Web Analytics Made Easy - Statcounter

«نعمت احمدی»، حقوقدان و وکیل دادگستری، درباره اینکه مسئولین در زمینه شفاف‌سازی، ابتدا باید خود پیش قدم باشند، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: از آن روزی که برای رسیدن به مجلس، هزینه‌های تبلیغاتی میلیاردی شد و برنج پخش کردند باید این موضوعات پیگیری می‌شد. همچنین در جاهایی گزارشات و شنیده‌هایی رسید که حتی بین مردم تراول چک توزیع کردند، پیداست که هدف از رفتن به مجلس، اهداف دیگری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان مجلس اول، نمایندگان مردمی بودند

احمدی افزود: در مجلس اول که هفتاد و چند نفر از مسئولین کشور در انفجار مرکز حزب جمهوری اسلامی در پامنار شهید شدند، تعدادی نماینده مجلس هم بودند که در آن حادثه تروریستی شهید شدند. به یاد دارم در روزنامه‌های آن زمان نوشته شده بودند در جیب نمایندگان مجلس ده تا یک تومان و یا پنج تومن پول بود که در زیر آوار آن حمله شهید شده بودند. بنابراین آن نماینده، نماینده مردمی بود. به خانه این نماینده‌‌ها هم اگر می‌رفتیم همان ده تومان را داشتند.

ابتدا باید پرسید نمایندگان هزینه‌های میلیاردی تبلیغات را از کجا آورده‌اند؟!/ شورای نگهبان باید فیلترهای ورود نمایندگان را بررسی کند

این حقوقدان ادامه داد: اخیرا گفته شد در خانه یک نماینده مجلس 250 هزار یورو و 400 میلیون پول و طلا و سکه گم شده است. این نماینده به جای اینکه در روز بعد پاسخگو باشد متاسفانه کتمان می‌کند. بنابراین دروغ پشت دروغ اتفاق می‌افتد. وقتی نماینده‌ای برای رسیدن به پست نمایندگی میلیون‌ها و یا میلیاردها تومان هزینه می‌کند ابتدا باید به این فکر افتاد این فرد این مقدار پول را چگونه تامین کرده یا تامین خواهد کرد. چنین اتفاقاتی به چند عامل باز می‌گردد. نخستین مسئله، شورای نگهبان است. شورای نگهبان چه چیزهایی را برای تائید صلاحیت نمایندگان به عنوان ملاک و معیار تشخیص می‌دهد؟

مردم حوزه انتخابیه نمایندگان بر عملکرد آنها نظارت کنند

وی ادامه داد: در داخل مجلس نیز، وقتی این نماینده‌ها عضو کمیسیون‌ها می‌شوند برای مثال دو نماینده‌ای که عضو کمیسیون صنایع مجلس بودند و باید به سرو سامان دادن وضعیت صنعت در کشور بپردازند، خود آنها در این نابسامانی وضعیت صنعت خودرو دخالت داشتند. دومین بخشی که باید در این باره مسئول باشد به مجلس باز می‌گردد که این افراد را در کمیسیون‌های مختلف می‌گذارد و برخی افرادی که در این کمیسیون‌ها هستند، دارای جهت‌گیری‌های خاصی اند. سومین بخش به حوزه نمایندگی این نمایندگان باز می‌گردد.

نعمت احمدی عنوان کرد: همه به نوعی می‌خواهند خود را از این ورطه نظارت خارج و از خود رفع مسئولیت کنند بنابراین اتفاق خاصی رخ نداد.

وی افزود: کلیپی از نماینده خوی در فضای مجازی مشاهده می‌کردم که درباره ارز و نگاه ارزی و اینکه چه باید کرد، بود و همچنین در مورد زندگی اشرافی و اشراف‌زادگی، در حال سخنرانی بود. این فرد در قسمت دیگری از فیلم، در حال آتش زدن برجام بود که لاریجانی هم به او می‌گفت، مجلس و آتش نزن. جالب اینکه می خواستند یک سینی بیاورند و آن برگه را آتش بزنند که اگر گر گرفت یک سینی زیر آن برگه باشد. اینها نشان از بی فکری این نماینده ها بود. بنابراین اگر برجام و غرب خوب نیست، یورو غرب هم بد است.

این وکیل بیان کرد: نمی‌دانم چه کسانی با FATF مخالف هستند  و چه کسانی موافق هستند. باهنر می‌گوید نظام با آن مخالف است. بنده نمی‌دانم این نظام کیست. ابتدا باید تعریفی از نظام داشت. ارز چیزی نیست که در باغچه منزل کاشته شود و رشد کند بلکه از جای معینی یعنی بانک مرکزی خارج می شود یا اینکه ممکن است، قاچاق باشد.

25 برابر آنچه در مجلس تصویب شده است در منزل یک نماینده مجلس است/ دو درخواست دارم

وی ادامه داد: خود همین نمایندگان طرحی را تصویب کردند که نگهداری بیش از ده هزار دلار ممنوع است. اما شاهدیم که اکنون 25 برابر آنچه در مجلس تصویب شده در منزل یک نماینده مجلس است. این خبر منتشر شده و می‌خواهیم این خبر را تکذیب کنیم. دلیلی ندارد می‌خواهیم از کنار این خبر به راحتی رد شویم باز هم نمی‌توانیم. بنده به عنوان یک شهروند عادی، خبری که در مورد یک نماینده مجلس منتشر شد درباره آن دو درخواست از دادستان دارم. یک درخواستم از دادستان انقلاب تهران این است که اگر این خبر درست بود ابتدا مشخص شود این میزان ارز از چه مرجعی و از کجا در اختیار این نماینده قرار گرفته و آیا از معاملات سالم است یا خیر و چرا در سامانه ثبت نکرده است.

نعمت احمدی اظهار کرد: شکایت دوم این است که طبق تکذیب این خبر توسط نماینده خوی، از دادستان تقاضا دارم که منتشرکنندگان این خبر غیرواقعی را به عنوان ناشرین خبر کذب در مورد نماینده خوی تحت تعقیب قرار دهند. دو حالت در اینجا می توان متصور بود یکی اینکه این خبر درست است که اگر درست باشد، نماینده منشا پول خود را بگوید که چه کسی در اختیار وی قرار داده و به چه منظوری به این نماینده، این مقدار پول داده شده است. فرد این مقدار پول را از کجا به دست آورده آیا ارز قاچاق است یا ارزهای جاهای دیگر است. بر این باور هستم که این سرقت از نماینده معمولی نیست و خانه نماینده مجلس تحت نظارت امنیتی است چه این خانه ها از سوی دولت به آنها داده شود و یا خودشان خریده باشند. این خانه ها هیچ گاه بدون حفاظ امنیتی نیست. دزدها هم دزدهای غیرحرفه ای نیستند که به جای اشتباهی زده باشند بلکه دزدها خودی هستند و از این مقدار ارز و پول اطلاع داشتند.

خبرنگار: آزاده رحیمی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب حزب جمهوری اسلامی دولت صنعت یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۴۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران

برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا در واکنش به تصویب قطعنامه ضد ایرانی از ایران دفاع کردنند و اظهار داشتند: این مکان لکه‌ای ننگ بر انسانیت است! - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، «میک والاس» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا گفت: در تحریم‌ها علیه سوریه و ایران دست داشته‌اید، تحریم‌هایی که سالانه ده‌ها هزار نفر را می‌کشد، در حالی که کت و شلوار پوشیده‌اید با رای‌های خود مردم را محکوم به مرگ می‌کنید، برای توجیه اعمال خود آشکارا دروغ می‌گویید؛ کارهای شرورانه‌ای که برای شما ساده است.

«کلر دالی» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا نیز اظهار کرد: همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، نتوانسته اسرائیل را محکوم و تحریم کند اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • جغرافیای جرایم پرتکرار در اهواز مشخص شده است
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • تلاش ناکام نمایندگان تندرو مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر /۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق!
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور