Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمدرضا جوادی یگانه اظهارداشت: هم‌اکنون شهرداری تهران برای پاسخ به مطالبه اصلی سالمندان ۲ کارت ارائه می‌دهد.

وی افزود: یکی کارت بلیت منزلت برای استفاده رایگان از مترو و وسایل حمل و نقل عمومی و دیگری کارت منزلت برای استفاده از مجموعه‌های ورزشی و فرهنگسراها است که برای تسهیل دسترسی سالمندان این ۲ کارت تجمیع شده و به یک کارت هوشمند تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوادی یگانه درباره برنامه شهرداری تهران برای ارائه هر چه بهتر خدمات به جامعه سالمندی کلانشهر تهران گفت: ارائه بخشی از خدمات کشوری به سالمندان از جمله مناسب‌سازی فضاهای شهری برای همه سنین از جمله افراد سالخورده و مسن در راس امور اجرایی شهرداری تهران قرار دارد.

وی بیان کرد: در مصوبه شهر دوستدار سالمند که بارها شهردار تهران بر اجرای آن تاکید کرده مناسب‌سازی فضاهای شهری برای جامعه سالمند نیز مورد توجه قرار گرفته است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران خاطرنشان کرد: از دیگر موضوعات مهم در این مصوبه ایجاد بستر اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری در سطح محلات با تاکید بر مشارکت فکری و اجرایی جامعه سالمندان است که اجرای صحیح آن منجر به انتخاب کانون سالمندان محلات پایتخت به عنوان یکی از ۱۰ پروژه برتر سازمان جهانی بهداشت بوده است.

جوادی یگانه با تاکید بر اینکه شهرداری در سطح ۳۵۲ محله اقدامات حائز اهمیتی در دستور کار دارد، گفت: یکی از دلایل اصلی که این انتخاب از سوی مجامع بین‌المللی صورت گرفته و منجر به اهدای گواهینامه پروژه برتر جهانی به شهرداری تهران شده است، انجام سلسله برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در مقیاس محلات بوده است.

معاون شهردار تهران افزود: این اقدامات همگی اجتماع‌محور و مبتنی بر کار داوطلبانه شهروندان سالمند شکل گرفته که نشان‌دهنده تلاش ایران برای بهبود وضعیت سالمندی بوده است تا جایی که امروز بیشترین خدماتی که برای سالمندان انجام می‌شود توسط سرای محلات و کانون‌های سالمندی و خود افراد سالخورده صورت می‌گیرد.

تهرام/۷۲۴۵//۱۳۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تهران سالمندان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۱۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مشارکتی خودروی برقی عمومی، اولویت نخست شهرداری پایتخت

تین نیوز

مدیرکل سازمان امور مشارکت های مردمی و سرمایه گذاری شهرداری تهران، گفت: در سال جدید تولید مشارکتی اتوبوس و تاکسی برقی در داخل برای حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت در اولویت اول قرار دارد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، نوید خاصه باف اظهار کرد: مدیریت شهری با نگرش بُرد - بُرد با همکاری بخش خصوصی تلاش دارد طرح هایی در بخش های مختلف اجرایی و عملیاتی کند.

خاصه باف افزود: سال گذشته با همکاری شهرداری مشکلات ۱۵ طرح بلاتکلیف رفع شد و برای جذب ۸۰ همت سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۳ برنامه ریزی شده همچنین ۱۶ ابر طرح نیز احصا شده و ۱۰۲ همت جذب سرمایه گذاری برای آن پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: درخصوص تم پارک ها نیز تلاش داریم نشست هایی با سرمایه گذاران برگزار و مشکلات آنها را برطرف کنیم.

این مدیر شهری درخصوص سرانجام موضوع سرمایه گذاری برای راه اندازی دستگاه زباله سوز،گفت: جزئیات فنی را باید از مدیران شرکت پسماند بپرسید ولی کار با مشارکت سرمایه گذار خارجی با اعتبار ۶۶۰ میلیون دلار درحال پیگیری است تا تولید برق هم صورت گیرد و مطالعات صورت گرفته و نتیجه را به سازمان پسماند اعلام تا کارها انجام شود.

وی درخصوص احداث پارک در مناطق شرقی پایتخت نیز گفت: هنوز این طرح به نتیجه نرسیده اما از طرفی سرانه رفاهی شرق تهران اندک است و جلسه کارشناسانه برگزار و مطالعات در حال انجام است در تلاش هستیم بدون آسیب به بافت فضای سبز فضاهای فرهنگی و تفریحی ایجاد کنیم البته این طرح ها باید پیوست ترافیکی داشته باشد و شاید مکان آن تغییر یابد.

خاصه باف درخصوص موضوع آلودگی هوا و احتمال جذب سرمایه گذار در زمینه کاهش آلودگی هوا، گفت: جذابیتی در این راستا برای سرمایه گذار نیست ولی در حوزه حمل و نقل عمومی مذاکرات با چند کشور خارجی صورت گرفته که پس از تهیه اتوبوس و تاکسی های برقی، کشورهای دیگر مجموعه های تولیدی و شرکت های خود را به ایران بیاورند تا از سرمایه گذاری آنها استفاده کنیم.

مدیرکل سازمان امور مشارکت های مردمی و سرمایه گذاری شهرداری تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درخصوص ساخت ورزشگاه تهران در مجاورت شهر آفتاب نیز گفت: تمامی اقدامات ساخت و جذب سرمایه گذار از طریق دولت صورت می گیرد و شهرداری تهران در این بخش دخالتی ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فروش آنلاین میوه و تره‌بار در میادین پایتخت
  • برگزاری ۴۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۲
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • تولید مشارکتی خودروی برقی عمومی، اولویت نخست شهرداری پایتخت
  • بنا‌های تاریخی پایتخت نونوار می‌شود
  • اقدامات شهرداری برای ارتقای سلامت تهرانی‌ها | از طرح استعدادیابی سالمندان تا ترویج ازدواج و فرزندآوری
  • بررسی طرح رصد در مناطق مختلف پایتخت در شورا
  • بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی محله خلجان تا پایان نیمه نخست ۱۴۰۳
  • تزریق روح تازه در کالبد بناهای تاریخی پایتخت