Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول روابط عمومی سامانه عمران اجتماعی در خصوص جزئیات فعالیت این سامانه توضیحاتی ارائه کرد.

زارع کار، مدیر روابط عمومی سامانه عمران اجتماعی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص فعالیت این سامانه گفت: سامانه موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج بعد از حادثه زلزله در کرمانشاه ایجاد شد. پس از این حادثه بازسازی‌هایی توسط بسیج انجام گرفت در حین انجام این فعالیت ها نیاز به این سامانه احساس شد، یعنی سامانه هماهنگی برای این قضیه نیاز بود که  حادثه سیل لرستان و گلستان اتفاق افتاد که با این حوادث  بعد از تعطیلات فروردین زیرساخت‌های ایجاد این سامانه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سامانه عمران اجتماعی، لینکی بین کمک‌های مردمی و گروه‌های جهادی است که در مناطق فعالیت می‌کنند، چند مزیت این سامانه برای کمک رسانی مردمی دارد؛ اول اینکه گروه‌های جهادی هدفمندی در کار داشته باشند و زمانی که بحرانی در کشور ایجاد می‌شود ممکن است بیش از هزار نیرو در یک بخش جمع شود و بخش دیگر که نیاز به امدادرسانی دارد نیرویی نباشد، در واقع این سامانه هماهنگی بسیج شوندگی در مواقع بحران را اجرا می‌کند. به خصوص در میان گروه‌های جهادی که می‌تواند هم برای گروه‌های جهاد مثمرثمر باشد و هم اینکه گزارش‌های پیشرفت در دسترس خواهد بود، مصداق این مزیت این است که یک گروه جهادی در یک منطقه مشغول به فعالیت است و پیشرفت کار آن‌ها را نشان می‌دهد و می‌تواند گزارش کامل و جامعی به مردم بدهد.   وی اظهار داشت: یک مسئله‌ای بسیارحائز اهمیت شفافیت مالی کمک‌های مردمی به مناطق حادثه دیده برای مردم را داشته باشیم. در برهه سیل های اخیر کمک‌های مردمی زیادی انجام شد و این ابهام و سوالات پیش آمد که این کمک‌ها صرف چه کار‌هایی می‌شوند،حاشیه‌های زیادی به وجود آمد به خصوص برای سازمان‌های دولتی به همین دلیل کلیت شفاف سازی مالی را جزء مواردی قرار دادیم که از اهمیت بیشتری نسبت به سایر فعالیت‌ها برخوردار است.
زارع کاراضافه کرد:امتیاز دیگری که این سامانه دارد، اینکه اگر کسی وارد سامانه شود و درباره مسائل حقیقی یا حقوقی صحبت کند می‌تواند مشخص باشد که هر متقاضی به کدام بخش کمک می‌کند و حتی  به صورت میدانی در این سامانه قابل مشاهده است، در این سامانه پیشرفت‌های فیزیکی هم با مستندات در دسترس است. این امتیاز هم شفافیت مالی ایجاد می‌کند و هم پیشرفت کار را به افراد خیر و به خصوص به مردم نشان می‌دهد.
مدیر روابط عمومی سامانه عمران اجتماعی یادآور شد: محوریت سامانه در حال حاضر آسیب‌های ناشی از سیل است که ۷۰ هزار واحد مسکونی آسیب دیدند و بازسازی این واحد‌های مسکونی در اولویت قرار گرفته است، اما محوریت سامانه فقط حادثه‌ای مثل سیل نیست بلکه سایر حوادث را نیز پوشش می‌دهد و مقوله‌ای است برای عمران اجتماعی در سطح کشور و محور‌هایی که قرار است فعالیت کند محرومیت زدایی، طرح کرامت و بازسازی بافت‌های فرسوده و بهسازی حاشیه‌های شهر خواهد بود، این ۴ مورد محور‌های سامانه است، اما اولویت اصلی به دلیل نزدیک شدن به فصل سرما بازسازی مناطق سیل زده است.
وی اظهار داشت: پویش «خشت آخر» نیزدر همین راستا راه اندازی شده است، محوریت این پویش نادیده گرفتن فعالیت هایی نیست که بسیج سازندگی، سپاه، ارتش، بنیاد مسکن و کمک‌های مردمی انجام شده، بلکه به پایان رساندن این فعالیت ها است. درست است که فعالیتی انجام شده، اما آسیب ۷۰ هزار واحد مسکونی که صددرصد تخریب شده و نیاز به بهسازی و بازسازی دارد باید انجام شود. پراکندگی این منازل مسکونی در کشور و گستردگی آن از لحاظ منطقه جغرافیایی و آسیب‌هایی که دیده شده زیاد است. علاوه بر اینکه اختصاص مالی زیادی برای بازسازی این منازل انجام شده، اما در ماه‌های اخیر هنوز پیشرفت کاری نداشته و همکاری نیرو‌های جهادی و کمک‌های مردمی برای پیشرفت این کار را می‌طلبد. برای همین «خشت آخر» نامگذاری شده است که بتوانیم کار را به اتمام برسانیم تا به فصل سرما نرسد.
وی ادامه داد: سامانه عمران اجتماعی در مرحله پایلوت ابتدایی است و در ادامه فعالیت این سامانه شفافیت مالی کاملا قابل مشاهده است.
زارع کار در خصوص فعالیت این سامانه در چندماه اخیر گفت: بازسازی حدود ۷ هزار خانه درسامانه ثبت شده که هم گروه‌های جهادی به آن‌ها معرفی شده و کمک‌های مالی در حال انجام است،حدود هزار گروه جهادی هویت آن‌ها در سامانه درج شده که این گروه‌های جهادی به ۷ هزار واحدی که تاکنون ثبت شده لینک می‌شوند و محوریت ما مثلا در ماه رمضان بازسازی مساجد است که حدود ۳ هزار مسجد نیز تاکنون به ثبت رسیده و کمک‌های حقیقی و مردمی نیز به مساجد انجام شده است.
مدیر روابط عمومی سامانه عمران اجتماعی یادآور شد: تفاهم نامه‌ای هم با اصناف در این سامانه داریم که بتوانیم تامین کالا نیز داشته باشیم. این تفاهم نامه یا رایزنی‌ها با تمام اصناف خواهد بود چه در ساخت مسکن چه در کالای منزل و سایر موارد.
وی ادامه داد: در منطقه گلستان فعالیت آغاز شده و یک کارگاه عمرانی مستقر خواهد شد.
زارع کار تاکید کرد: همزمان با ثبت کمک‌های مردمی بر روی سامانه فعالیت اجرایی در مناطق در حال انجام است وهمه واحد‌هایی که تاکنون ثبت شده اقدامات اجراییش آغاز شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سامانه عمران اجتماعی کمک های مردمی مناطق زلزله عمران و آبادانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۴۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و گفت: احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان وجود دارد. - اخبار استانها -

