Web Analytics Made Easy - Statcounter

افت اقتصادی آمریکا نتیجه جنگ تجاری ۱۵ ماهه دولت ترامپ با چین است که اعتماد به تجارت را پایین آورده و تولید کارخانه ای را کاهش داده است. ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، فعالیت تولیدی آمریکا در ماه سپتامبر به پایین‌ترین حد طی 10 سال گذشته رسید چون طولانی شدن جنگ های تجاری بر صادرات این کشور تاثیر گذاشته و ترس بازارهای مالی را از یک رکود سریع در رشد اقتصادی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی بالا برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تحقیقات موسسه مدیریت عرضه کاهش هزینه مصرف کننده را در ماه اوت نشان میدهد. افت اقتصادی آمریکا نتیجه جنگ تجاری 15 ماهه دولت ترامپ با چین است که اعتماد به تجارت را پایین آورده و تولید کارخانه ای را کاهش داده است.

 تولید کارخانه ای آمریکا شدیدا از عوارض تجاری ضربه خورده، در حالی که کاخ سفید می گوید این عوارض برای حفاظت از صنایع در برابر رقابت ناعادلانه خارجی لازم است. دونالد ترامپ فدرال رزرو مخصوصاً جروم پاول، رئیس آن را مقصر ناکارآمدی بخش تولید کارخانه ای می داند.

 ترامپ بلافاصله پس از انتشار نتیجه تحقیقات موسسه مدیریت عرضه در توئیتر خود نوشت:« همانطور که پیش بینی می کردم پاول و فدرال رزرو اجازه دادند دلار بسیار قدرتمند شود مخصوصاً نسبت به سایر ارزهای دنیا. به این ترتیب تولید کنندگان ما تحت تاثیرات منفی آن قرار گرفتند. نرخ فدرال رزرو بسیار بالاست. آنها خودشان بدترین دشمن خودشان هستند. رقت انگیز است».

 موسسه مدیریت عرضه اعلام کرد شاخص فعالیت کارخانه ای کشور ماه گذشته 1.3 امتیاز پایین آمده و به 47.8 رسیده است. این مقدار پایین ترین حد از ژوئن 2009، زمان پایان رکود بزرگ است. امتیاز پایین تر از 50 نشان دهنده رکود در بخش تولید است که 11 درصد اقتصاد آمریکا را تشکیل می‌دهد.

 این شاخص در ماه سپتامبر برای دومین بار به زیر آستانه 50 سقوط کرد. شاخص تولید کارخانه ای شش ماه متوالی است که کاهش می یابد. در حالی که شاخص موسسه مدیریت عرضه باید زیر  سطح 42.9 قرار بگیرد تا یک رکورد را در اقتصاد وسیع تر نشان دهد، ادامه کاهش این شاخص خطری برای توسعه اقتصادی طولانی‌مدت در تاریخ آمریکا است.

 کاهش تولید کارخانه ای باعث می‌شود فدرال‌رزرو مجبور شو در اکتبر دوباره نرخ بهره را پایین بیاورد. فدرال رزرو ماه گذشته برای اولین بار از 2008 پس از کاهش هزینه های وام گیری در جولای، نرخ بهره را پایین آورد تا روند 11 ساله توسعه اقتصادی ادامه یابد.

 کاهش تولید کارخانه ای در آمریکا نشان دهنده نمونه‌های مشابهی در منطقه یورو، ژاپن، انگلیس و چین است.

 سازمان تجارت جهانی پیش بینی خود را از رشد تجارت جهان در سال جاری بیش از 50 درصد کاهش داده و اخطار داده است وضع عوارض بیشتر، کند شدن اقتصاد ها و بی ثباتی ناشی از برگزیت بیش از این بر تجارت جهان تاثیر می گذارد.

 موسسه مدیریت عرضه اعلام کرد اطمینان به تجارت در تولید کنندگان رو به کاهش  و تجارت جهانی همچنان مهمترین مسئله است.

اقتصاد آمریکا دیگر باز نیستاقتصاد آمریکا در آستانه رکود قرار دارد

 انتهای پیام/171

R7586/P/S7,78,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آمریکا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آمریکا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۷۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا به ۲۳۹۱ دلار و ۹۳ سنت رسید

به گزارش قدس آنلاین، ترس از اقدامات متقابل ایران و رژیم صهیونیستی تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و قیمت آن را بالا برده است. طلا در آستانه پنجمین هفته پیاپی افزایش قیمت قرار دارد.
قیمت هر اونس طلاا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۳۹۱ دلار و ۹۳ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۶۶ درصدی به ۲۴۱۳ دلار و ۸۰ سنت رسیده است.
انفجارهایی در روز گذشته در شهر اصفهان ایران شنیده شد که ادعا می‌شد مربوط به حمله رژیم صهیونیستی به این کشور است، اما تهران این اتفاق را کم اهمیت دانست و اعلام کرد هیچ تصمیمی برای تلافی کردن ندارد.

تحلیلگران عقیده دارند تشدید تنش‌ها یا آرام شدن درگیری‌ها در خاورمیانه تاثیر قابل توجهی بر بازارها دارد. اگر شرایط ژئوپلیتیکی در این منطقه آرام شود، قیمت طلا هم پایین می‌آید و روند خرید آن به عنوان یک پشتوانه ایمن متوقف می‌شود.
اما با توجه به اینکه فدرال رزرو آمریکا قصد ندارد نرخ بهره را به این زودی‌ها پایین بیاورد، بنابراین روند افزایش قیمت طلا ادامه خواهد داشت.
به نظر می‌رسد مقامات آمریکا ضرورتی برای کاهش زود هنگام نرخ بهره نمی‌بینند. بازارها در حال حاضر ۶۷ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره از ماه سپتامبر کاهش یابد.
نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با ۱.۶۲ درصدافزایش به ۲۹ دلار و ۱۳ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۴۴ درصدی، ۹۳۵ دلار و ۵۴ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت طلای جهانی افزایش یافت
  • قیمت طلا به ۲۳۹۱ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۹۱ دلار و ۹۳ سنت رسید
  • لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم، شعار سال را محقق می کند
  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • افزایش قیمت کارخانه ای این خودرو کلید خورد | منتظر افزایش قیمت‌ سایر خودروها باشیم؟
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو کلید خورد؟