Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-16@04:22:55 GMT

۴۰ هکتار از مراتع میاندوآب در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۵۹۱۸

۴۰ هکتار از مراتع میاندوآب در آتش سوخت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: ۴۰ هکتار از مراتع بخش باروق این شهرستان بر اثر آتش‌سوزی از بین رفت. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: ۴۰ هکتار از مراتع بخش باروق این شهرستان بر اثر آتش‌سوزی از بین رفت.

علی مولایی با بیان اینکه ماموران این سازمان پس از کسب اطلاع از بروز حادثه آتش‌سوزی بلافاصله به محل اعزام شدند، اظهار داشت: این آتش سوزی عصر روز گذشته در مراتع روستای «قوروقچی» در بخش باروق روی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: به علت وقوع این آتش‌سوزی در ارتفاعات، ماشین‌های آتش‌نشانی قادر به اطفای حریق نبودند و آتش با همکاری مردم و نیرو‌های امدادی خاموش شد.
وی با بیان اینکه برای اطفای این حریق آتش‌نشانان شهر باروق، روستای «گل سلیمان‌آباد» و همچنین محیط‌بانان اداره منابع طبیعی میاندوآب با تجهیزات مورد نیاز نیز حضور داشتند، گفت: پس از ۲ ساعت تلاش ماموران آتش‌نشانی و مردم محلی آتش مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.
«مولایی» اضافه کرد: این آتش‌سوزی به علت بی‌احتیاطی یک چوپان در روشن کردن آتش اتفاق افتاده بود.

وی اظهار داشت: در سال‌جاری این دومین آتش‌سوزی وسیع در میاندوآب بود که در آن حجم قابل توجهی از مراتع در آتش سوخت.
در خرداد ماه امسال نیز ۵۰ هکتار از مزارع گندم میاندوآب در حد فاصل روستا‌های «گل سلیمان‌آباد» و «چالخاماز» از توابع بخش باروق این شهرستان براثر وقوع آتش‌سوزی از بین رفت.
بخش باروق ۷۲ روستا دارد و بیش از ۵۰ درصد معیشت روستاییان این بخش از راه کشاورزی تأمین می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آتش سوزی خدمات ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۵۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت یک نفر بر اثر سقوط در چاه آب + فیلم

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان اتش نشانی تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ساعت ۱۸ و ۴ دقیقه عصر روز گذشته یک مورد حادثه سقوط در چاه به آدرس شهرک ولیعصر خیابان عمرانی به سازمان آتش نشانی تهران اطلاع داده شد که بلافاصله دو ایستگاه به همراه تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز در حوادث چاه به محل اعزام شدند.

وی گفت: آتش‌نشان‌ها در مدت زمان سه دقیقه به محل رسیدند و مشاهده کردند در یک سوله متروکه یک طبقه به وسعت حدود چهارصد تا پانصد متر که هیچ دستگاهی و هیچ کاربری در آن وجود نداشت یک چاه عمیق به عمق حدود هفتاد متر حفر شده بود و انتهای چاه به عمق هفت تا هشت متری آب وجود داشت.

ملکی گفت: اعلام کردند فردی که در داخل چاه بود و در وسط‌های راه از تجهیزات خود جدا شده بود و داخل آب سقوط کرده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: نجاتگر آتش‌نشانانی به پایین رفت و در پایین چاه یک پمپ آب گذاشته شده بود که آب انتهایی رو تخلیه کنند.

 وی افزود: پمپ دچار نقص شده بود که پمپ را مجدداً راه‌اندازی کردند و آب تخلیه شد، اما دیواره‌های انتهایی چاه هم از لایه‌های خاک در حال ریزش به داخل چاه بود که وضعیت را خطرناک‌تر کرده بود.

وی گفت: آتش نشانان با ایمن سازی لازم سریعاً مقداری از آب رو تخلیه کردند و موفق شدند به فرد حادثه دیده که مرد چهل و چهار ساله ایرانی بود دسترسی پیدا کنند و او خارج کردند و به تأیید عوامل اورژانس مشخص شد که فرد در دقایق اولیه به خاطر سقوط در داخل آب متأسفانه جان خود را از دست داده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در شهرک صنعتی محمود آباد/اطفا ادامه دارد
  • از کپسول های نجات بخش قرمز چه می دانید؟ | این کپسول ها می توانند زندگی‌تان را نجات دهد
  • ایمن از آتش تفاوت بین کپسول آتش نشانی co2 و کپسول پوری را فاش کرد !
  • قاچاق سوخت 3 نفر را در جنوب کرمان قربانی کرد
  • واژگونی کامیون حامل سوخت در محور گناوه- دیلم یک مصدوم داشت
  • ذخیره چهار میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی گنبدکاووس
  • واگذاری قانونی مراتع به عشایر نباید به تاخیر بیفتد
  • فوت یک نفر بر اثر سقوط در چاه آب
  • فوت یک نفر بر اثر سقوط در چاه آب + فیلم
  • نجات ۱۲ نفر در یک حادثه آتش‌سوزی در اهواز