Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم رونمایی از سردیس خبرنگار شهید علیرضا افشار با حضور سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی اصغر جعفری، رئیس باغ موزه دفاع مقدس، سیاوش شهریور، فرماندار شمیرانات، سید مجتبی موسوی، معاون فرهنگی سازمان زیباسازی، محمدرضا ذاکری نژاد معاون مدیر کل هماهنگی امور استان‌ها و شعب بیمه ایران، مجید محمدی مشاور وزیر ارشاد، شهبازی قائم مقام بنیاد شهید، خانواده شهید افشار، اهالی رسانه و جمعی از علاقه‌مندان در بوستان پایداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این برنامه، سعید اوحدی گفت: تقارن رونمایی از سردیس شهید افشار با شروع ماه صفر و ایامی که به شهدای کربلا تعلق دارد، تقارن بسیار زیبایی است. این موضوع حکایت از واقعیتی دارد که نشان می‌دهد شهدای انقلاب و جنگ ما در طول حماسه سیدالشهدا بودند. به هر حال حرکت عظیم حضرت سیدالشهدا عظمتی در طول تاریخ ایجاد کرد و قیام سیدالشهدا نقطه عطفی تا ابد در تاریخ اسلام است. در روزگاری که تمام دستگاه‌های رسانه‌ای در اختیار بنی‌امیه بود، دوره حکومت ۴۰ ساله معاویه، بلایی بر سر جهان اسلام آورد که در قنوت نماز خود، سب حضرت علی علیه‌السلام را جز فریضه احکام خود می‌دانستند، آنان امام حسن را آنچنان مظلومانه به شهادت رساندند و حتی تا خانه‌اش نفوذ کردند و البته زمانی که می‌خواستند پیکر ایشان را به خاک بسپارند، اجازه ندادند و حتی پیکر ایشان را تیرباران کردند. با این شرایط می‌بینید که امام حسین در برابر ظلم ایستادند، در صحرایی بی آب و علف، ۳۵ هزار لشکر جمع شده و در بدترین شرایط که تاکنون نظیرش نبوده است، امام حسین را به شهادت رساندند. امروز چه اتفاقی افتاده است که بعد از ۱۴۰۰ سال، این‌گونه نام امام حسین ماندگار شده است؟

وی ادامه داد: نقل سینه به سینه حماسه سیدالشهدا و وقایع کربلا توسط دو امام حاضر در کربلا یعنی امام سجاد و امام باقر علیه‌السلام و حضرت زینب سلام‌الله علی‌ها انجام گرفت؛ بنابراین نقش رسانه، نقش بسیار بزرگی است. در مراسم امروز، شاهد رونمایی از سردیس عزیزی هستیم که همه چیزش را برای کارش در طبق اخلاص قرار داد و اکنون هم که عکس او را می‌بینم، بی‌اختیار یاد گزارش‌های با اخلاص او می‌افتم. البته باید بگویم که خانواده شهدا نیازی به این جلسات ندارند و هیچ کدام از این‌ها حتی جای یک لحظه دیدن جمال نورانی پسرشان را پر نمی‌کند. وجب به وجب این سرزمین به برکت خون شهدا است، اگر امروز برای اربعین آماده می‌شویم، وجب به وجب این مسیر تا به لب مرز، به برکت خون شهدا آزاد شده است. اقتدار امروز جمهوری اسلامی به برکت شهدا و مقاومت مردم است. اگر چه عده‌ای به صورت ناآگاهانه نام شهدا را از خیابان‌ها و کوچه‌ها برداشتند که البته درک درستی از نام شهدا نداشتند.

او تاکید کرد: در زمان جنگ، ما تحریم بودیم و شرایط سختی داشتیم. با این حال، امروز در شرایطی هستیم که مدرن‌ترین پهپاد آمریکا را می‌زنیم و با افتخار بیان کرده و آمریکا نیز هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. ما اکنون در بین ۵ قدرت برتر دنیا در ساخت پهپاد هستیم و همه این‌ها به برکت خون شهدا است. اگر خون شهدای مدافع حرم نبود، امروز چیزی از کربلا و نجف نداشتیم و بزرگ‌ترین سیل زائران که برای عزاداری اباعبدالله می‌روند را نمی‌دیدیم. بنده معتقدم که خانواده‌های شهدا نیازی به این مراسم ندارند و ما هستیم که نیازمند شهدا هستیم. ان شاءالله این قدم که به صورت نمادین برای شهدا و به ویژه شهید علیرضا افشار برداشته شده است، مورد قبول حق واقع شود. شهید افشار، آینه عبرتی برای امثال بنده است که بدانم این شهدا رفتند تا ما امانت‌دار ارزش‌هایی باشیم که آنان به دنبالش بودند. رونمایی از این تندیس، رونمایی از دل‌های پاکی است که به ارزش‌های شهدا اقتدا می‌کنند.

در بخش بعدی این برنامه، سیاوش شهریور، فرماندار شمیرانات صحبت کرد و گفت: این شیرمردان سلحشور که یادگاران‌شان به عنوان مزار باقی مانده است، درس مقاومت، سلحشوری و حسینی بودن به ما می‌دهند و گواه یک موضوع هستند که تاریخ مشعشع این سرزمین به گوهر‌های ارزشمندی آغشته است. شهدا نشان می‌دهند که همیشه آدم‌های این مرز و بوم برای حفظ این سرزمین از جان و مال خود دریغ نکردند. کشور ما به مانند ققنوسی است که همیشه از آتش‌ها زنده مانده و جاودانه بیرون آمده است. شهدای ما با استعانت از آموزگار بزرگ شهادت، امام حسین علیه‌السلام درس‌های زیادی را به ما یاد دادند. آقای افشار یک فرزند دلاور برای ما به یادگار گذاشته و بعد از او خودشان همیشه در حال کار کردن هستند. دفاع مقدس، عرصه‌ای بود که حتی یک وجب از خاک کشور ما به دست دشمن نیفتاد. همه ما شکرگزار خانواده شهدا هستیم و همه ایرانیان نسبت به خانواده شهدا مدیون هستیم.

سخنران بعدی این مراسم، علی‌اصغر جعفری، رئیس باغ موزه دفاع مقدس بود. او گفت: شهید افشار، انسان ارزشمند و نوآوری بود. اگر ما در حوزه خبر شاهد نوآوری‌هایی هستیم که جذبه بیشتری داشته باشد، مبدع این نوع نگاه، شهید افشار بود. او همیشه این‌چنین نوآوری‌هایی داشت. در عین حال که همیشه خوش مشرب بود و لبخند به لب داشت، در نگاه حرفه‌ای نوگرا و نواندیش بود، شجاعت خود را حفظ کرد و ارزش خبر را فدای مصالح نکرد. او مردم، انقلاب و ارزش‌ها را می‌دید و برایش تا آخر ایستاد. باید بگویم که شهید افشار، تعامل خوبی با مدیران داشت و پل ارتباطی مدیران و مردم بود. تصویری که همیشه از ایشان به یاد دارم این است که او یکی از همکاران موفق، پرتلاش، نواندیش بود و امیدوارم روح ایشان با روح شهدای کربلا محشور شود.

در پایان این مراسم، عباس افشار، پدر شهید علیرضا افشار صحبت کرد و گفت: بنده به عنوان پدر شهید افشار، در مدت ۱۴ سال عروج پسرم، تمام تلاش خود را برای زنده نگه‌داشتن او انجام دادم و امید است این نیکو در جامعه نگه داشته شود. از سازمان زیباسازی که در ساخت این سردیس تلاش کردند، تشکر می‌کنم. هم‌چنین از آقای محمدی، مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آقای صادقی، مدیر روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و بقیه دوستانی که در برگزاری این برنامه کمک کردند، تشکر می‌کنم. از آقای معماریان که این سردیس را طراحی کردند نیز تشکر ویژه‌ای دارم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرهای تجسمی رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۵۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری برچند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در این بسته خبری چند خبر کوتاه از شهرستانهای آذربایجان غربی مرور می شود.

 

ارومیه – نجات کوهنوردان

کوهنوردان مصدوم شده در دره جرمی ارومیه نجات یافتند. شامگاه روز جمعه ۳۱ فروردین بر اثر سقوط از ارتفاع دو ‎کوهنورد در ارتفاعات دره جرمی و مصدومیت یک نفر ،نیروهای امدادی هلال احمر به محل حادثه اعزام و فرد مصدوم را به مراکز درمانی انتقال دادند.

 نوشین شهر- پیگیری مصوبات سفر استاندار

در جلسه پیگیری و بررسی مصوبات سفر شهرستانی استاندار آذربایجان غربی به بخش نازلو ، ساخت  بیمارستان ، اجرای طرح های فاضلاب و  کنار گذر خروجی نوشین شهر بعنوان مهمترین مصوبات  این سفر اعلام شد که تاکنون اجرایی نشده اند.

خوی- مقاوم سازی مسکن روستایی

به گفته فرماندار خوی از مجموع 29 هزار واحد مسکونی کم دوام در مناطق روستایی بیش از 15 هزار واحد با پرداخت تسهیلات مقاوم سازی شده است

علی نژاد افزود: امسال هم مقاوم سازی بیش از1 هزار و 200 واحد در دستور کار قرار گرفته است .

سلماس- غباروبی مزار شهدا

در حمایت از پاسخ موشکی اخیر سپاه  ، مزار شهدای شهرستان سلماس با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان عطرافشانی و غباروبی شد.

خوی- یادواره شهدا

سرهنگ واحدی فرمانده تیپ 264 شهید عبدی  ارتش در مراسم گرامیداشت 48 هزار شهید ارتش  که در خوی برگزار شد گفت: نیروهای مسلح با وحدت و یکدلی آماده دفاع از حریم و منافع ایران اسلامی و پاسخگویی به  دشمنان هستند .

چهاربرج-یادواره شهدا

و یاد و خاطره ۶۶ شهید شهرستان چهاربرج گرامی داشته شد.

 

 

دیگر خبرها

  • گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان
  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری
  • رونمایی از کتاب آقا داماد در سمنان
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • (عکس) رونمایی از از سردیس سپهبد شهید قرنی در مدرسه دارالفنون
  • سردیس امیر سپهبد شهید قرنی رونمایی شد
  • سردیس امیر سپهبد شهید سید محمد ولی قرنی رونمایی شد
  • سردیس امیر سپهبد شهید «سید محمد ولی قرنی» رونمانی
  • قدردانی امیرعبداللهیان از خانواده شهید طهرانی مقدم
  • مروری برچند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی