Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهارات مداخله جویانه دبیرکل ناتو را محکوم کرد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اظهارات مداخله جویانه و اتهامات و ادعاهای دبیرکل ناتو در خصوص برنامه صلح آمیز هسته‌ای و توان دفاعی موشکی کشورمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران این اظهارات مداخله جویانه از سوی قدرت‌ها و نهادهای امنیتی خارجی در امور داخلی کشورها و منطقه خلیج فارس را محکوم کرده و بر این باور است که هرگونه دخالت در ترتیبات امنیتی منطقه توسط بیگانگان، خود عامل ایجاد و تشدید ناامنی و تنش آفرینی در منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: دبیرکل ناتو به جای دخالت در امور منطقه، پاسخگوی آثار مخرب دخالت های این نهاد نظامی در خاورمیانه و غرب آسیا باشد که نتیجه‌ای جز کشتار غیرنظامیان، تقویت تروریسم، افزایش تولید مواد مخدر، ویرانی و افزایش ناامنی در پی نداشته و آثار ویرانگر آن را تاکنون در ناامنی و بی ثباتی برخی کشورهای منطقه شاهد هستیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تاکید بر اینکه معتقدیم امنیت خاورمیانه باید توسط کشورهای منطقه و بدون حضور نیروهای خارجی تامین شود، افزود: جمهوری اسلامی ایران همچون هر کشور مستقل دیگری در جهان برای خویش حق برخورداری از برنامه های متعارف دفاعی را قائل بوده و در همین راستا برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران از ماهیتی دفاعی و بازدارنده برخوردار می‌باشد و ابراز نگرانی های بی مورد، تاثیری بر سیاست کشورمان در حفظ و تقویت برنامه دفاع موشکی نخواهد داشت.

به گزارش فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اخیرا در اظهاراتی، اتهامات بی پایه و اساسی را درباره جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد. وی مدعی شد که ناتو از سیاست‌های ثبات زدا، تضعیف ثبات در منطقه، حمایت از سازمان‌های تروریستی و برنامه موشکی ایران نگران است و در حالی که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که برنامه هسته‌ای آن صلح آمیز است و 16 گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز این موضوع را ثابت کرده، گفته که نباید به ایران اجازه داده شود برنامه تسلیحات هسته‌ای را توسعه دهد. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۰۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و چین

حسین  امیرعبداللهیان و وانگ یی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و چین طی گفتگوی تلفنی، آخرین تحولات منطقه و روند توسعه و گسترش روابط دوجانبه تهران و پکن را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیرعبداللهیان همتای چینی خود را در جریان تلاش های دیپلماتیک و اقدام مشروع نیروهای مسلح ایران در قبال گستاخی رژیم اسراییل و هدف قرار دادن سفارت کشورمان در دمشق قرار داد.

 وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه گفت: به روشنی به کاخ سفید هشدار داده ایم در صورت ماجراجویی رژیم صهیونیستی در تکرار تجاوزات تروریستی علیه منافع و امنیت ایران، پاسخ و اقدام بعدی تهران قاطع، فوری و گسترده‌ خواهد بود.

 وزیر امور خارجه چین نیز در این گفتگوی تلفنی با تشریح مواضع کشورش در قبال تحولات منطقه گفت: چین به شدت حمله به سفارت ایران در دمشق را محکوم کرده و آن را مخالف و ناقض اصول و قواعد بین‌المللی می‌داند.

 وانگ یی افزود: ما در شورای امنیت هم از مطالبات عادلانه جمهوری جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت کرده ایم، هر چند در این مسیر شاهد مانع‌تراشی‌های دولت آمریکا و اعمال استانداردهای دوگانه کشورهای غربی عضو شورای امنیت در محکومیت اقدامات رژیم اسراییل بوده‌ایم.

 وزیر امور خارجه چین یادآور شد که در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود مواضع اصولی طرف ایرانی را به اطلاع وی رسانده است و همواره بر برقراری صلح در منطقه و برقراری آتش بس در غزه تاکید کرده است.

وانگ یی در پایان تاکید کرد: چین و جمهوری اسلامی ایران از شرکای راهبردی هستند و آن کشور در تمامی زمینه ها برای مواضع و جایگاه ایران اهمیت بالایی قائل است.

نماینده چین: اقدام ایران در پاسخ به حمله در دمشق بودواکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دبیرکل سابق ناتو: اقدام علیه ایران به نفع اسرائیل نخواهد بود
  • وزیر خارجه ایران به دبیرکل سازمان ملل: به دلیل ناکارآمدی شورای امنیت تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود/ گوترش: ما به اسراییل تاکید می‌کنیم اقدام تلافی‌جویانه‌ای انجام ندهد
  • امیرعبداللهیان به دبیرکل سازمان ملل: تنبیه اسرائیل تنها گزینه بود
  • دبیرکل سازمان همکاری شانگ‌های حمله رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد
  • جزئیات گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
  • دبیرکل سازمان همکاری شانگهای حمله رژیم اسرائیل را به سفارت ایران در دمشق محکوم کرد
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و چین
  • ایران هرگز به دنبال توسعه تنش‌ها در منطقه نبوده است
  • بحران‌های غرب آسیا ریشه در نقش مخرب رژیم اشغالگر اسرائیل دارد
  • مقام ناتو: عضویت اوکراین اجتناب‌ناپذیر است؛ اختلاف بر سر زمان عضویت است