حمید سالخورده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان کرمان، اظهار داشت:باتوجهبهاحتمالرخدادتگرگدراستان، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه بنابه اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمان و صدور هشدار سطح نارنجی، بیان کرد: از امروز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه تا پایان هفته جاری با فعالیت سامانه بارشی جدیدی در استان مواجه هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانادامه داد: با فعالیت این ‌سامانه شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندبادهای لحظه‌ای در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه عمده فعالیت این سامانه روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه و در نیمه شمالی، غرب و برخی از مناطق جنوبی استان خواهد بود، افزود: با توجه به نوع و شدت بارش‌های این فصل، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مذکور محتمل است.

سالخورده گفت: منطقه اثر این سامانه؛ نیمه شمالی، غرب، مرکز و ارتفاعات جنوب استان و شهرستان‌های کرمان، انار، بافت، بردسیر، رابر، راور، راین، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار و ماهان است.

وی افزود: اثر مخاطره این سامانه بارش رگباری باران، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب و طغیان رودخانه‌های فصلی در برخی مناطق استان، وزش تندباد لحظه‌ای و احتمال کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک، احتمال اصابت صاعقه پیش‌بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانبا بیان اینکه پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، عدم تردد توقف و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها توصیه می‌شود، ادامه داد: با توجه به احتمال رخداد تگرگ، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را اتخاذ کنند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • ۲ هزار واحد مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت تحویل می‌شود
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به پسماند گیلان
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • اختصاص ۲ هکتار زمین به طرح جوانی جمعیت در گلبهار
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت