Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@18:58:08 GMT

رقص رازآلود چینی ها درزمین ایران

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۶۷۶۵

رقص رازآلود چینی ها درزمین ایران

محمدصادق جنان صفت - رقص رازآلود و دهشتناک اژدها توسط چینی ها در دنیا مشهور شده است. رقصندگان مرموز چینی در زیرانبوهی از پارچه و رنگ و نقاب پنهان می شوند و در حالی که تماشاگران آنها را نمی شناسند، آنها تماشاگران را خوب می بینند. رهبران حزب کمونیست چین، در دنیای کسب و کار و تجارت همین رقص رمزآلود را به نمایش گذاشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعت 24 -در حالی که رهبرانحزب کمونیست چین با وسعت قابل اعتنای سرزمین و نیروی هراس آور حزب  سدی بلند کشیده اند تا گوشه و کنارهای پنهان اقتصاد این کشور دیده نشود، اما دنیا را زیرنظر دارند و هر واکنش آنها را با دقت بررسی می کنند.شوربختانه رهبران حزب کمونیست چین این رقص اژدها را در سرزمین ایران به خوبی اجرا کرده و رفتارشان به گونه ای بود تا رسم پسندیده مهمان دوستی و میهمان نوازی ایرانیان توسط رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران برای دقایقی کنار گذاشته شود و  محمد نهاوندیان، رییس وقت  اتاق بازرگانی ایران درسال 1388  چنین کرد. چینی ها کدام اقدام های غیرپسندیده درباره مناسبات با ایران را انجام داده اند که میزبان ایرانی با آنها تندی کرد؟واقعیت تلخ این است که چین از اضطرار و شرایط سخت جامعه ایرانی نهایت منفعت طلبی را انجام داده و رسم جوانمردی را نادیده گرفته است. وقتی ایران در تجارت خارجی و در بازارهای جهانی مالی با تنگنای تحریم غرب، به ویژه آمریکا مواجه شد، چشم امیدش به رهبران حزب کمونیست چین بود که در برابر این تحریم ایستادگی و نوعی تسامح را برای بازرگانان ایرانی فراهم کند که این اتفاق نیفتاد و موجب خشم رییس اتاق بازرگانان و صنعتگران ایران شد. چینی ها در حالی ادعای دوستی با ایران را در بوق می کنند که همراه با سایر کشورهای دارنده حق وتو، با تحریم های ایران موافقت کردند.رهبران چینی در حالی که وعده سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران را فریاد می کنند و در عمل کار چندانی انجام نمی دهند، راه خود را به سوی عراق کج کرده اند.

رهبران چین در حالی ادعای دوستی با ایران را با صدای بلند می گویند که سرمایه گذاری قابل توجهی در صنعت مس آفریقا انجام داده اند و در ورود به این میدان در ایران وقت تلف می کنند. این اقدام های چین در زمانی انجام می شود که بازارهای پوشاک، پارچه، کیف، کفش، ابزار وآلات فنی و... تولید شده در این کشور آه از نهاد تولیدکنندگان ایرانی بر آورده است.مدیران و مسوولان اتاق بازرگانی ایران در برابر چنین رفتاری حق دارند که از چینی ها گلایه کنند.رهبران حزب کمونیست چین بدانند که چرخ روزگار همواره مطابق میل آنها نمی چرخد و دیر یا زود شرایط مناسبات ایران با غرب با تحول مواجه خواهد شد و شهروندان ایرانی داوری خوبی درباره آنها نخواهند کرد. ممکن است گفته شود که چینی ها با تولید و عرضه کالای ارزان قیمت به بازار ایران، حتی به شهروندان ایرانی خدمت می کنند، اما واقعیت این نیست؛ چینی ها از مدارای جهانی با خود بهره برداری کرده و با تثبیت نرخ یوان و از طرف دیگر با ارزان نگه داشتن نرخ مزد کارگران و البته دامپینگ غیرمحسوس، توانسته اند در بازارهایی مثل ایران کامیاب شوند و این جاودانه نیست. مسوولان اتاق مشترک ایران و چین هرچند یک بار به دفاع از چین می پردازند و بازرگانان ایرانی را عامل ورود کالاهای بنجل چینی می دانند و با این حرف های خود موجب دلگرمی چینی ها می شوند. به نظر می رسد ایران می تواند با افزایش نرخ تعرفه بر روی کالاهای چینی جبران مافات کند و رفتارهای دوگانه چینی ها را تا اندازه ای تعدیل کند. رقص اژدهای رازآلود چین نمی تواند برای همیشه ادامه یابد.

*این نوشته بازنشر سرمقاله روزنامه دنیای اقتصاد در23 اردیبهشت 1388 است. با سپری شدن 11سال از نوشته حاضر وبا توجه به اینکه خبر سرمایه گذاری احتمالی 400 میلیارددلاری حزب کمونیست چین درایران به طوررسمی تکذیب نشده است خواندن آن خالی از فایده نیست.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۶۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر اف‌بی‌آی: هکر‌های چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

مدیر اف‌بی‌آی، روز پنجشنبه در سخنانی، مدعی شد هکر‌های مرتبط با دولت چین به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا نفوذ کرده‌اند و فقط منتظر لحظه مناسب برای وارد کردن ضربه ویرانگر هستند.

به گزارش ایسنا، کریستوفر رِی در سخنرانی خود در دانشگاه واندربیلت گفت: گروه هک چینی که با نام «ولت تیفون» شناخته می‌شود، با موفقیت به شرکت‌های آمریکایی متعددی در بخش‌های مخابرات، انرژی، آب و سایر بخش‌های حیاتی، نفوذ کرده‌اند و ۲۳ اپراتور خط لوله هدف این نفوذ قرار گرفته اند.

مدیر اف‌بی‌آی در «نشست واندربیلت ۲۰۲۴» در مورد درگیری‌های مدرن و تهدیدات نوظهور گفت: چین در حال توسعه توانایی ایجاد ویرانی فیزیکی در زیرساخت‌های حیاتی ما در زمان مورد نظر خود است. برنامه این است که ضربات اندک به زیرساخت‌های غیرنظامی وارد کند تا هراس ایجاد کند. وی اظهار کرد: تعیین نیت این پیش موضع گیری سایبری که با هدف گسترده‌تر چین برای بازدارندگی آمریکا از دفاع از تایوان همسو بود، دشوار بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اوایل هفته جاری، گفت: «ولت تیفون» در واقع به دولت چین ارتباطی ندارد، اما بخشی از یک گروه باج افزار تبهکار است.

سفارت چین در واشنگتن در بیانیه‌ای با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه، اعلام کرد برخی در آمریکا، از ردیابی منشا حملات سایبری به عنوان ابزاری برای ضربه زدن و تهمت زدن به چین استفاده می‌کنند و ادعا می‌کنند که آمریکا، قربانی است در حالی که برعکس است و مسائل امنیت سایبری را سیاسی می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، مدیر اف‌بی‌آی گفت: هکر‌های چینی یک سری بوت نت (شبکه‌ای از رایانه‌ها و سرور‌های شخصی آلوده در سراسر جهان) را برای پنهان کردن فعالیت‌های مخرب سایبری خود اداره کرده‌اند. بخش خصوصی، شرکت‌های فناوری و امنیت سایبری آمریکایی از جمله گزارش‌های محققان امنیتی مایکروسافت و گوگل، پیش از این، «ولت تیفون» را به چین نسبت داده‌اند.

دیگر خبرها

  • مدیر اف‌بی‌آی: هکر‌های چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند
  • ضربه کاری چین به واتساپ
  • هجوم شاسی‌بلندهای کوچک چینی به بازار خودروی ایران!/ عکس
  • فرایند تولید چاقوی حرفه‌ای سرآشپز‌ در کارخانه چینی (فیلم)
  • (عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!
  • شاسی‌بلند اتوماتیک چینی ۸۵۰ میلیون تومان شد
  • بلینکن به زودی به پکن می‌رود
  • طبخ ۵ کله پاچه بره و ۲۰ پاچه توسط آشپز مشهور چینی (فیلم)
  • هوش مصنوعی چینی در رقابت با ChatGPT
  • رکوردشکنی هوش مصنوعی چینی