Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-29@07:18:47 GMT

ترامپ: دلار قوی به کارخانه‌ها آسیب زده است

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۷۷۴۴

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، موسسه مدیریت تامین آمریکا در گزارش جدید خود اعلام کرد که سطح تولیدات این کشور در ماه سپتامبر به پایین ترین میزان خود در طول یک دهه اخیر رسیده است و این خبر در کنار جنگ تجاری با چین، نگرانی ها نسبت به کاهش بیشتر رشد اقتصادی آمریکا را افزایش داده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این خبر بار دیگر سیاست های بانک مرکزی این کشور را به باد انتقاد گرفت و در پیامی توئیتری نوشت: همان طور که پیش‌بینی کرده بودم، جروم پاول (رئیس فدرال رزرو) و بقیه مدیران اجازه داده اند که دلار بیش از حد نیرومند شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش تولید از این نیرومندی در برابر تمام ارزها متاثر شده است. نرخ بهره خیلی بالا است، مدیران فدرال رزرو بدترین دشمنان خود هستند. آن ها از هیچ چیز سر در نمی‌آورند!

ترامپ از مدت ها پیش تاکنون به خاطر مساله نرخ بهره با مدیران فدرال رزرو و جروم پاول که یکی از منتقدان سرسخت کاهش شدید نرخ بهره است، درگیر شده است. در شرایطی که بانک های مرکزی اروپا و ژاپن نرخ بهره را به سطح منفی رسانده اند، ترامپ معتقد است که نرخ بهره ۱.۷۵ تا ۲ درصدی فعلی در آمریکا بیش از حد بالا است.

از ابتدای امسال تاکنون بانک مرکزی آمریکا دو مرتبه نرخ بهره را کاهش داده است اما شکاف بین نرخ بهره در دو سوی اقیانوس اطلس زیاد است و همین مساله باعث رسیدن دلار به قله دو ساله در روزهای اخیر شده است.

برخلاف ترامپ، به نظر نمی‌رسد مدیران بانک مرکزی آمریکا خیلی برای رساندن نرخ بهره به سطح نزدیک به صفر عجله ای داشته باشند. چارلز اوانز، مدیر دفتر منطقه ای فدرال رزرو در شیکاگو که برای دیدار با مدیران بانک مرکزی اروپا به شهر فرانکفورت سفر کرده است، به خبرنگاران گفت که فدرال رزرو می تواند نرخ بهره را در سطح فعلی حفظ کند. یکی از منابع آگاه در بانک مرکزی آمریکا نیز به رویترز اطلاع داده است که در روزهای اخیر شمار طرفداران حفظ نرخ بهره در سطح فعلی و یا کاهش بسیار محدود آن افزایش پیدا کرده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق ناگهانی برای ثروت ترامپ | حضور در جمع ۵۰۰ میلیاردر جهان

به گزارش همشهری آنلاین در حالی که تصور می رفت امپراتوری تجاری دونالد ترامپ روز دوشنبه به مخاطره بیافتد، در عوض، این روز به بزرگترین روز برای ثروت رئیس جمهور سابق آمریکا تبدیل شد. ترامپ با مهلتی برای ارسال وثیقه بیش از ۵۰۰ میلیون دلاری در دعوای کلاهبرداری در نیویورک روبرو بود اما دادگاه استیناف ایالتی با کاهش این مبلغ به ۱۷۵ میلیون دلار، به کمک او آمد. ترامپ می‌گوید این مبلغ را پوشش خواهد داد. همزمان، «گروه رسانه‌ و فناوری ترامپ» که شرکت شبکه اجتماعی او است، یک فرآیند ادغام ۲۹ ماهه را به پایان رساند و اکنون سهامی به ارزش میلیاردها دلار روی کاغذ، رسما متعلق به ترامپ است.

در مجموع، دارایی خالص ترامپ، بیش از چهار میلیارد دلار افزایش یافت. این به معنای آن است که برای اولین بار، ترامپ با ثروتی معادل ۶.۵ میلیارد دلار، به جمع ۵۰۰ ثروتمند برتر جهان در فهرست میلیاردرهای بلومبرگ پیوست.

اریک ترامپ، معاون اجرایی سازمان ترامپ در بیانیه‌ای گفت: ما شرکت بزرگی داریم و بی نهایت، مفتخریم.

ترامپ ۷۷ ساله، تمام عمرش ثروتمند بوده است. اما ثروت او که قبلا به ۳.۱ میلیارد دلار می رسید، عمدتا شامل املاک و مستغلات است که مشخص شد ارزش آنها و شرکتش به مدت بیش از یک دهه، میلیاردها دلار در سال افزایش یافته است تا شرایط بهتری در زمینه وامها داشته باشند.

اما ثروت غیر نقدی او قبل از مهلت روز دوشنبه برای پرداخت ۴۵۴ میلیون دلار وثیقه یا ارسال اوراق ضمانت برای ۱۲۰ درصد از حکم قاضی در حالی که او درخواست تجدید نظر می کند، یک بحران مالی بالقوه ایجاد کرده بود. لتیشیا جیمز، دادستان کل نیویورک، اعلام کرده بود در صورت عدم عمل به این حکم توسط ترامپ، آماده است تا دارایی‌های او را مصادره کند.

ترامپ متعهد شد که به سرعت پول نقد یا اوراق ضمانت را برای پوشش مبلغ کاهش یافته، ارسال کند. در حال حاضر، او نمی تواند درآمد حاصل از ادغام شرکت ترامپ مدیا با شرکت دیجیتال ورلد را دریافت کند، زیرا سهام او به مدت تقریبا شش ماه، بلوکه شده است.

سهام شرکت دیجیتال ورلد در معاملات روز دوشنبه، در ۴۹.۹۵ دلار بسته شد که حدود ۱۸۵ درصد از ابتدای سال افزایش نشان می دهد. به این ترتیب، ارزش ۵۸ درصد از سهام ترامپ در این شرکت، به ۳.۹ میلیارد دلار می رسد.

تکمیل ادغام این دو شرکت که بر موانعی از جمله تحقیق و توافق با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و شکایتهای لحظه آخری مدیران و سرمایه گذاران چیره شد، به معنای آن است که این سهام، اکنون در محاسبه بلومبرگ از ارزش خالص ترامپ لحاظ شده است. پیش از این، طبق آخرین فرم افشای مالی ترامپ، سهام او تنها ۲۲.۵ میلیون دلار ارزش داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شاخص ثروت بلومبرگ که ثروت ترامپ را از سال ۲۰۱۵ محاسبه کرده است، نشان می دهد ثروت اصلاح شده او که مشغول مبارزات انتخاباتی برای بازگشت به کاخ سفید است، ارزشی برابر با ثروت جو ریکتس، گوردون گتی و تونی جیمز دارد.

کد خبر 840836 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا دونالد ترامپ

دیگر خبرها

  • صعود ۳۰ درصدی سهام رسانه‌های اجتماعی ترامپ
  • بی‌خبری پرسپولیس از نامه بورس به بانک ملت
  • ثبات قیمت جهانی طلا همچنان پابرجاست
  • سهام شرکت شبکه اجتماعی ترامپ ۳۰ درصد صعود کرد
  • اثرگذاری خدمات شهرداری قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • ترامپ در جمع ۵۰۰ ثروتمند جهان
  • گلخانه‌داران و باغداران استان مرکزی هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند
  • اتفاق ناگهانی برای ثروت ترامپ | حضور در جمع ۵۰۰ میلیاردر جهان
  • ترامپ به جمع ۵۰۰ میلیاردر برتر جهان پیوست
  • قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد