Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@09:11:15 GMT

بارش 40 میلی متری باران طی یک ساعت در مهرستان

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۰۹۲۴

بارش 40 میلی متری باران طی یک ساعت در مهرستان

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته طی یک ساعت 40 میلی متر باران در مهرستان باردید که این میزان بارندگی در این موقع از سال در 20 سال اخیر بی سابقه بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود دیانتی در گفت و گو با عصرهامون، اظهار داشت: وزش این تندباد شدید که همراه با رعد و برق و رگبار شدید باران روی داده، در نتیجه همرفت شدید هوا و انرژی بالای ابرهای کومولونیمبوس در آسمان مهرستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه سرعت این تندباد لحظه به 101 کیلومتر بر ساعت رسید، ادامه داد: شدت بارندگی به حدی بود که در مدت حدود یک ساعت بیش از 40 میلی متر در هواشناسی مهرستان باران ثبت شد.


رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بارش شب گذشته مهرستان همراه با تگرگ نیز بوده است، توضیح داد: این میزان بارندگی در این موقع از سال در مهرستان طی 16 سال اخیر بی سابقه بوده است.

دیانتی خاطرنشان کرد: بررسی داده های بلندمدت آماری نشان می دهد که به صورت ذاتی میزان بارندگی های مهرماه در استان کم است و به صورت موردی در چند دهه گذشته گاهی بارندگی های شدید در این موقع روی داده است.

وی گفت: علاوه بر مهرستان، شب گذشته از مچان در سرباز 35، کهیر در چابهار 29، سیب و سولان در مهرستان 23، اسلام آباد در سراوان 15.5 و بارانسنجی فرمانداری ایرانشهر 9 میلی متر باران گزارش شده است.

این مسئول ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود همچنان تا اوایل هفته آینده سامانه در استان فعال باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسدیه رکورددار بارش‌ها در خراسان جنوبی

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: ایستگاه اسدیه با ۲۰ میلی متر بیشترین بارندگی را در خراسان جنوبی ثبت کرده است.  

او افزود: همچنین از ایستگاه‌های کنگان ۱۷ میلی متر، درمیان و کهنو ۱۲ میلی متر، مغیلان، مود و مختاران ۱۰ میلی متر بارندگی گزارش شده است.

لطفی بیان کرد: صبح امروز سردترین ایستگاه استان خضری دشت بیاض با کمینه دمای ۶ درجه سلسیوس بوده و روز گذشته گرمترین نقطه دهسلم با بیشینه دمای ۳۱ درجه سلسیوس بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اسدیه رکورددار بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • احتمال بارش ۸۰ میلی‌متر در جنوب استان کرمان
  • پیش بینی بارندگی شدید در استان بوشهر
  • خوشحالی مردم روستا‌های بخش رخ از بارش باران بهاری
  • کنگان سربیشه با ۱۷ میلی متر رکوردار بارش باران در خراسان جنوبی شد
  • بارش ۴۲.۵ میلیمتری در مولتان مهرستان
  • ارتفاع بارش در مولتان از توابع مهرستان به ۴۲.۵ میلی‌متر رسید
  • چهارمحال‌ و بختیاری دومین استان خشک کشور/کمبود ۱۲۳ میلی‌متری بارش‌ها در بام ایران
  • ۳۷۶ میلی متر بارش در کردستان به ثبت رسید
  • خراسان رضوی از بارش رحمت الهی متنعم شد