Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@02:02:09 GMT

با وای فای افراد پشت دیوار را شناسایی کنید

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۸۰۲۲

با وای فای افراد پشت دیوار را شناسایی کنید

نوع خاصی از فناوری وای فای شناسایی افراد از پشت دیوار را بدون نیاز به استفاده از هیچ گونه ابزار دیگری ممکن می کند.

استفاده از این فناوری کاربردهای امنیتی گوناگونی خواهد داشت و برای ارتقای امنیت منازل، بانک ها و سازمان های اداری و تجاری مختلف قابل استفاده است.

این سیستم جدید وای – فای که توسط پرفسور یاسمین مستوفی یکی از محققان دانشگاه سانتا باربارا کالیفرنیا ابداع شده، XModal-ID نام دارد و با بررسی تصاویر ویدئویی قبلا ضبط شده از راه رفتن افراد شاغل و حاضر در منازل یا محل کار به درک و دانش بالایی از الگوهای حرکتی انسان ها دست یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیستم مبتنی بر وای – فای با مدل سازی سه بعدی الگوهای راه رفتن افراد با دقت بالایی قادر به شناسایی هر فردی است که در فاصله ای نسبتا دور و در پشت دیوارها در حال حرکت است. اگر این سیستم حضور اشخاص را تشخیص دهد پیام هشداری را برای افراد از قبل مشخص شده ارسال می کند.

سیستم یادشده با دریافت اطلاعات ۱۴۸۸ فایل ویدئویی موفق به شناسایی افراد مشکوک با دقت ۸۴ درصد شده است.

پرفسور مستوفی در این مورد گفته است: سیستم یادشده برای شناسایی افراد از طریق گیرنده ها و دریافت کننده های وای – فای نیاز به هیچ گونه ابزار اضافی ندارد و به خصوص از آن می توان برای تسهیل فعالیت های پلیس و نیروهای قضایی و انتظامی استفاده کرد. از جمله کاربردهای این فناوری متمایز کردن سریع اهالی یک منزل از اشخاص ناشناس از طریق ثبت الگوهای حرکتی افراد مجاز با استفاده از فناوری مدل سازی سه بعدی ویدئویی است./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۸۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان قتل مرد ۳۵ ساله ارومیه‌ای در تکاب

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی گفت: عاملان قتل مرد ۳۵ ساله ارومیه‌ای که پس از قتل این فرد متواری شده بودند، در شهرستان تکاب شناسایی و بازداشت شدند.

صادق شکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به دستگیری عاملان قتل مرد ۳۵ ساله در ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ اظهار کرد: متعاقب وقوع نزاع درگیری منجر به قتل با سلاح سرد در یکی از محلات ارومیه رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله با حضور کارآگاهان در صحنه و انجام تحقیقات میدانی مشخص شد مقتول در محدوده نزدیک به منزلشان با افراد ناشناس قرار ملاقات داشته که پس از حضور در محل قرار، توسط افراد ناشناس بر اثر اصابت جسم برنده به شدت مجروح و قبل هر اقدام درمانی در محل فوت شده است.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس اطلاعات واصله و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی افسران جنایی موفق به شناسایی افراد شدند.

شکری ادامه داد: افراد شناسایی شده با خودرو سمند متواری شده بودند که با رصد اطلاعاتی از طریق سامانه‌های پایشی مسیر فرار آنان شناسایی و در نهایت امروز با اجرای طرح مهار با همکاری پلیس آگاهی تکاب همه متهمان دستگیر که پس از بازجویی‌های پلیسی به شرکت در نزاع و مجروح ساختن مقتول اقرار و اعتراف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شدند.

کد خبر 747028

دیگر خبرها

  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود
  • دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون در قم بهره برداری شد
  • قاتلان مرد ۳۵ ساله در ارومیه دستگیر شدند
  • دستگیری عاملان قتل مرد ۳۵ ساله ارومیه‌ای در تکاب
  • هوش مصنوعی چه نقشی در مدیریت شهر دارد؟
  • شناسایی ۲هزار و ۵۰۰ واحد صنفی با فاضلاب غیراستاندارد/همه بیمارستان‌های مشهد سیستم پیش‌تصفیه ندارند
  • شناسایی ۸۳۱ مکان پرخطر در قم
  • سیدافقهی: خانه نخبگان راه‌اندازی می‌شود/ سبحانیان: دغدغه ما جذب نخبگان در سیستم است
  • رقیب چینی تویوتا لندکروزر با قدرت ۶۷۰ اسب بخار معرفی شد + عکس