Web Analytics Made Easy - Statcounter

دلایل متعددی وجود دارد که اوکراین گیت در مقایسه با گزارش رابرت مولر برای ترامپ دردسر بیشتری درست کرده است.

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، پنج دلیل وجود دارد که اوکراین گیت در مقایسه با گزارش رابرت مولر، در مورد دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، برای ترامپ دردسر بیشتری درست کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی چاله‌ای به نام اوکراین گیت که بتازگی قبری برای ترامپ شده است!

با مطرح شدن استیضاح رئیس جمهور آمریکا به نظر می‌رسد قرار است تا اتفاقی جدی در سیاست داخلی آمریکا رخ دهد، در واقع با در نظر گرفتن آنچه در هفته گذشته اتفاق افتاد، یعنی:

 رئیس مجلس آمریکا آغاز رسمی تحقیقات برای استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

کاخ سفید متن گفتگوی «مجرمانه» بین ترامپ و رئیس جمهور اوکراین را منتشر کرد.

متن (دستکاری شده) شکایت افشاکننده رسوایی اوکراین گیت، به طور رسمی منتشر شد.

رئیس موقت امنیت ملی آمریکا در مجلس استماع شهادت داد و گفت که به نظر او فرد افشاکننده (که یکی از نیروهای اوست) اقدامی درست و بجا انجام داده و گزارش او را معتبر دانست.

رودی جولیانی، کرت ولکر، فرستاده ویژه آمریکا به اوکراین، را در جریان اوکراین گیت مرتبط دانست و گفت او نیز همدستش بوده است؛ ولکر بلافاصله استعفا داد.

رئیس جمهور آمریکا به دو مقام ارشد روسی در ملاقاتی در سال ۲۰۱۷ گفت که در مورد دخالت مسکو در انتخابات ۲۰۱۶ بی‌تفاوت خواهد بود، زیرا آمریکا در دیگر کشورها همین کار را انجام داده است.

در متن افشاکننده اوکراین گیت، نام ویلیام بار (دادستان آمریکا) و مایک پومپئو (وزیر امور خارجه) و دیگران دیده شد.

کمیته اطلاعاتی مجلس آمریکا، پومپئو، ولکر و رودی جولیانی و دیگران را برای توضیحات احضار کرد

و دیگر اتفاقات، بخصوص توئیت‌های بی‌وقفه‌ی دونالد ترامپ در دفاع از خودش، نشان می‌دهد، حتی با معیارهای ترامپی، هفته اخیر بسیار دیوانه‌وار بوده است!

اما نکته بسیار برجسته‌ای که شاهد بودیم تغییر جهت بازی به نفع دموکرات‌هاست.

دو هفته پیش نشریه پولتیکو در مقاله‌ای نوشت:

بیرون از واشنگتن نگرانی‌ها حاکی از آن است که جریان استیضاح ممکن است به انتخاب مجدد ترامپ کمک شایانی کند.

روز دوشنبه این هفته نیز پولتیکو نوشت:

سناتورهای دموکرات به شدت از دیدن تعدادی از همکاران آسیب‌پذیرشان که هفته‌ها تلاش می‌کنند تا رفتار ترامپ را توجیه کنند و او را محکوم یا تبرئه کنند، گیج شده اند.

این چرخش به نفع دموکرات‌ها را حتی می‌توان در نظرسنجی‌ها دید. طبق آخرین نظرسنجی‌ها بیشتر دموکرات‌ها و گروهی از جمهوریخواهان و حتی افرادی که مقامات سابق دولت ترامپ بودند، رفتار ترامپ را نقد و حامی تحقیقات استیضاح هستند.

رسوایی اوکراین گیت در مقایسه با تحقیقات دوساله رابرت مولر، درباره دخالت روسیه در پیروزی ترامپ، بسیار فراگیرتر و جنجالی‌تر است.

تحقیقات جزء به جزء رابرت مولر و تاکید زیاد بر روی یافتن سند و از طرفی طولانی شدن روند تحقیقات، باعث شد رسوایی ترامپ با مرور زمان، امری عادی و بی اهمیت جلوه کند.

به نوشته واشنگتن‌پست، با ادامه روند افشاگری‌ها، شاید بتوان گفت، در بهترین حالت، رابرت مولر بازرس خوبی نبوده است.

