Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری طرح سامانه هوشمند رزرو پارکینگ (پارکنرز) در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی گفت: اکثر دانشجویان از این سیستم برای رزرو پارکینگ استفاده می‌کنند و رضایت کافی دارند.

امیرحسین طاهری‌‎نیا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص اجرای سامانه هوشمند رزرو پارکینگ (پارکنرز) در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی، اظهار کرد: این نرم‌افزار یک ردیاب هوشمند جای خالی پارک است که در حال حاضر در پارکینگ‌های مسقف درحال اجراست و پیش‌بینی می‌کنیم که بتوانیم برای پارکینگ‌های حاشیه خیابان هم قابل اجرا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تشریح کرد: این نرم‌افزار می‌تواند مانند یک سیستم دزدگیر عمل کند. به این صورت که در هنگام جابه‌جایی وسیله نقلیه در نرم‌افزار پارکنرز باید فرد خروج از پاکینگ را تایید کند. در غیر این صورت اگر بدون اطلاع فرد ماشین جابه‌جا شود به فرد اطلاع داده می‌شود که وسیله نقلیه شما جابه‌جا شده است و اگر شما این کار را نکرده‌اید فورا پیگیری کنید که وسیله شما مورد سرقت قرار گرفته است.

عضو هیأت علمی گروه کامپیوتر دانشگاه فردوسی، ادامه داد: حدودا 8 ماه است که این طرح به صورت آزمایشی در یکی از پارکینگ‌های دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد در حال اجراست که حدودا 120 جای پارک در آن وجود دارد. اکثر دانشجویان از این سیستم برای رزرو پارکینگ استفاده می‌کنند و رضایت کافی دارند.

طاهری بیان کرد: ثبت نام در نرم‌افزار پارکنرز به صورت رایگان انجام می‌شود، اما در هنگام رزرو جای پارک هزینه اندکی،حدودا  1000 تومان، دریافت می‌شود در صورتی که پارکینگ را در زمان مشخص شده تخلیه کنند هزینه به فرد باز می‌گردد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های این طرح محدودیت زمانی 6 ساعته است، این محدودیت بدین جهت است که فردی یک جای پارک را برای تمام روز رزرو نکند و باقی افراد هم بتوانند از پارکینگ استفاده کنند. این طرح محدودیت فردی ندارد و هرکسی که نرم‌افزار پارکنرز را بر روی تلفن همراه خود نصب کند می‌تواند از خدمات نرم‌افزار استفاده کند.

وی افزود: نرم‌افزار پارکنرز حتما توسعه پیدا می‌کند. هم اکنون برای اجرای این طرح در پارکینگ های مسقف و غیر مسقف، درحال بررسی قراردادی با شرکت الیت که چندین پارکینگ در سراسر کشور دارد، هستیم.

مجری طرح پارکنرز بیان کرد: از جمله فعالیت‌های این نرم‌افزار تشخیص مکان‌های خالی و گزارش آنهاست. این نرم‌افزار جای پارک خالی در پارکینگ‌ها را نشان می‌دهد و همچنین افراد می‌توانند جای پارک مورد نظر را قبل از حضور در محل رزرو کنند تا زمانی که به محل مراجعه کردند جای پارک برایشان خالی باقی مانده باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۰۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است

تین نیوز

 وزارت راه وشهرسازی در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن سامانه خودنویس را از سال گذشته  راه اندازی کرد و هم اکنون امکان ثبت انعقاد برای موجران، مستاجران و بنگاه داران فراهم شده است.

با راه اندازی این سامانه هم موجران و مستاجران و هم مشاوران املاک از بهمن ماه سال گذشته می توانند جهت ثبت قرارداد اجاره خود و تمدید قراردادها از طریق این سامانه اقدام کنند و طبق اعلام وزارت راه وشهرسازی به زودی تمامی معاملات مسکن از جمله خرید، فروش و تمدید قرارداد و ثبت قراردادهای اجاره از طریق این سامانه امکان پذیر خواهد شد.

در همین رابطه سالاری کارشناس سیاست گذاری مسکن با بیان اینکه در حال حاضر تمامی قراردادهای اجاره از طریق سامانه خودنویس ثبت می شود گفت: ثبت این قراردادها خود نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار اجاره دارد و این اقدام در راستای بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن  نقش بسیار موثری دارد.

وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی که صورت گرفته است  به زودی تمامی معاملات مسکن براساس استعلام برخط انجام می شود و با توجه به آنکه این سامانه نشان تجارت الکترونیکی را دریافت کرده است اعتبار و اصالت ملک آنها تایید شده است بنابراین از این پس تمامی بخش های که نیاز به کد رهگیری دارند از طریق این سامانه امکان پذیرخواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد
  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • وضعیت پارکینگ‌های کرمانشاه صدای فرماندار را درآورد
  • مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه املاک باشند
  • مستاجران مراقب سامانه خودنویس املاک باشند