Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهل و هشتمین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان تهران، به ریاست انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران و به دبیری سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در محل استانداری تهران برگزار شد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، چهل و هشتمین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان تهران، موضوع ماده ٢ آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند‌ها شب گذشته نهم مهرماه به ریاست انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران و به دبیری سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در محل استانداری تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سعید محمودی در تشریح مصوبات این جلسه گفت؛ نخستین دستور کار این نشست تعیین تکلیف مدیریت پسماند‌های پزشکی به ویژه موسسات و مراکز خود درمانی بود که مقرر شد تا پایان سال جاری تفکیک پسماند‌ها در کلیه مراکز درمانی بصورت ١٠٠ درصد انجام و سپس دفع بهداشتی صورت پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه برای بی خطرسازی و دفع بهداشتی کامل این پسماند‌ها باید برآورد مالی و برنامه ریزی دقیق و فوری صورت پذیرد، افزود:همچنین مقرر شد دفع بهداشتی پسماند‌های پزشکی به شکل رقابتی به بخش خصوصی واگذار گردد و برای پسماند‌های بی خطر سازی شده و نشده نرخ بندی با نظارت محیط زیست مشخص شود.

محمودی با اشاره به دومین دستورکار این جلسه مبنی بر ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در مورد احداث سایت دفع پسماند‌های ویژه و صنعتی استان در اراضی هوشنگ اباد و عزیز آباد، اظهار داشت:در این خصوص باتوجه به موافقت مکتوب اداره کل منابع طبیعی استان تهران مقرر شد با هماهنگی فرمانداری ری عملیات واگذاری موقت زمین در هفته جاری صورت پذیرد و سازمان همیاری شهرداری هم مکلف شده تا حداکثر یکماه آینده نسبت به آماده سازی زمین مذکور اقدام کند.

محمودی همچنین اظهار داشت: سازمان همیاری شهرداری تهران مکلف شد با نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران درخصوص اماده سازی طرح جامع مدیریت پسماند‌های ویژه صنعتی استان تهران هم اقدام کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیرکارگروه مدیریت پسماند این استان در تشریح دیگر مصوبات این نشست افزود: دستورکار بعدی این نشست اختصاص داشت به موضوع تعیین تکلیف کالا‌های متروکه و تبدیل به پسماند شده سازمان اموال تملیکی استان تهران که در این رابطه مقرر شد سازمان اموال تملیکی لیست کالا‌های تبدیل شده به پسماند را به اداره کل محیط زیست ارائه نماید تا نهایتا پسماند‌های ویژه از عادی تفکیک و پسماند‌های ویژه به سایت‌های مجاز ارسال و پسماند‌های عادی با هماهنگی و تعامل اموال تملیکی با سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، مدیریت شود.

دبیر کار گروه مدیریت پسماند استان تهران در پایان گفت: دستورکار پایانی این جلسه هم اختصاص داشت به ارائه گزارش پیشرفت کار تدوین طرح جامع مدیریت پسماند کلان شهر تهران که مقرر شد در جلسه بعدی کارگروه، شهرداری تهران به اتفاق مشاور طرح جامع مدیریت پسماند نسبت به ارائه برنامه عملیاتی درخصوص وضعیت فعلی سایت آرادکوه و ساماندهی وضعیت موجود و انتقال سایت فوق، اقدام کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پسماند صنعتی محسنی بندپی پسماند پزشکی استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۶۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند

احمد صفرزاده در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: چند گونه از جانوران شامل سارگپه، کاکایی، باکلان و آهو که به طرق مختلف مصدوم و آسیب دیده بودند، توسط دوستداران حیات وحش طی ماه جاری تحویل اداره محیط زیست شدند.

وی در ادامه افزود: با همکاری و کمک دامپزشکی شهرستان معاینات لازم و تیمار بر روی این حیوانات انجام گرفت و پس از چند روز مراقبت و اطمینان از سلامتی و بهبودی کامل با نظارت کارشناسان در زیستگاه‌های طبیعی رهاسازی و به دامان طبیعت بازگشتند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم گفت: با قدرانی از دوستداران و حامیانی که حیات وحش زخمی و ناتوان را به محیط زیست تحویل می‌دهند، از مردم خواست از گرفتن حیوانات سالم و یا نوزادان حیات وحش خودداری نموده و در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مصدوم یا بیمار مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

کد خبر 6080681

دیگر خبرها

  • تولید روزانه ۱۲۰ تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر
  • جشن واگذاری بیش از ۲ واحد مسکونی در استان سمنان
  • احداث ۱۹ هزار واحد مسکونی در استان سمنان
  • ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیک رایگان در فروشگاه‌ های زنجیره‌ای
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • بوتیمار تحویل محیط زیست اردکان شد
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان