Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالله خیراندیش گفت: برداشت غیراصولی و بی‌رویه شن، ماسه و رسوبات از بستر رودخانه‌ها، زمینه ساز تهدیدات جدی زیست محیطی بوده و عامل تغییر بستر رودخانه و افزایش آسیب‌های سیل است.

او با اشاره به اثرات متفاوت برداشت مصالح از رودخانه‌ها، گفت: این آسیب‌ها با توجه به عوامل مختلفی نظیر فصل برداشت، طول و عمق بازه، موقعیت برداشت، روش انجام عملیات، مقدار مصالح، میزان پوشش گیاهی، مهارت و امکانات فنی متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیراندیش تاکید کرد: نوع روش مقابله و مدیریت مصالح و رسوبات رودخانه‌ای نیازمند بومی‌سازی است و باید تحقیق و بررسی را با هدف ارائه راهکار و توصیه‌های بومی و منطقه‌ای جهت داد.

او بیان کرد: در راستای حفاظت و مهندسی رودخانه‌ها، سواحل و تعیین بستر و حریم رودخانه‌ها و تالاب‌ها گروه گشت و بازرسی آب این شهرستان ۷۲۰۰ مترمربع از بستر و حریم رودخانه قره آقاج را از دست متصرفان خارج کرده است.

خیراندیش گفت: علاوه بر این ۸۰۰ مترمربع از بستر و حریم رودخانه فصلی در منطقه افزر که متخلفان در آن اقدام به کاشت درخت مرکبات کرده بودند نیز شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی، این محدوده رفع تصرف و آزادسازی شده است.

او همچنین از توقف عملیات برداشت غیر مجاز شن و ماسه از بستر و حریم سه رودخانه حسن آباد گلک در منطقه باروس، رودخانه فصلی منطقه سکه روان و آبراهه فصلی در منطقه هنگام خبر داد.

رئیس منابع آب شهرستان قیرو و کارزین افزود: در همین راستا یک دستگاه کمپرسور که نیمه شب در حال کف شکنی چاه غیر مجاز در منطقه گاوکار هنگام بود توقیف و به پاسگاه انتظامی منتقل شده است.
انتهای پیام/م

اثرات برداشت مصالح از رودخانه‌ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و فاضلاب محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۰۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره اقدامات تحریک آمیز اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، در این تماس همچنین تحولات غزه و ضرورت آتش بس فوری مورد تأکید وزرای خارجه دو کشور قرار گرفت.

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اظهارات تحریک کننده مقامات رژیم اسرائیل در منطقه، بر اهمیت تلاش جمعی برای پایان دادن به جنگ در غزه و بحران در منطقه تأکید نمود.

کد خبر 845565 برچسب‌ها ایران و اسرائیل حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه ایران و ترکیه

دیگر خبرها

  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره اقدامات تحریک آمیز اسرائیل
  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • هواشناسی اردبیل هشدار سطح زرد صادر کرد
  • برداشت بی رویه گیاهان کوهی از طبیعت
  • انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان
  • تخریب بند خاکی غیرمجاز در سرخس
  • ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است
  • توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود
  • لزوم همکاری ‌های امنیتی در بستر سازمان شانگهای
  • افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید