Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@23:30:27 GMT

مهدوی: قضاوت در مورد استراماچونی اشتباه است

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۸۷۷۳

مهدوی: قضاوت در مورد استراماچونی اشتباه است

تیم ملی نوجوانان با اقتدار از مرحله گروهی به مرحله نهایی جام ملت ها صعود کرد و سال آینده باید در بحرین برای کسب سهمیه جام جهانی با حریفان مبارزه کند.

به گزارش "ورزش سه"، به همین بهانه دقایقی با محمد رضا مهدوی گفتگو کردیم. مربی تیم ملی نوجوانان. هر چند صحبت های ما به استقلال هم کشیده شد. به اتفاق این گفتگو را می خوانیم:

 

*بازی های مقدماتی با اتفاقات خوب برای تیم ملی نوجوانان در همدان همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خدا رو شکر. ما 6 تا 7 ماه سخت و فشرده را پشت سر گذاشتیم. بازیکنان زیادی از سوی استعداد یاب ها به ما معرفی شدند که کار گزینش این بازیکنان زمان زیادی برد. مضاف بر اینکه یک سری از بازی ها را خودمان دیدیم و دست به انتخاب بازیکن زدیم. در این مسیر حضور دردو تورنمنت تاجیکستان و چین را تجربه کردیم که این بازی ها کمک زیادی به ما برای انتخاب تیم نهایی کرد و خدا رو شکر که در بازی های مقدماتی با اقتدار ظاهر شدیم و با کسب 9 امتیاز و زدن 19 گل و خوردن تنها یک گل صعود کردیم. ضمن اینکه در سه بازی انجام داده بازیکنان ما کارت زرد و قرمز دریافت نکردند.

 

*نتایج تورنمنت چین و تاجیکستان با یک سری انتقاداتی همراه بود. چطور با این مسئله کنار آمدید که به نظر می رسید این انتقادات روی روحیه تیم تاثیر منفی بگذارد.

 

*متاسفانه انتقادات زیادی دراین بین مطرح شد اما در نهایت تیم ملی نوجوانان با بازی خوب خود در همدان پاسخ خوبی به این انتقادات داد. ما دو تیم برای حضور دراین 2 تورنمنت آماده کردیم و هدف کسب تجربه اندوزی و شناخت نقاط ضعف و قوت تیم و هم چنین انتخاب تیم نهایی بود نه کسب نتیجه. از سویی همیشه هدف تیم های پایه باید معرفی بازیکن جدید به فوتبال کشور باشد نه نتیجه گرایی. خب انتقادات خیلی ما و دیگر اعضای تیم را اذیت کرد. اما با همه مشکلاتی که در مسیر وجود داشت دستاورد تیم در همدان برای فوتبال کشور خوب بود. همان طور که اشاره کردم ما 19 گل زدیم و تنها یک گل خوردیم و با همه دغدغه هایی که در مورد مسایل اخلاقی وجود داشت تیم هیچ کارت زرد و قرمزی دریافت نکرد. ما در این بازی ها هم یک تیم جدید به فوتبال کشور معرفی کردیم و هم سبک بازی خوبی را ارایه دادیم. حسین عبدی با درایتی که داشت طی 7 ماه با یک برنامه ریزی اصولی کاری کرد که هدف تیم ملی نوجوانان نهایی شود. خوشبختانه آقای تاج، ساکت، هاشمیان و شکوری در همدان حاضر شدند و ضمن حمایت از تیم بازی تیم ملی نوجوانان را دیدند. هم چنین آقای ویلموتس بازی آخر تیم ملی نوجوانان را تماشا کرد وهمه از روند تیم راضی بودند و این برای ما جای خوشحالی داشت. البته که در بحران به وجود آمده پیش از بازی ها به خوبی آقای تاج و ساکت از تیم حمایت کردند. مربیان تیم های پایه و خیلی از کسانی که در فوتبال پایه خبره هستند و بازی ها را تماشا کردند از روند کاری تیم راضی بودند و به ما تبریک گفتند که این برای ما جای خوشحالی دارد.

 

*دست کم نتایج تورنمنت چین و تاجیکستان به شما ثابت کرد در فوتبال پایه سطح تیم ها به هم نزدیک است و برای صعود به جام جهانی خیلی باید زحمت کشید و دیگر نمی شود از روی اسم کشورها در مورد تیم ها نظر داد.

 

نمی دانم آیا واژه ای بالاتر از سخت وجود دارد که من بکار ببرم یا نه. باید به سرعت کار را استارت بزنیم. باید از کوچک ترین فرصت ها برای تقویت و آماده سازی تیم بهره ببریم چون مسیر، مسیر بسیار سختی است. اما در جام ملت ها می توانیم از این 23 بازیکنی که در اختیار داریم بهره ببریم و در ادامه اگر قصد اضافه کردن بازیکن جدیدی داشته باشیم باید نفراتی گزینش کنیم که 9 ماه کوچک تر باشند. همواره آقای ساکت از ما حمایت کردند که جای تشکر دارد و امیدواریم به زودی برنامه های آماده سازی تیم آغاز شود.

 

*بپردازیم به استقلال. به عنوان یک استقلای چه دیدگاهی در مورد استقلال استراماچونی داری؟

 

من ابتدای فصل هم در مصاحبه با یکی از سایت ها به این نکته اشاره کردم. باید به استراماچونی فرصت بدهیم. استقلال و پرسپولیس که من در هر دو تای آنها بازی کردم تیم های بزرگی هستند و نمی شود دراین تیم ها عجولانه و کودکانه تصمیم گرفت. برای آوردن استراماچونی به استقلال و همین طور ساختن تیم جدید هزینه شده است و باید به این مربی فرصت بدهیم. ابتدا فوتبال ایران را بشناسد. بعد استقلال را و در ادامه تفکرات تاکتیکی خود را در تیم پیاده کند. متاسفانه با حضور استراماچونی اتفاقاتی در استقلال رخ داد از ابتدای فصل که به ضرر تیم تمام شد. دربی زودهنگام که کمی شرایط را سخت کرد. این بازی حساسیت های خاص خود را دارد و دیدید که پیش از این بازی برای برخی از بازیکنان مصدومیت ها و محرومیت هایی به وجود آمد. به واقع شرایط برای این مربی خوب پیش نرفت. اما برد در برابر گل ریحان اتفاق خوبی برای استقلال بود و امیدوارم این شروع خوب ادامه پیدا کند. و باز تاکید می کنم اکنون قضاوت کردن در مورد استراماچونی اشتباه است.

محمد رضا مهدوی دسته یک

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: دسته یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۸۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی سختی را پشت سر گذاشتیم/ حریف از اشتباه ما استفاده کرد

به گزارش خبرنگار مهر، روزبه چشمی پس از پیروزی سه بر دو تیمش برابر شمس آذر قزوین گفت: می توانستیم با همان سه گل به پیروزی برسیم اما اشتباهات ما در دقایق پایانی باعث شد دو بار دروازه مان باز شود.

وی ادامه داد: نباید غفلت می کردیم البته حریف در دقایق پایانی فشار زیادی روی دروازه ما آورده بود ولی ما نباید به راحتی اجازه گلزنی به آنها می دادیم، خوشحالم که توانستیم سه امتیاز این دیدار را از آن خود کنیم.

چشمی در ادامه گفت: همه بازی هایی که برای استقلال مانده سخت است باید با تمرکز کامل به مصاف تراکتور و دیگر حریفان مان برویم تا بتوانیم جام را بالای سر ببریم.

وی در پایان با تشکر از هواداران استقلال گفت: از طرفداران استقلال تشکر ویژه دارم، فکر نمی کردم ورزشگاه اینقدر تماشاگر داشته باشد حمایت آنها باعث برد ما شد و آرزو می کنم در چند هفته مانده ما را تنها نگذاشته و با حمایت خودشان ضامن موفقیت مان در دیدارهای بعدی باشند.

کد خبر 6082828

دیگر خبرها

  • اعتراض شدید دقیقی به قضاوت وحید کاظمی
  • رضاوند: ۶ بازی و ۶ فینال مانده است
  • بازی سختی را پشت سر گذاشتیم/ حریف از اشتباه ما استفاده کرد
  • پنالتی استقلال درست نبود/ پنالتی شمس آذر گرفته نشد
  • سعید دقیقی: پنالتی استقلال درست نبود/ پنالتی شمس آذر گرفته نشد
  • مدافع شمس آذر باید اخراج می شد/ پنالتی استقلال درست بود
  • کارشناس پنالتی جنجالی استقلال : داور خیلی مشکوک قضاوت می کند
  • فنایی درباره پنالتی جنجالی استقلال : داور خیلی مشکوک قضاوت می کند
  • اوزونیدیس: چیزی از استقلال ندیدیم و بازی مساوی شد!
  • حرف‌های جنجالی‌ترین کمک داور تاریخ لیگ برتر