Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حج و زیارت استان گیلان گفت: ۳۱ هزار و ۵۰۰ زائر گیلانی اربعین تاکنون در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند. ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حسن فعال صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته حدود 24 هزار زائر گیلانی برای حضور در اجتماع بزرگ اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌ بودند اظهار داشت: امسال تعداد زائران افزایش یافته است به طوری‌که تا این لحظه 31 هزار و 500 زائر گیلانی در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حج و زیارت استان گیلان با بیان اینکه زائران از ابتدای شهریور نسبت به ثبت‌نام در سامانه سماح کرده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد تصریح کرد: علاوه بر این‌، زائران برای شرکت در مراسم اربعین امسال می‌توانند از طریق شرکت‌های زیارتی سراسر گیلان و شعبات حج و زیارت مستقر در برخی از شهرستان‌ها برای ثبت‌نام اقدام کنند.

فعال، حذف ویزا و امکان تردد آسان‌تر زائران بدون در دست داشتن گذرنامه بین‌المللی را از ویژگی‌های شاخص پیاده‌روی امسال اربعین خواند و تصریح کرد: با توجه به اینکه روز اربعین در کشور عراق مقارن با 27 مهر است بنابراین زائران تا تاریخ 25 مهر فرصت دارند فرآیند مربوط به ثبت‌نام در سامانه سماح را انجام دهند.

‌اسکان 10 هزار زائر اربعین در موکب علی‌بن موسی‌الرضا (ع)/پخت 270 هزار وعده غذا برای زائراندرآمد شرکت بیمه از اعزام 2 میلیون زائر اربعین اعلام شد12 هزار زائر اربعین اتباع جمهوری آذربایجان از گمرک بیله‌سوار عازم عراق می‌شوند

وی تمهیداتی که برای بیمه زائران اندیشیده شده است را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: در فرم ثبت‌نام، هر کدام از زائران می‌بایست مبلغ 22 هزار تومان را به شماره حساب مربوطه واریز کنند که از این مبلغ یاد شده 17 هزار تومان تنها برای هزینه بیمه زوار پیش‌بینی و مابقی برای سایر خدمات پزشکی در نظر گرفته شده است.

مدیر حج و زیارت استان گیلان از ارائه خدمات پزشکی به صورت کاملاً رایگان به زائران اربعین در خاک کشور عراق خبر داد و ابراز داشت: تمهیدات به‌گونه‌ای اندیشیده شده است که پایگاه‌های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در شهرهای نجف‌اشرف، کربلای معلی و در مسیرهای پیاده‌روی خدمات‌ لازم را به زائران ارائه کنند.

فعال در پاسخ به این پرسش که آیا حمل برخی از اقلام دارویی برای زائران ممنوعیت دارد یا خیر اظهار داشت: البته بردن یکسری از داروها برای سفر به هر کشوری تابع یکسری مقررات بوده و حمل داروهای حاوی مرفین و یا مواد مخدر با ممانعت روبه‌رو است که این موضوع طبیعتاً شامل زائران سفر به اربعین نیز می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بیماران خاص می‌توانند داروهای مصرفی‌ خود را جهت شرکت در مراسم اربعین با خود به همراه داشته باشند خاطرنشان کرد: از تمام گیلانیان و متقاضیانی که امسال قصد شرکت در مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین دارند تقاضا داریم ضمن ثبت‌نام در سامانه سماح تا 25 مهر، حتماً حق بیمه خود را نیز پرداخت کنند.

مدیر حج و زیارت گیلان مرز تعیین‌شده برای خروج زوار گیلانی اربعین را مرز مهران اعلام کرد و با بیان اینکه سال گذشته حدود 24 هزار نفر از این استان برای پیاده‌روی اربعین به کشور عراق عزیمت کرده بودند افزود: تمامی تمهیدات لازم برای اسکان و پذیرایی زائران اربعین اندیشیده شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. 

انتهای پیام/ ت

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۹۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از حدود یک میلیون زائر منتظر تشرف به حج تمتع، حدود ۹۰ هزار نفر امسال اعزام می‌شوند.

حسینی افزود: تاکنون ثبت نام بیش از ۸۲ هزار و ۷۰۰ زائر حج تمتع ۱۴۰۳ قطعی شده و روند و اقدامات لازم برای صدور روادید آنها آغاز شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که روند اخذ ویزای زائران دربازه زمانی مورد نظر تکمیل شود.

مرعشیT رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هم گفته است: استطاعت ۸۲ هزار و ۱۶۴ زائر تاکنون تایید شده و ۱۵۰۰ نفر هم به کمیسیون‌های پزشکی ارجاع شده اند و تنها ۱۴۳ نفر رد شدند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت
  • اعزام ۲۶۰ زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی
  • اعزام ۳ هزار زائر یزدی به حج تمتع
  • ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی
  • راه‌اندازی مرکز پشتیبانی زائرکارت ایران در نوش‌آباد
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد