Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد خان بیگی مدیر کل پژوهش وزارت نفت امروز در ششمین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه ها، پژوهش ها و مراکز آموزش عالی که هم اکنون در وزارت علوم در حال برگزاری است، اظهار داشت: ۲-۳ سال پیش هم کلامی و هم زبانی برای اجرای طرح های موفق با دانشگاه ها نداشتیم اما امروز به یک تفاهم مشترک در ارتباط با طرح ها و پروژه ها رسیده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه با ابلاغ وزیر نفت تا یک ماه آینده درب این وزارتخانه به روی دانشجویان باز خواهد شد، افزود: دانشجویان می توانند به حوزه صنعت نفت وارد شوند و با مشکلات و چالش های این حوزه آشنا شوند. ما علاوه بر برنامه بازدید، برنامه توجیهی و توسعه شایستگی های مورد نیاز افراد برای کارکردن در صنعت نفت را در دستور کار خود داریم.

مدیر کل پژوهش وزارت نفت ادامه داد: برنامه دیگر این وزارتخانه برای ارتباط بیشتر با دانشگاه ها در نظر گرفتن فرصت مطالعاتی و حضور اساتید در بدنه صنعت نفت است که در این رابطه ۳۰۰ عنوان طرح تدارک دیده شده که در دل هر کدام از این طرح ها، چندین پروژه گنجانده شده است.

وی با بیان این مطلب که اساتید از مهرماه می توانند در حوزه صنعت نفت حاضر شوند، اظهار داشت: فرصت مطالعاتی که برای این اساتید در نظر گرفته شده، سه ماه تا یک سال است و تا سقف ۳۲ میلیون تومان از طرح های پژوهشی آنها حمایت می کنیم.

خان بیگی با اشاره به اینکه اعطای گرنت فناوری و پژوهانه از دیگر اقدامات این وزارتخانه به شمار می رود، تصریح کرد: اعطای این گرنت برای کارهایی است که دغدغه صنعت نبوده و ۵ تا ۱۰ سال آینده به آن خواهیم رسید. البته این اقدامات مرتبط با صنعت نفت بوده که تا یک ماه آینده ابلاغ و آغاز خواهد شد.

مدیر کل پژوهش وزارت نفت گفت: وزارت نفت ۹ قرارداد بالادستی با ۹ دانشگاه، ایجاد ۱۲ انستیتو حوزه پائین دستی با ۱۲ دانشگاه و ۵ طرح اکتشافی با ۵ دانشگاه را در دستور کار خود دارد که وزیر نفت از این طرح ها استقبال کرد و معتقد است که تعداد آنها باید افزایش یابد. استقبال دانشگاه ها نیز از این طرح ها زیاد بوده است.

خان بیگی با اشاره به اینکه ما می خواهیم موتور حل مسئله صنعت در دانشگاه ها بسازیم، خاطرنشان کرد: باید اذعان کنم تحریم ها برای ما فرصت های بسیاری را ایجاد کرده واین موضوع کاملاً ملموس بوده و شعاری نیست.

کد خبر 4734873 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت نفت دانشگاه ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی تکمیل ظرفیت اربعین 98 سازمان سنجش دانشگاه پیام نور وزارت بهداشت دانشگاه تهران آموزش پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعضای هیات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۷۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و فرهنگ، باتوجه‌به گسترش روزافزون فعالیت‌ها و خدمات در فضای مجازی، شناخت، تجزیه‌وتحلیل و در کل پژوهش در حوزه فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای در دنیا پیدا کرده است. در این راستا و به دلیل فقدان پژوهش متمرکز بر روی وب در کشور، ایده‌ای با نام «وب پژوهی» از سال ۹۴ در دانشگاه علم و فرهنگ شکل گرفت.

خوشبختانه موضوع «وب پژوهی» مورد استقبال جامعه علمی کشور قرار گرفته است و مقالات و پژوهش‌های متعددی به زبان‌های فارسی و انگلیسی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که آثار پذیرفته شده در پایگاه‌های معتبر علمی داخلی نظیر SID و ISC و خارجی نظیر IEEE Xplore نمایه شده است.

کد خبر 6087272

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود