت لزوم هرگونه برنامه درخصوص نوبت‌بندی و قطعی آب حتماً از سوی شرکت آبفای تهران اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

کد خبر 846912 برچسب‌ها وزارت نیرو خبر مهم آبفا - آب و فاضلاب تهران

دیگر خبرها

  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • ارسال پیامک ذخیره سازی آب برای شهروندان تهرانی | ماجرا چیست؟
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • پیامک هشدار قضایی به داوطلبان کنکور ارسال شد