Web Analytics Made Easy - Statcounter

تنها نکته ی واضحی که وجود دارد این است که این تصاویر به جزئی از زندگی ما تبدیل شده اند. از آنجایی که این صورتک ها و نمادها جایگاه ویژه ای در فرهنگ اینترنت پیدا کرده اند، خوب است معنای درست آن ها را یاد بگیریم. در ادامه به معانی پنهان تعدادی از بحث برانگیزترین ایموجی ها می پردازیم که برای بسیاری هنوز یک سؤال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از کاربران به اشتباه تصور می کنند این ایموجی نماد دعا کردن است. اما این ایموجی در واقع حرکتی را نشان می دهد که ژاپنی ها از آن برای عذرخواهی استفاده می کنند. علاوه بر این، در توضیح آمریکایی این ایموجی آمده که معنی «های فایو» (بزن قدش!) می دهد.

_______________________________________________________________________________

بیشتر بخوانید: قدیمی‌ترین ایموجی 3700 سال قدمت دارد (+عکس)

_______________________________________________________________________________

در نگاه اول شاید فکر کنید این ایموجی معنای بوسه می دهد، اما این صورتک درواقع در حال سوت زدن است. این ایموجی همیشه با ایموجی دیگری که عیناً مانند این صورتک است و تنها فرق آن وجود یک قلب است، اشتباه گرفته می شود. البته ایموجی دیگر واقعاً معنای بوسه دارد.

این یک پاپیون صورتی ساده نیست، بلکه نماد مبارزه با سرطان است، گرچه با نماد معروف سرطان کمی تفاوت دارد. با این حال، از این ایموجی معمولاً به عنوان نمادی از یک اتفاق خوشحال کننده استفاده می شود.

این ایموجی نه فقط برای جلب توجه طرف صحبت شما در یک چت به چیزی که در پایین نوشته شده کاربرد دارد، بلکه نمادی از احساس بیماری یا غم هم هست.

_______________________________________________________________________________

بیشتر بخوانید: چالش انتخاب ایموجی روبرتو برای بارسلونایی ها!(فیلم)

_______________________________________________________________________________

مشتی که جهت آن رو به راست است، معنای ابراز احترام و تبریک دارد.

این یک شلغم نیست یلکه یک سیب زمینی شیرین پخته است که در ژاپن به آن یاکی-ایمو گفته می شود.

_______________________________________________________________________________

بیشتر بخوانید: ایموجی سبزه ایرانیان به توئیتر آمد (+عکس)

_______________________________________________________________________________

این ایموجی نمادی از یک غذای ژاپنی به نام کامابوکو است، نوعی کیک ماهی که روی آن با یک شکل مارپیچ صورتی رنگ تزئین می شود. این ایموجی می تواند نماد @ در ایمیل هم باشد.

این ایموجی از دنیای کمیک استریپ ها گرفته شده که در آنجا معنی «دنگ!» (صدای به هم خوردن دو چیز) را می دهد. اگر از این ایموجی در چت استفاده کنید، به طرف صحبت خود یادآوری می کنید که از کوره در رفته یا به اصطلاح، پایش را از گلیمش درازتر کرده.

ما همیشه تصور می کنیم که ضربدر قرمز معنای ممنوعیت دارد. اما علاوه بر آن، این ایموجی در یک چت انگلیسی ممکن است نماد بوسه هم باشد.

در این ایموجی، ماسک «تنگو» به تصویر کشیده شده که یک روح خبیث در اسطوره شناسی ژاپنی است. «تنگو شدن» به معنای نشان دادن تکبر و خودپسندی است و با استفاده از آن به طرف صحبت خود در چت، خودبین شدنش را به او یادآوری می کنید.

شاید تصور کنید این ایموجی نماد یک چیز بد است، اما حقیقت آن است که کاملاً برعکس است. این ایموجی، «ناماهاگه»، دیو ژاپنی را ناشن می دهد که همه ی ارواح خبیثه را دور می کند.

