Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:37:00 GMT

امدادگران اردبیلی به بیش از سه هزار نفر کمک کردند

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۵۱۶۱

امدادگران اردبیلی به بیش از سه هزار نفر کمک کردند

رامین معبودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۱۱۶ نفر در برف و کولاک، ۸۲۰ نفر در حوادث جاده‌ای، ۴۰۶ نفر در خدمات مناسبتی،  ۱۰۲ نفر در سیل و آبگرفتگی، ۹۶ نفر در کوهستان، ۶۰ نفر در طوفان، ۳۵ نفر در خدمات حضوری، ۲۵ نفر در حوادث شهری، ۱۵ نفر در حوادث دریایی و ساحلی، یک نفر در ریزش آوار و یک نفر در حادثه صنعتی و کارگاهی حادثه دیده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۳۴۹ فقره حادثه امدادرسانی شده ، تشریح کرد: ۱۳ مورد برف و کولاک، ۲۳۲ مورد حادثه جاده‌ای، ۴ مورد خدمات مناسبتی، ۸ مورد سیل و آبگرفتگی، ۲۸ فقره حوادث کوهستان، ۲  مورد طوفان، ۳۰ مورد خدمات حضوری، ۱۹ مورد شهری، ۹ مورد حادثه دریایی- ساحلی، یک مورد ریزش آوار، یک مورد صنعتی و کارگاهی، یک مورد آتش‌سوزی جنگل و مرتع و یک مورد رانش زمین بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان این که در این حوادث ۶۲۶ نفر مصدوم شدند، اضافه کرد: از این تعداد  ۱۷۲ نفر توسط عوامل جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی استان انتقال داده شده و ۶۲ نفر هم به صورت سرپایی درمان شدند.

او تعداد نیروهای عملیاتی بکار گرفته شده برای امدادرسانی به این حوادث را هزار و ۷۷۱ نفر در قالب ۴۵۹ تیم عملیاتی ذکر کرد و گفت: ۳۶۲ دستگاه خودرو آمبولانس، ۱۸۹ دستگاه خودرو ست‌نجات، ۴۹ دستگاه خودرو کمک‌دار پشتیبانی، سه دستگاه خودرو کمک‌دار سنگین و یک فروند بالگرد هوایی برای امدادرسانی به این حوادث بسیج شدند.

معبودی افزود: ۶۰۰ نفر در نیمه اول سال جاری توسط جمعیت هلال احمر اسکان اضطراری یافتند که ۵۷۱ نفر آنها در برف و کولاک و ۲۹ نفر در طوفان بوده و ۱۵ بسته غذایی بین آنها توزیع شد.

استان اردبیل جزو ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی بشمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین‌لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی جمعیت هلال احمر حوادث اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، ملک زاده درارتباط با شبکه خبر گفت: در ده شهرستان استان یزد بارش‌ها رگباری و بهاری را شاهد بوده ایم که عمده بارش‌ها در ارتفاعات مرکز استان و شهرستان بهاباد رخ داده است. 
وی ادامه داد: بارش‌ها و ورود رواناب در شش محور یزد-طبس، یزد –دربید، یزد- خضرآباد، اردکان –هامانه، بهاباد-بنستان، ببروئیه –ده جمال موجب شد تا برای حفظ ایمنی شهروندان مسدودی مسیر اعلام شود تا رواناب‌ها فروکش کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینکه در دو سال گذشته تغییر اقلیم وبارش‌های فرا نرمال را در استان یزد داشته ایم، افزود: در سال ۱۴۰۱ نیزاین بارش‌ها و سیلابی شدن مسیر بالغ بر شش هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های کشاورزی، مسکونی و راه‌ها خسارت وارد کرد.
ملک زاده ادامه داد: در سالجاری نیز براساس آموزش‌ها و تدابیر لازم آمادگی دستگاه‌ها را داشته ا یم که با هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی خسارت‌ها بسیار کمتر شده وتاکنون نیز بیشترین بارش‌ها مربوط به تفت با ۵۹ میلیمتر و رودخانه فصلی این شهرستان با دبی ۷۰ متر برثانیه حجم عبور رواناب داشت و این حجم عبور آب پدیده شگفتی است که به خوبی مدیریت شد. 
وی افزود: دوهزار سازه آبی -خاکی برای حفاظت ایمنی شهر‌ها و بخشی برای تقویت قنوات و آبرسانی ایجاد شده است والبته در برخی محور‌ها شاهد واژگونی خودرو‌ها بوده ایم که با امدادرسانی سریع، خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه نداشته ایم. 
مدیرکل مدیریت بحران با اشاره به تداوم فعالیت این سامانه تا فردا گفت: بیش از ۴۹۰ تیم امدادی و خدماتی در دستگاه‌های مختلف سازماندهی شده اند که گروه‌های جهادی نیز هم در کنار این تیم‌ها در حال آماده باش و خدمت رسانی به همشهریان هستند.

دیگر خبرها

  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی
  • مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • ۸ مصدوم در سه حادثه در کارون و اهواز
  • کودک ۵ ساله خرم‌آبادی خاله‌ ۱۴ ساله‌اش را کشت!
  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به‌سمت خاله‌اش
  • رهاسازی پیکر فرد فوت شده در اثر ریزش آوار توسط امدادگران هرمزگانی
  • برخورد شدید جرثقیل نیسان با عابر پیاده حادثه ساز شد