Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسسه فرهنگی الکوثر هلند به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی(ع) مراسم سوگواری را برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از iraaqi، با نزدیک شدن به سالروز شهادت دومین اختر تابناک ولایت و امامت امام حسن مجتبی(علیه السلام)، کمیته جشن ها و مناسبت های دینی موسسه فرهنگی الکوثر با مشارکت کمیته بانوان این موسسه مجلس عزاداری و سوگواری را به همین مناسبت با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) در لاهه هلند برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم عزاداری ساعت 19 روز شنبه (13 مهر 1398 مطابق با پنجم اکتبر 2019 میلادی) در مقر ساختمان فرهنگی الکوثر برگزار می شود.

در این مراسم سید «جلال موسوی» درباره زندگی، مناسک، شخصیت و منش کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) سخنرانی می کند و سید «محمد الشرع» نیز در رثای این امام همام به مرثیه خوانی اقدام می کند.

 

گفتنی است، امام حسن مجتبی در 15 رمضان سوم هجری در مدینه منوره چشم به جهان گشود و پس از پدرش امام علی(علیه السلام) به مدت 10 سال امامت کرد. همسرش جعده به دستور معاویه، امام حسن را مسموم و به شهادت رساند. دو روایت درباره زمان شهادت ایشان وجود دارد، به طوری که شهید اول، کفعمی، شیخ بهایی، علامه مجلسی، شیح کاشف الغطاء، محدث قمی و مرحوم صاحب جواهر، هفتم صفر را روز شهادت امام حسن مجتبی می دانند، اما شیخ کلینی و شیخ طبری و شیخ مفید، 28 صفر را روز شهادت ایشان اعلام کردند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد پیاده روی اربعین هفته دفاع مقدس اربعین کانون های مساجد روزنامه موکب اربعین شهادت امام حسن مجتبی ع مراسم عزاداری هلند شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۵۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا ۴۲ هزار سی سی خون در بیضا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، فرمانده حوزه مقاومت امام حسن مجتبی بخش بانش شهرستان بیضا گفت: با توجه به اعلام انتقال خون فارس مبنی بر کاهش ذخایر خونی و نیاز بیماران بستری در مراکز درمانی به گروه‌های خونی، مردم این بخش، ۴۲ هزار سی سی خون به بیماران اهدا کردند.
  محمد بانشی افزود:  پایگاه سیار انتقال خون فارس در سالن ورزشی حوزه مقاومت امام حسن مجتبی بخش بانش مستقر بود. 

دیگر خبرها

  • اهدا ۴۲ هزار سی سی خون در بیضا
  • چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • طریق النور دانشگاه امام رضا به ایستگاه هوافضا سپاه رسید+تصاویر
  • چه کسانی حق ارشاد ندارند؟ علی علیه السلام پاسخ می دهند
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • جذب خادم رسمی از طریق یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی صحت ندارد
  • قابی کمتر دیده شده از رهبر انقلاب | تصویر به‌جامانده از بارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام | عکس
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • نشان فداکاری در ایستگاه مترو دانشگاه امام علی (ع) رونمایی شد