Web Analytics Made Easy - Statcounter

از کاهش ۱۴ درصدی تصادفات جاده ای استان گلستان در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سرهنگ «علی عبدی» امروز(چهارشنبه 10 مهر) در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد 6 ماهه پلیس راه استان گلستان، گفت: اظهارداشت: تعداد تصادفات جاده ای استان در این مدت 14 درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس پلیس راه گلستان با بیان اینکه در این مدت 168 نفر در سوانح ترافیکی استان جان خود را از دست دادند، افزود: این تعداد فوتی در مقایسه با سال گذشته 9 درصد کاهش داشته است.

 

وی تصریح کرد: در 6 ماهه امسال یک هزار و 417 نفر در تصادفات جاده ای استان مجروح شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد کاهش تعداد مجروحان نیز از ابتدای امسال در تصادفات جاده‌ای استان یکهزار و 417 نفر بوده که 11 درصد کاهش یافته است.

 

عبدی با اشاره به شناسایی 131 نقطه پرتصادف در جاده های استان، اظهارداشت: تا کنون 48 نقطه پرخطر و تصادف آشکارسازی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در اواخر سال گذشته ایمن‌سازی 20 بریدگی ناایمن در استان به تصویب رسید که تا کنون اصلاح یک بریدگی به اتمام رسیده و تا 15 مهر دو بریدگی نیز در ورودی و خروجی گرگان ایمن‌سازی می شوند.

 

رئیس پلیس راه گلستان از اصلاح و ایمن سازی این 20 بریدگی تا پایان سال 99 خبر داد و گفت: دستگاه‌های متولی نیز در این زمینه فعالیت های خود را آغاز کرده‌اند.

 

وی در ادامه عدم توجه به جلو با 29 درصد، رعایت عدم حق تقدم با 19 درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با 13 درصد را بیشترین علت تصادفات در جاده‌های استان در 6 ماهه نخست امسال برشمرد.

 

عبدی افزود: بیشترین تصادفات جاده‌های استان بین ساعت 16 تا 20 رخ می دهد.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین مسجد پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی خبرگزاری شبستان کانون های مساجد ارزانی علی عبدی رئیس پلیس راه گلستان تصادفات جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۸۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش امانی ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در مسیرهای اربعینی نزدیک به ۱۳۰ نقطه حادثه خیز وجود دارد که تا امروز توانستیم ۷۰ نقطه حادثه خیز را برطرف کنم.

وی گفت: ۸۷۸ نقطه حادثه خیز در مجموع در جاده‌های کشور وجود داشت که از یک هزار و ۵۰۰ نقطه که به دولت تعهد داده بودیم در سال گذشته نزدیک به ۷۶۰ نقطه حادثه خیز را برطرف کنیم و برنامه این است که تا پایان این دولت تمام این نقاط حادثه خیز را در سطح جاده‌های کشور برطرف کنیم.

وی با اشاره به نیاز اساسی زائران اربعین به ناوگان حمل و نقل و سهولت در تردد آنها تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی در حال برنامه‌ریزی برای واردات و همچنین استفاده از محصولات داخلی در راستای تکمیل ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: در حال رایزنی با طرف عراقی هستیم تا بتوانیم از ناوگان حمل و نقل این کشور برای جا به جایی آسان زائران در مرزها استفاده کنیم.

وی درباره مشکلات موجود در مسیر منتهی به مرز شلمچه و ناایمن بودن جاده اهواز به خرمشهر گفت: ما در سال گذشته بیش از ۲ هزار و پانصد میلیارد تومان طرح برای راه‌های اربعینی تعریف کردیم و امسال هم این طرح ادامه دارد که بخشی از مطالبات پیمانکاران تأمین اعتبار شده است و ایمن سازی جاده اهواز به خرمشهر در اولویت کار ما قرار گرفته تا هم در تکمیل بزرگراه و هم در تأمین روشنایی و رفع مشکلات موجود آن اقداماتی انجام شود که در ایام اربعین حسینی بخشی از آن قابل استفاده باشد.

کد خبر 6087669

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه