Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@16:54:43 GMT

پیگیری ثبت بندرعباس در شبکه شهرهای خلاق

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۹۳۳۸

پیگیری ثبت بندرعباس در شبکه شهرهای خلاق

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عباس امینی زاده در نشست مشترک با مدیرکل و معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، اظهار کرد: کار کردن در حوزه فرهنگ نیازمند اقتصاد خوب است.

وی با اشاره به اینکه تلاشهای اداره کل فرهنگ و ارشاد استان جای تقدیر دارد، افزود: نگاه کنونی این اداره‌کل، چشم‌انداز قابل توجه و بلندی در حوزه فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار بندرعباس خاطرنشان کرد: اگر مایحتاج و زیرساخت فرهنگ و هنر فراهم نباشد، نمی‌توان این حوزه را به جایگاه مورد انتظار رساند.

امینی‌زاده با تاکید براینکه فرهنگ و هنر در دنیای امروز با اقتصاد یک ارتباط نزدیک دارد، بیان کرد: کار فرهنگی بدون توجه به اقتصاد، توجیه قابل توجهی ندارد و نیاز است به این حوزه با نگاه قوی‌تر و جامع‌تری بپردازیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: علاقمندی به فرهنگ و هنر یک موضوع فطری در وجود انسانها است و هیچ انسانی نیست که از یک موضوع فرهنگی و هنری استقبال نکند.

وی ادامه داد: باید برای رفاه مردم و پاسخ به نیاز آنها، در ایجاد زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری تلاش کنیم.

امینی‌زاده با اشاره به تلاش شهرداری برای ثبت بندرعباس در شبکه جهانی شهرهای خلاق، اظهار کرد: اغلب شهرهای دنیا بعد از چالش‌های اقتصادی، نگاه خود را از سرمایه‌گذاری کلان تغییر داده و به سمت اشتغال خرد روی آورده اند و یونسکو نیز در این حوزه شبکه شهرهای خلاق را راه‌اندازی کرده و با این رویکرد به دنبال تقویت و حفاظت از فرهنگ بومی است.

شهردار بندرعباس اضافه کرد: اگر موضوع شهر خلاق را دنبال می‌کنیم، به این معنی نیست که همه بخش‌ها و جوانب شهر بدون عیب است و ما شعار شهر خلاق را بدهیم.

وی گفت: یونسکو به دنبال توانمندی فیزیکی و کالبدی نیست و فقط توانمندی فطری و ظرفیت های فردی و رونق‌بخشی اقتصاد خرد را دنبال می‌کند و نباید فکر کنیم که همه شهرهایی که به این شبکه پیوسته اند، هیچ مشکلی ندارند.

شهردار بندرعباس با اظهار اینکه یونسکو از راه‌اندازی شبکه شهرهای خلاق دنیا قصد کمک به اقتصاد خرد را دارد، تصریح کرد: می توان از فرهنک و هنر بومی در توسعه اشتغال خرد شهر بندرعباس و استان استفاده کرد.

وی افزود: مبنای ما در پیوستن به شبکه شهرهای خلاق ایجاد و رونق‌بخشی به اشتغال خرد است.

وی در انتها نیز عنوان کرد: پیشنهادات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایجاد گذر فرهنگی، پردیس سینمایی و... قابل توجه است و شهرداری در اجرای آنها مشارکت می‌کند.

اضافه می‌شود، در ادامه پیرامون موضوعات و اهداف مشترک دو طرف بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اشتغال شهرداری فرهنگ و ارشاد برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۹۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری کنترل سرعت شبکه حمل‌ونقل عمومی با استفاده از سامانه‌های هوشمند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در ﻧﺸﺴﺖ ۱۳۵ ﻛﻤﯿﺴﯿﻮﻥ ایمنی راه‌های کشور، به ابلاغ احکام برنامه هفتم توسعه درباره کاهش سالیانه ۱۰ درصدی جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و تحقق آن را به‌عنوان یکی از نقاط آسیب، جدی دانست که باید در کانون برنامه‌ریزی دستگاه‌های مسئول قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی بیان‌داشت: این مهم با تأکید رییس‌جمهور به‌عنوان یک کار ویژه در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

بذرپاش گفت: در نوروز ۱۴۰۳، هماهنگی میان دستگاه‌ها با کاهش جان‌باختگان جاده‌ای در طرح نوروزی همراه شد که آمار نهایی آن توسط مراجع مسئول اعلام خواهد شد، اما حتی یک جان‌باخته هم زیاد است و باید برای پیشگیری از آن تدابیری اتخاذ کرد.

وی افزود: تحقق هدفگذاری کاهش ۱۰ درصدی برنامه هفتم توسعه به‌عنوان نقشه مسیر، ایمنی بخشی به راه‌های کشور، در راس سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی، رفع نقاط پرتصادف را یکی از اصلی‌ترین محور‌های کار وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: در همین راستا در سال گذشته ۷۲۵ نقطه پر تصادف رفع شد و طبق هدفگذاری انجام شده با مجموعه پلیس، ۴۲۵ نقطه پر تصادف دیگر تا پایان دولت برطرف خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه هماهنگی و انسجام میان دستگاه‌های اقدام کننده و مسئول در کاهش تعداد جان‌باختگان تصادفات لازم است، به اقدامات هماهنگ دستگاه‌ها اشاره کرد و ادامه‌داد: از جمله این موارد، امدادرسانی‌های فوری به سانحه‌دیدگان تصادفات رانندگی، رساندن هرچه سریع‌تر آنها به مراکز پزشکی و ارائه خدمات درمانی به هنگام و اثربخش، برنامه‌های تبلیغی و ترویجی با هدف هشدار به رانندگی پر خطر، اعمال قانونی جرایم رانندگی برای کسانی که قوانین و الزامات رانندگی ایمن را رعایت نمی‌کنند و جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند، است.

بذرپاش اضافه‌کرد: پیگیری توسعه ناوگان، کنترل سرعت و رفتار‌های شبکه حمل‌ونقل عمومی کشور با استفاده از سامانه‌های هوشمند مثل سامانه «سپهتن» که باید در آینده توسعه بیشتری یابد، به صورت توامان می‌تواند به سفر ایمن در جاده‌ها منجر شود.

ﻧﺸﺴﺖ ۱۳۵ ﻛﻤﯿﺴﯿﻮﻥ ایمنی راه‌های کشور با دستور کار ارایه گزارش عملکرد دستگاه‌ها در سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ و ارائه پیشنهاد و برنامه عملیاتی در راستای تحقق کاهش ۵۰ درصدی جان‌باختگان در طول برنامه هفتم توسعه (سالی ۱۰ درصد) توسط دستگاه‌های مسئول و عضو کمیسیون برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»
  • برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • ضرورت اشاعه فرهنگ مشارکت مردمی در اقتصاد
  • پیگیری کنترل سرعت شبکه حمل‌ونقل عمومی با استفاده از سامانه‌های هوشمند
  • کمبود شیرخشک آپتامیل پپتی ۲
  • چگونه می‌توانیم در خانه‌های خلاق ایرانی یک ایده را به محصول تبدیل کنیم؟