Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا فلاحی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان در بازدید استاندار سمنان از شهرک جدید در حال ساخت روستای حسین‌آباد کالپوش میامی ضمن بیان اینکه حادثه رانش زمین در این منطقه سال گذشته باعث تخریب منازل مسکونی شد به‌نحوی‌که دیگر سکونت در این منازل برای مردم ایمن نبود، گفت: بنیاد مسکن در این برهه اقدام به شناسایی واحد‌هایی که در اولویت بودند کرد و همچنین باکار کارشناسی متعددی که برای جانمایی روستا صورت گرفت، ماشین‌آلات در این منطقه برای آماده‌سازی سایت جدید شهرک به کار گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ضمن بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد این کار توسط ماشین‌آلات بنیاد مسکن انجام‌شده است، افزود: ۱۸ هزار مترمکعب خاک‌برداری به‌صورت کامل در این سایت انجام‌شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان بابیان اینکه بالغ‌بر پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این شهرک در نظر گرفته‌شده است، ابراز داشت: از این میزان دو میلیارد تومان آن به‌صورت بلاعوض است که برای ساکنان این منطقه در نظر گرفته شد.

فلاحی بابیان اینکه بالغ‌بر ۱۰۰ قطعه برای مردمی که منازل آن‌ها آسیب دید در این منطقه امکان‌سنجی شده است، تصریح کرد: به ۷۴ خانوار در حال حاضر در این سایت زمین واگذارشده است.

او بابیان اینکه حسین‌آباد کالپوش دارای سه هزار و ۵۰۰ نفر سکنه است، افزود: رانش زمین باعث خسارت بسیاری به زیرساخت‌ها و منازل مسکونی این حوزه شد که امیدواریم در سایت جدید بتوانیم شاهد افزایش رضایت‌مندی مردم باشیم.

انتهای پیام / م

۱۸ هزار مترمکعب خاک‌برداری در سایت جدید حسین‌آباد کالپوش انجام شد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن حوادث طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۸۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۲ هزار مسکن ملی در شهرهای یزد/رشد ۳ برابری مقاوم‌سازی روستا

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نادریان زاده ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هزار و ۱۰۰ واحد در دست احداث، طرح مسکن شهری است که دو ساله تحویل می‌شود و ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد نیز طرح نهضت ملی مسکن است که ۲ هزار و ۷۶۵ واحد آن خرداد سال آینده واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه این واحدها به صورت بنیاد ساخت و گروه ساخت در حال احداث است، مشارکت مردم و پرداخت به موقع آورده را در اتمام طرح‌ها بسیار مؤثر عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد با اشاره به تنوع فعالیت‌های این اداره کل یکی از این اقدامات را واگذاری زمین در روستاها و مقاوم سازی مسکن روستایی عنوان کرد.

نادریان زاده افزود: عملکرد اداره کل در دو سال و نیم گذشته سه برابر افزایش یافته است به طوری که از ۴۵ هزار واحد مسکونی روستایی موجود در استان نیمی از آنها بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ مقاوم سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان یزد یکی دیگر از اقدامات را جبران خسارت سیلاب سال گذشته اعلام کرد و افزود: با توجه به مسئولیت در قبال جبران خسارت وارده به واحدها شامل تخریب کامل یا نیمه تخریب در سیلاب سال گذشته در استان، ۶ هزار و ۵۰۰ فقره جبران خسارت با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.

وی همچنین عملکرد حوزه صدور سند مالکیت زمین را تشریح کرد و افزود: استان با توجه به افزایش ۲۳۰ درصدی در صدور سند مالکیت زمین حائز رتبه اول کشور شد.

کد خبر 6079869

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد
  • زیرسازی و آسفالت راه ۱۷ روستای خوسف
  • دیدار مدیرکل بنیاد مسکن استان با امام جمعه قزوین
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاهای تهران
  • پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان
  • ساخت ۲۲ هزار مسکن ملی در شهرهای یزد/رشد ۳ برابری مقاوم‌سازی روستا
  • عملیاتی‌شدن طرح هادی در ۶۹۱ روستای خراسان جنوبی
  • واگذاری ۲ هزار و ۸۰۰ قطعه زمین در استان قزوین 
  • زمین لرزه فاضل آباد گلستان را لرزاند