Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری طرح سامانه هوشمند رزرو پارکینگ (پارکنرز) در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی گفت: اکثر دانشجویان از این سیستم برای رزرو پارکینگ استفاده می‌کنند و رضایت کافی دارند.

امیرحسین طاهری‌‎نیا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص اجرای سامانه هوشمند رزرو پارکینگ (پارکنرز) در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی، اظهار کرد: این نرم‌افزار یک ردیاب هوشمند جای خالی پارک است که در حال حاضر در پارکینگ‌های مسقف درحال اجراست و پیش‌بینی می‌کنیم که بتوانیم برای پارکینگ‌های حاشیه خیابان هم قابل اجرا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تشریح کرد: این نرم‌افزار می‌تواند مانند یک سیستم دزدگیر عمل کند. به این صورت که در هنگام جابه‌جایی وسیله نقلیه در نرم‌افزار پارکنرز باید فرد خروج از پاکینگ را تایید کند. در غیر این صورت اگر بدون اطلاع فرد ماشین جابه‌جا شود به فرد اطلاع داده می‌شود که وسیله نقلیه شما جابه‌جا شده است و اگر شما این کار را نکرده‌اید فورا پیگیری کنید که وسیله شما مورد سرقت قرار گرفته است.

عضو هیأت علمی گروه کامپیوتر دانشگاه فردوسی، ادامه داد: حدودا 8 ماه است که این طرح به صورت آزمایشی در یکی از پارکینگ‌های دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد در حال اجراست که حدودا 120 جای پارک در آن وجود دارد. اکثر دانشجویان از این سیستم برای رزرو پارکینگ استفاده می‌کنند و رضایت کافی دارند.

طاهری بیان کرد: ثبت نام در نرم‌افزار پارکنرز به صورت رایگان انجام می‌شود، اما در هنگام رزرو جای پارک هزینه اندکی،حدودا  1000 تومان، دریافت می‌شود در صورتی که پارکینگ را در زمان مشخص شده تخلیه کنند هزینه به فرد باز می‌گردد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های این طرح محدودیت زمانی 6 ساعته است، این محدودیت بدین جهت است که فردی یک جای پارک را برای تمام روز رزرو نکند و باقی افراد هم بتوانند از پارکینگ استفاده کنند. این طرح محدودیت فردی ندارد و هرکسی که نرم‌افزار پارکنرز را بر روی تلفن همراه خود نصب کند می‌تواند از خدمات نرم‌افزار استفاده کند.

وی افزود: نرم‌افزار پارکنرز حتما توسعه پیدا می‌کند. هم اکنون برای اجرای این طرح در پارکینگ های مسقف و غیر مسقف، درحال بررسی قراردادی با شرکت الیت که چندین پارکینگ در سراسر کشور دارد، هستیم.

مجری طرح پارکنرز بیان کرد: از جمله فعالیت‌های این نرم‌افزار تشخیص مکان‌های خالی و گزارش آنهاست. این نرم‌افزار جای پارک خالی در پارکینگ‌ها را نشان می‌دهد و همچنین افراد می‌توانند جای پارک مورد نظر را قبل از حضور در محل رزرو کنند تا زمانی که به محل مراجعه کردند جای پارک برایشان خالی باقی مانده باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۰۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌‌پارکینگ ناایمن پارک ارم جمع‌آوری شد

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برچیده شدن کامل پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی سیل‌برگردان غرب تهران (میان رود) و رفع یکی از نقاط گلوگاهی و خطرآفرین سیلابی شهر تهران خبر داد.   به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،  علی نصیری اظهار داشت:  پارکینگی که به صورت غیر مجاز بر روی کانال سیل بگردان غرب (میان رود) در محدوده این پارک احداث شده بود و به عنوان یکی از موانع و گلوگاه های سیلابی غرب تهران بمشار می رفت، با  پیگیری‌های مستمر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه 5  و با همکاری خوب مجموعه پارک ارم و نهادهای مربوطه به طور کامل برچیده شد.   وی افزود:  با بازگشایی این مسیر، خطر سیلاب‌زدگی و خسارات احتمالی برای خط متروی تهران-کرج، بزرگراه شهید فهمیده و مجموعه ارم به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. از این رو پارکینگ احداث شده که برای کارمندان مجموعه در نظر گرفته شده بود تخریب و دال های بتنی سقف کانال برداشت شد و همچنین به منظور حفظ ایمنی اقداماتی از جمله اجرای جان پناه در اطراف کانال انجام شده است.    رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران عنوان کرد: کانال سیل برگردان غرب یکی از کانال‌های اصلی و حیاتی شهر تهران برای کاهش خطر سیلاب است که آب‌های سیلاب و رواناب رودخانه‌های درکه، فرحزاد و باکری (وسک) را جمع‌آوری کرده و در نهایت در نزدیکی پارک ارم به رودخانه منتقل می‌کند.   وی ادامه داد: پیش از این سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مکررا برای برچیدن پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی سیل‌برگردان غرب تهران اعلام هشدار و مهلت اقدام مناسب تعیین کرده بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آلمان چهار آتشبار پاتریوت دیگر به آمریکا سفارش داد
  • ‌‌پارکینگ ناایمن پارک ارم جمع‌آوری شد
  • پارکینگ پارک ارم برچیده شد
  • ظرفیت پارکینگ‌های مهرآباد پر شد
  • ظرفیت پارکینگ‌های مهرآباد پر شد/ مسافران از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند
  • امکان چادرخوابی در پارک کوهستانی صفه و حاشیه زاینده‌رود وجود ندارد
  • امکان چادر خوابی در پارک کوهستانی صفه و حاشیه زاینده‌رود وجود ندارد
  • پلیس: از توقف در حاشیه معابر استادیوم آزادی خودداری کنید
  • از توقف در حاشیه معابر استادیوم آزادی خودداری کنید
  • در حاشیه معابر استادیوم آزادی توقف نکنید