_______________________________________________________________________________

بیشتر بخوانید: روز جهانی اموجی؛ بازگشت به نمادهای تصویری (+عکس)

_______________________________________________________________________________

منبع: روزیاتو

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ایموجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۷۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال حافظ امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر

دمی همدم و همراه شدن با حضرت حافظ پیشینه‌ای چند قرنی در میان ایرانیان و فرهنگ ایرانی دارد. بدون شک همه ایرانیان از خردسالی با حافظ و فال این شاعر و عارف نامی آشنایی دارند. 

به گزارش «زی‌سان»، حافظ‌خوانی در مراسم‌های مختلف همانند لحظه سال تحویل و شب یلدا، بخشی از فرهنگ و سنت دیرینه جامعه ایرانی است. در کنار خواندن غزلیات، گرفتن فال حافظ نیز یک رسم همیشگی برای ایرانیان است. 

این باور قدیمی در میان ایرانیان وجود دارد که حضرت حافظ داننده عالم نهان و غیب است و در لحظات مختلف با رجوع فال حافظ می‌توان تصمیم درست را گرفت. فال جمعه ۳۱ فروردین به تفال حافظ بدین گونه است:‌

صوفی بیا که خرقه سالوس برکشیم

وین نقش زرق را خط بطلان به سر کشیم

نذر و فتوح صومعه در وجه می‌نهیم

دلق ریا به آب خرابات برکشیم

فردا اگر نه روضه رضوان به ما دهند

غلمان ز روضه حور ز جنت به درکشیم

بیرون جهیم سرخوش و از بزم صوفیان

غارت کنیم باده و شاهد به بر کشیم

عشرت کنیم ور نه به حسرت کشندمان

روزی که رخت جان به جهانی دگر کشیم

سر خدا که در تتق غیب منزویست

مستانه‌اش نقاب ز رخسار برکشیم

کو جلوه‌ای ز ابروی او تا چو ماه نو

گوی سپهر در خم چوگان زر کشیم

حافظ نه حد ماست چنین لاف‌ها زدن

پای از گلیم خویش چرا بیشتر کشیم

تعبیر و تفسیر غزل

میل به ایجاد تغییر و تحولات مثبت در وجود تو نهادینه شده است، وقتی می‌خواهی تغییری ایجاد کنی، بی‌محابا به سمت آن می‌روی، اما بدان ابتدا باید مقدمات را فراهم کنی و بی‌گدار به آب نزنی. از یاد خدا غافل مشو و بیشتر با معبود خویش در ارتباط باش. از کار‌های ناشایست پرهیز کن، همه مشکلات با پول حل نمی‌شود. روزی می‌رسد که می‌بینی برای آخرت توشه‌ای غیر از گناه نداری. عجله کن و دست از گناه بردار. خوشگذرانی گناه نیست به شرط اینکه معصیت در آن نباشد. این گوی و این میدان، بسم الله بگو و پایت را از گلیمت درازتر نکن.

 

tags # فال حافظ ، فال سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • اعتراض شدید دقیقی به قضاوت وحید کاظمی
  • نا سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ ۳۱ فروردین
  • فال حافظ امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • دانشمندان: تصورات ما درباره غول‌های یخی اشتباه بود
  • آیت‌الله جنتی: امیدوارم رژیم کودک‌کش فهمیده باشد که دوران بی پاسخ ماندن جنایاتش به سر آمده/ هر حرکت نابجایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید
  • معنی حرکت دست آرائوخو پس از اخراج مقابل پاری سن ژرمن چیست؟
  • مایلی کهن: قلعه نویی به خاطر کلمه «مردک» شکایت کرده؛ معنی‌ بدی ندارد، یعنی مرد کوچک!
  • دبی به معنای واقعی غرق شد ! + ویدئو | تصاویری از باند پرواز فرودگاه در میان آب
  • چرا برخی نعمت‌ها بر بنی‌اسرائیل حرام شد؟