پس دلیل اصلی اینکه اوکراین‌گیت منجر به استیضاح ترامپ شد و دیگر رسوایی‌های او دیده نشد، چیست؟

در اینکه چرا فقط اوکراین گیت منجر به استیضاح ترامپ شد، ممکن است دلایل متعددی داشته باشد، اما از اصلی‌ترین آن‌ها موارد زیر است:

۱ – این رسوایی یک رئیس جمهور است:

رفتار دور از شان ترامپ با زن‌ها، دزدی‌های مالیاتی او و حتی تحقیقات رابرت مولر، حیطه‌ی فعالیت‌های ترامپ در قبل از رئیس جمهور شدنش را پوشش می‌دهد.

مسئله اوکراین به طور کلی با سوء استفاده از قدرت ریاست جمهوری برای منافع شخصی است و این مسئله در مورد کارمندان او یا زیردستانش نیست. این مسئله تنها در مورد شخص ترامپ است.

۲ – کارمندان ترامپ شرایط را وخیم‌تر کردند:

همانطور که در گزارش رابرت مولر می‌خوانیم «تلاش رئیس جمهور آمریکا برای تحت تاثیر قرار دادن تحقیقات ناکام ماند. اما این بیشتر بخاطر فداکاری بعضی از اطرافیان ترامپ بود که در اجرای فرامین او سرباز می‌زدند».

ناکام ماندن تلاش ترامپ برای جلوگیری از موفقیت تحقیقات بخاطر افرادی بود که ترامپ را از ارتکاب به جرم، به طور مخفیانه، باز می‌داشتند. اما در مقایسه با این زمان، کارمندان کاخ سفید تلاش می‌کنند تا کسی از محتوای اوکراین گیت با خبر نشود.

طبق نوشته‌های افشاگر اوکراین گیت:

او از چندین مقام کاخ سفید شنید که مقامات ارشد ترامپ برای مخفی نگه داشتن اسناد و مدارک گفتگوی ترامپ با همتای اوکراینی‌اش، مداخله کردند... متن گفتگو از رایانه اصلی به یک رایانه مجزا که برای نگهداری اطلاعات محرمانه استفاده می‌شد، انتقال داده شد. یکی از مقامات کاخ سفید این دستکاری عمدی را سوء استفاده از سیستم‌های کاخ سفید قلمداد کرد، زیرا این گفتگو، از نظر امنیت ملی، هیچ محتوای حساسی نداشت.

بدین ترتیب کارمندان ترامپ موفق شدند تا با مخفی نگه داشتن اطلاعات این فساد، رسوایی ترامپ را بپوشانند. این برخلاف رویه‌ی اختصاص یافته به تحقیقات رابرت مولر، بود که کارمندان باید هر سندی را که درخواست می‌شد، تحویل می‌دادند. در این مورد خاص کارمندان ترامپ کاملا نامتعادل رفتار کردند.

۳ – خود ترامپ شرایط را بدتر کرد:

شاید ترامپ باور داشت که پس از تحقیقات رابرت مولر، کاملا ضدگلوله شده است. در مسئله اوکراین، اما تمام واکنش‌های ترامپ فاجعه‌آمیز بود. ترامپ فکر می‌کرد انتشار متن گفتگوی او با همتای اوکراینی‌اش، که او خالی از هر جرم و بی نقص می‌دید، تمام این ماجرا را پایان خواهد داد؛ اما او اشتباه می‌کرد.

لفاظی‌های او علیه فرد افشاکننده و تهدید مراجع رسیدگی کننده به تحقیقات، فقط به درخواست استیضاح بیشتر او ختم شد.

مشاور یکی از سناتورهای حزب جمهوریخواه در گفتگو با واشنگتن‌پست گفت:

این به یک کلیشه تبدیل شده است. آیا رئیس جمهور آمریکا واقعا فکر نمی‌کند که هر کسی می‌تواند شبیه او از خودش دفاع کند!

۴ – ادله کاخ سفید حسابی مشکوک است:

روش توجیه کاخ سفید از اتفاقات اخیر نمی‌تواند سوءاستفاده ترامپ از قدرت را مخفی کند. تلاش آن‌ها برای گل آلود کردن آب اصلا موفقیت آمیز نبوده است. بیشتر کسانی که برای اوکراین گیت توجیه می‌تراشند و سعی می‌کنند از رئیس جمهور حفاظت کنند، در برنامه‌های تلویزیونی به شدت مورد انتقاد و ادله آن‌ها مورد تمسخر قرار گرفت.

گردانندگان برنامه‌های خبری و تحلیلی در سی‌ان‌ان و حتی شبکه مطبوع جمهوریخواهان، فاکس نیوز، افرادی مانند رودی جولیانی، جیم جردن، استفان میلر و کوین مک‌کارتی را به خاطر دفاع مذبوحانه از رئیس جمهور مورد انتقاد قرار دادند.

۵ – سیاست سکوت کردن دموکرات‌ها، در قبال فسادهای سابق ترامپ، به اوکراین گیت معنی دیگری داده:

هیچکس نمی‌تواند بگوید نانسی پلوسی از اول به استیضاح ترامپ مایل بود. اما امروز او می‌گوید که پیگیری مسئله استیضاح رئیس جمهور ارزش از دست دادن مجلس در ۲۰۲۰ را دارد. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، امروز بسیار جدی‌تر در مورد استیضاح صحبت می‌کند. تغییر موضع او خود یک پیام جدی است.

در صورت پیشرفت طرح اسیتضاح ترامپ، اگر دو سوم سناتورها در کنگره این کشور، که فقط ۲۰ جمهوری‌خواه در میان آن‌ها باشد، رای به محکومیت ترامپ بدهند، او باید ریاست جمهوری را ترک کند.

وقتی نیکسون در چنین شرایطی بود، استعفا کرد!

منبع: جام نیوز

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دخالت روسیه در انتخابات انتخابات ریاست جمهوری اوکراین گیت دونالد ترامپ استیضاح ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۳۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا هنگام بیرون آمدن از خودرو خود برای همه دست تکان داد و به سمت ورودی دادگاه رفت. گروه کوچکی از هواداران او را تشویق و مخالفانش او را هو کردند.

ترامپ در اظهاراتی کوتاه به خبرنگاران در راه ورود به دادگاه، محاکمه جنایی خود را "حمله به آمریکا" خواند.

رئیس جمهور سابق آمریکا در اولین اظهار نظر خود به عنوان اولین رئیس جمهور سابق آمریکا که با اتهامات جنایی روبرو می‌شود، گفت: «چنین چیزی تاکنون رخ نداده است.»

ترامپ همچنین گفت: هیچ موردی وجود ندارد، این ظلم سیاسی است. او به جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا نیز حمله کرد و گفت که این پرونده نباید جلو رود.

او با ورود به دادگاه در حالی که وکلای متهم و مأموران دادگاه، اطراف او را گرفته بودند، پشت میز متهم نشست.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در شهر نیویورک محاکمه می‌شود، جایی که با اتهامات جنایی مرتبط با پرداخت پول در سال ۲۰۱۶ به استورمی دانیلز، بازیگر فیلم‌های مستهجن مواجه است. این اولین بار در تاریخ آمریکا است که رئیس جمهور سابق این کشور به اتهامات جنایی محاکمه می‌شود.

ترامپ آوریل گذشته در کیفرخواست ۳۴ موردی که او را به جعل سوابق تجاری در ارتباط با پرداخت پولی که مایکل کوهن، وکیل وی به دانیلز پرداخت کرده بود، اعلام بی گناهی کرد.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس که از تاریخ ۴ آوریل تا ۸ آوریل انجام شد، دو سوم از شرکت‌کنندگان، اتهامات مربوط به پرداخت‌های پنهانی برای ساکت کردن فرد را تا حدودی جدی یا بسیار جدی می‌دانند. در حالی که ترامپ به طور قاطع هرگونه تخلف را رد می‌کند، دادستان ناحیه منهتن، آلوین براگ، معتقد است که اقدامات ترامپ رفتار مجرمانه به حساب می‌آید. این دادگاه نه تنها بر مشکلات حقوقی ترامپ تمرکز می‌کند، بلکه سوالاتی را در مورد تلاقی سیاست و عدالت در ایالات متحده مطرح می‌کند.

نتیجه دادگاه پیامد‌های قابل توجهی برای آینده سیاسی ترامپ دارد. نظرسنجی‌های اخیر نشان‌دهنده تغییر احتمالی در افکار عمومی است. نظرسنجی ماه ژانویه شبکه خبری ان‌بی‌سی نشان داد که ترامپ در سطح ملی ۵ امتیاز نسبت به جو بایدن پیشتاز است. با این حال، پاسخ‌دهندگان هنگام پرسیدن در مورد سناریویی فرضی که در آن ترامپ قبل از انتخابات آینده محکوم شود، احساس متفاوتی را ابراز کردند، به طوری که بایدن با ۴۵ درصد آرا نسبت به ۴۳ درصد آرای ترامپ پیشتاز است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد
  • ترامپ: تنها به یک شرط موافق کمک به اوکراین هستم
  • کی‌یف به ساخت خندق روی آورد
  • ۶ ماه حساس برای جو بایدن
  • ترامپ: بایدن نمی‌داند چه غلطی می‌کند
  • ترامپ: رئیس‌ جمهوری داریم که نمی‌داند که کجاست!